Jump to content

Výpadek internetu a stav online podpory


sustmi
Go to solution Solved by homberg,

Recommended Posts

Aktuálně mám problém s načítáním stránek v prohlížeči. Cca od dneška (27. 4. 2023) 9:00 mi "nejede internet".

Když jsem se podíval do administračního rozhraní modemu, viděl jsem tam svítit internet zeleně. Žádné stránky se ale nenačítaly. Tak mě hned nepadlo, že by mohl být problém v DNS serveru.

Podíval jsem se do souboru `/etc/resolv.conf` a jsou tam záznamy:

```

nameserver 31.30.90.11
nameserver 31.30.90.12

```

tady na fóru jsem našel, že tohle jsou DNS Vodafonu.

 

Změnil jsem si tedy nastavení na DNS 8.8.8.8 od Google a ouha! Najednou vše funguje.

 

Příkaz `ping` mi pro IP adresy 31.30.90.11 a 31.30.90.12 ještě před cca 20 minutami vracel odpovědi jen na asi každý 5. požadavek.

Pak začal už na ping odpovídat, ale adresy stále nefungovaly jako DNS.  Příkaz `dig @31.30.90.11 seznam.cz` vracel:

```

dig @31.30.90.11 seznam.cz
;; communications error to 31.30.90.11#53: timed out
;; communications error to 31.30.90.11#53: timed out
;; communications error to 31.30.90.11#53: timed out

```

(pro 31.30.90.12 to samé)

 

UPDATE: Nyní, po skoro hodině, se zdá, že už DNS zase fungují.

Já jsem docela technicky zdatný uživatel, takže jsem na příčinu přišel asi za 10 minut a byla otázka chvilky změnit si nastavení DNS, ale pro běžného uživatele tohle nejspíše znamenalo, že byl hodinu bez internetu.

 

Teď k druhému tématu: tristní online podpora Vodafone.

Říkal jsem si "jdu to nějak řešit", tak jsem šel na https://www.vodafone.cz/ a klikl na odkaz "Podpora".

Čekal jsem, že budu moc nahlásit problém a někdo to se mnou bude řešit. Jenže na té stránce je jenom nějaké FAQ, kde o nefunkční DNS nic není.

Pak jsem tam našel odkaz "Výpadky" https://www.vodafone.cz/vypadky/. Tak si říkám "Hurá!" tady to nahlásím.

To, že na první načtení mi tahle stránka vyhodila chybu serveru, do toho teď zabíhat nebudu. Nicméně na téhle stránce zase není žádná e-mailová adresa nebo kontaktní formulář. Ale je to alespoň možnost ověření služeb na mé adrese "Jak běží naše služby u vás?".

Tak jsem zkusil vyplnit adresu a světe div se, odpověď: "Ve vaší lokalitě neevidujeme žádný výpadek služeb." Tak díky no. Ještě abyste něco evidovali, když není rozumný způsob, jak vám výpadek nahlásit.

Tak jsem si řekl, že to vzdávám a zkusím použít chatbota "TOBi". Popsal jsem do něj podrobně problém, odeslal a okno chatbota zmizelo i s mým příspěvkem. Paráda!

Zkusil jsem tedy refreshnout stránku, jestli se náhodou okno chatbota neotevře znovu a moje zpráva tam nebude uložena a výsledek vidíte na screenshotu. TOBi je mrtvej!

 

Je mi jasné, že forum není ideální místo, kde to řešit, ale vlastně mi připadá, že není kam jinam tohle napsat.

 

Jsem zhnusen! /rant

Snímek obrazovky z 2023-04-27 09-54-59.png

Teď vidím, že nejsem jediný, kdo má poslední dobou problémy s DNS:

https://www.techforum.cz/topic/61945-pomalé-načítání/?do=findComment&comment=462597

https://www.techforum.cz/topic/61945-pomalé-načítání/?do=findComment&comment=462605

Edited by sustmi
  • Start 100 Mb/s
  • -
  • -
  • Modem Compal CH7465 bílý
  • Ostrava
Link to comment
Share on other sites

  • Help center

Pěkný den, omlouvám se vám za potíže s připojením. Stránka https://www.vodafone.cz/vypadky nás chvíli zlobila, i proto jsme informace vydali také na Facebooku a Twitteru. Příčina potíží je opravdu v DNS serverech, takže pokud používáte jiný DNS server, mělo by vám připojení fungovat.

  • Super Fibre
  • Premium 5G
  • ALLinONE
  • Set-top box Premium
  • Pardubice
Link to comment
Share on other sites

To už jsem se divil na Facebooku, kde si lidi stěžují, že nefunguje infolinka nebo nejede stránka s výpadky. 

Když je větší výpadek, tak je logické, že infolinka bude obsazena a web přetížen. 

Ti lidi co to psali na ten FB by snad chtěli osobního asistenta. A samozřejmě stížnosti, jak je Vodafone špatný, když je tak špatný, proč u něj mají smlouvu? 

  • Agree 2
  • -
  • -
  • Základní
  • Compal CH7465, Set-top box Premium
  • Opava
Link to comment
Share on other sites

Na FB je osazenstvo složeno z cca 90% idiotů, co si stěžují vždy a na všechno, plus všechno komentují. Prostě frustráti, co si takto léčí nějaký svůj mindrák. Tato pa-sociální síť už je dobrá akorát v uzavřených skupinách, do kterých se nikdo cizí nedostane, jinak úplně o ničem a ztráta času.
  • Agree 1
  • Like it 1
  • -
  • -
  • -
  • -
  • -
Link to comment
Share on other sites

před 23 hodinami, Marek-26 napsal:

Výpadky, se hlásí telefonicky. Jinak se dá napsat na socmédiích, dopisem, emailem, datovkou ... Ale nejrychlejší je to prostě telefonicky, to je jediné skutečně realtime médium. 

Jé, to je dobrý. Fakt můžu s Vodafone oficiálně komunikovat pomocí datové schránky?

  • -
  • -
  • Komplet
  • Takový bílý, nastojato
  • Praha Žižkov
Link to comment
Share on other sites

Takže datovou schránku 2XXXXr  je možné využívat pro nahlašování problémů, komunikaci o cenách apod.? Kdyby ji Vodafon zřídil na takovouto komunikaci se zákazníky, jistě by ji zmínil v kontaktech.
Zůstanu u toho jediného realtime média jak píše Marek-26.
Nevím. To už by do datovky mohly chodit nabídky na hrnce. Kdoví, možná to jednou tak bude.

  • -
  • -
  • Komplet
  • Takový bílý, nastojato
  • Praha Žižkov
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...