Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Vodafone Techforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Odesláno

Aktuálně mám problém s načítáním stránek v prohlížeči. Cca od dneška (27. 4. 2023) 9:00 mi "nejede internet".

Když jsem se podíval do administračního rozhraní modemu, viděl jsem tam svítit internet zeleně. Žádné stránky se ale nenačítaly. Tak mě hned nepadlo, že by mohl být problém v DNS serveru.

Podíval jsem se do souboru `/etc/resolv.conf` a jsou tam záznamy:

```

nameserver 31.30.90.11
nameserver 31.30.90.12

```

tady na fóru jsem našel, že tohle jsou DNS Vodafonu.

 

Změnil jsem si tedy nastavení na DNS 8.8.8.8 od Google a ouha! Najednou vše funguje.

 

Příkaz `ping` mi pro IP adresy 31.30.90.11 a 31.30.90.12 ještě před cca 20 minutami vracel odpovědi jen na asi každý 5. požadavek.

Pak začal už na ping odpovídat, ale adresy stále nefungovaly jako DNS.  Příkaz `dig @31.30.90.11 seznam.cz` vracel:

```

dig @31.30.90.11 seznam.cz
;; communications error to 31.30.90.11#53: timed out
;; communications error to 31.30.90.11#53: timed out
;; communications error to 31.30.90.11#53: timed out

```

(pro 31.30.90.12 to samé)

 

UPDATE: Nyní, po skoro hodině, se zdá, že už DNS zase fungují.

Já jsem docela technicky zdatný uživatel, takže jsem na příčinu přišel asi za 10 minut a byla otázka chvilky změnit si nastavení DNS, ale pro běžného uživatele tohle nejspíše znamenalo, že byl hodinu bez internetu.

 

Teď k druhému tématu: tristní online podpora Vodafone.

Říkal jsem si "jdu to nějak řešit", tak jsem šel na https://www.vodafone.cz/ a klikl na odkaz "Podpora".

Čekal jsem, že budu moc nahlásit problém a někdo to se mnou bude řešit. Jenže na té stránce je jenom nějaké FAQ, kde o nefunkční DNS nic není.

Pak jsem tam našel odkaz "Výpadky" https://www.vodafone.cz/vypadky/. Tak si říkám "Hurá!" tady to nahlásím.

To, že na první načtení mi tahle stránka vyhodila chybu serveru, do toho teď zabíhat nebudu. Nicméně na téhle stránce zase není žádná e-mailová adresa nebo kontaktní formulář. Ale je to alespoň možnost ověření služeb na mé adrese "Jak běží naše služby u vás?".

Tak jsem zkusil vyplnit adresu a světe div se, odpověď: "Ve vaší lokalitě neevidujeme žádný výpadek služeb." Tak díky no. Ještě abyste něco evidovali, když není rozumný způsob, jak vám výpadek nahlásit.

Tak jsem si řekl, že to vzdávám a zkusím použít chatbota "TOBi". Popsal jsem do něj podrobně problém, odeslal a okno chatbota zmizelo i s mým příspěvkem. Paráda!

Zkusil jsem tedy refreshnout stránku, jestli se náhodou okno chatbota neotevře znovu a moje zpráva tam nebude uložena a výsledek vidíte na screenshotu. TOBi je mrtvej!

 

Je mi jasné, že forum není ideální místo, kde to řešit, ale vlastně mi připadá, že není kam jinam tohle napsat.

 

Jsem zhnusen! /rant

Snímek obrazovky z 2023-04-27 09-54-59.png

Teď vidím, že nejsem jediný, kdo má poslední dobou problémy s DNS:

https://www.techforum.cz/topic/61945-pomalé-načítání/?do=findComment&comment=462597

https://www.techforum.cz/topic/61945-pomalé-načítání/?do=findComment&comment=462605

Upraveno uživatelem sustmi

Vyřešil homberg

Přejít na řešení
Odesláno
  • Centrum péče

Pěkný den, omlouvám se vám za potíže s připojením. Stránka https://www.vodafone.cz/vypadky nás chvíli zlobila, i proto jsme informace vydali také na Facebooku a Twitteru. Příčina potíží je opravdu v DNS serverech, takže pokud používáte jiný DNS server, mělo by vám připojení fungovat.

  • Super Fibre
  • Extra
  • ALLinONE
  • Vodafone TV app Samsung
  • Pardubice
Odesláno

Výpadky, se hlásí telefonicky. Jinak se dá napsat na socmédiích, dopisem, emailem, datovkou ... Ale nejrychlejší je to prostě telefonicky, to je jediné skutečně realtime médium. 

  • Super
  • Premium 5G
  • 18+
  • Vodafone Station WiFi 6
  • Brüx
Odesláno

To už jsem se divil na Facebooku, kde si lidi stěžují, že nefunguje infolinka nebo nejede stránka s výpadky. 

Když je větší výpadek, tak je logické, že infolinka bude obsazena a web přetížen. 

Ti lidi co to psali na ten FB by snad chtěli osobního asistenta. A samozřejmě stížnosti, jak je Vodafone špatný, když je tak špatný, proč u něj mají smlouvu? 

  • Start
  • -
  • Základní
  • Compal CH7465
  • Opava
Odesláno
Na FB je osazenstvo složeno z cca 90% idiotů, co si stěžují vždy a na všechno, plus všechno komentují. Prostě frustráti, co si takto léčí nějaký svůj mindrák. Tato pa-sociální síť už je dobrá akorát v uzavřených skupinách, do kterých se nikdo cizí nedostane, jinak úplně o ničem a ztráta času.
  • -
  • -
  • -
  • -
  • -
Odesláno
před 23 hodinami, Marek-26 napsal:

Výpadky, se hlásí telefonicky. Jinak se dá napsat na socmédiích, dopisem, emailem, datovkou ... Ale nejrychlejší je to prostě telefonicky, to je jediné skutečně realtime médium. 

Jé, to je dobrý. Fakt můžu s Vodafone oficiálně komunikovat pomocí datové schránky?

  • -
  • -
  • Komplet
  • Takový bílý, nastojato
  • Praha Žižkov
Odesláno
A proč by ne, když je to firma...
  • -
  • -
  • -
  • -
  • -
Odesláno

Takže datovou schránku 2XXXXr  je možné využívat pro nahlašování problémů, komunikaci o cenách apod.? Kdyby ji Vodafon zřídil na takovouto komunikaci se zákazníky, jistě by ji zmínil v kontaktech.
Zůstanu u toho jediného realtime média jak píše Marek-26.
Nevím. To už by do datovky mohly chodit nabídky na hrnce. Kdoví, možná to jednou tak bude.

  • -
  • -
  • Komplet
  • Takový bílý, nastojato
  • Praha Žižkov
Odesláno

Na datovku vám ve vodafone nikdo neodpoví mám známého který to zkoušel a musel poslat veci poštou 

  • Premium+, Super DSL
  • Super, Red Basic Lite
  • Základní, ALLinONE
  • Vodafone Station WiFi 6, Vodafone TV app, Vodafone TV Standard box, Zyxel VMG8623-T50B
  • Praha, Nová Ves

Přidat se ke konverzaci

Přispívat můžete okamžitě a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se a přispívejte pod Vaším účtem.
Poznámka: Váš příspěvek vyžaduje před zobrazením schválení moderátorem.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

Právě prohlíží tuto stránku 0

  • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

Vodafone Czech Republic a.s.,
nám. Junkových 2808/2, 155 00 - Praha 5,
IČO 25788001, sp. zn. B 6064 vedená u Městského soudu v Praze

Vodafone Czech Republic a.s.,
Junkových sq. 2808/2, 155 00 - Prague 5,
CRN 25788001, file number B 6064 kept at the Municipal Court in Prague

Powered by Invision Community

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.