Jump to content

Čerpání dat z nepovolené SIM


sodekcz

Recommended Posts

Kvůli komplikovanosti všech kombinací mezi dvěma SIM, co kde zapnout/vypnout a jak to používat mi přijde technicky jednodušší mít jak data, tak volání na jedné SIM. Což na straně druhé jde proti našim představám o platbách za volání a data. Bavíme se o obou kartách soukromých. Nepotřebujeme neomezené tarify - ani na data, ani na volání. Momentálně máme systém rodinných karet na volání pro 3 generace s nejnižším tarifem a slevou u O2 Family, který nechceme bourat, ale možná by se to časem dalo. Data nám běží u Kaktusu na 6GB měsíčně. Tedy jen rodiče/děti. Prarodiče nemají smartfouny, nepotřebují data.

  • Premium
  • -
  • Základní
  • Vodafone Station
  • KrPole
Link to comment
Share on other sites

V rámci rodiny a kamarádů/známých lze už vesměs v pohodě využívat různé komunikátory přes data (WhatsApp, Messenger, Google Meet/Duo atd.), takže klasické hovory jako takové ustupují do pozadí.
Kaktus by měl do konce roku zprovoznit VoLTE a pak odpadne i ta jediná zásadní nevýhoda, kterou zatím má.
  • Agree 1
  • -
  • -
  • -
  • -
  • -
Link to comment
Share on other sites

Trochu jsem zapátral na zahraničních diskuzích a pokud by telefon měl DSDV, tedy Dual Sim Dual VoLTE, pak by mohl fungovat režim, kdy se z jedné SIM volá přes 4G a z druhé SIM jdou data opět přes 4G, a to i při jednom rádiu. Ovšem dle zkušeností to v praxi vypadá většinou tak, že v okamžiku hovoru se data z druhé SIM přesunou právě na SIM první, kde hovor probíhá a teprve po jeho skončení se opět přesunou na SIM druhou.
  • -
  • -
  • -
  • -
  • -
Link to comment
Share on other sites

Možná je to tím, že po startu je napřed v mobilu aktivní připojení na BTS a teprve až potom na WiFi. U sebe to vidím taky, spotřeba dat po startu cca 1 kB + 10 kB na soc. sítě (asi notifikace z FB, Twitteru, Messengeru a WhatsApp) a pak už celý den nic, když jsem na WiFi. Bohužel se ale občas stane, že telefon vyhodnotí připojení přes WiFi jak špatné a automaticky přepne na mobilní data, aniž by to člověk zaregistroval (zjistí to až z výpisu o spotřebě dat).
  • Agree 1
  • -
  • -
  • -
  • -
  • -
Link to comment
Share on other sites

Sdílím podobnou zkušenost. V zahraničí (mimo Unii) zablokována data (vypnutý datový roaming) a Flexistrop nastavený v roaming na útratu 0Kč. Na data koupená místní SIM. Přesto po návratu do ČR - i přes tyto dvě pojistky - byl VF naúčtovaný velmi malý objem dat v řádu několika korun. Na iPhonu.

  • Agree 2
  • Premium
  • Super
  • Základní
  • Vodafone Station WiFi 6
  • Praha
Link to comment
Share on other sites

  • Help center

@paffko Je to bohužel tak, že některé telefony nerespektují nastavení v menu, mám s iPhonem stejnou zkušenost... FlexiStrop může mít při útratě v roamingu zpoždění. Pokud chcete mít 100% jistotu, je potřeba mít nastavený World Roaming a k němu Roamingový datový limit na 0 Kč. Popisujeme to na https://www.vodafone.cz/pece/internet-data/objem-dat-blokovani/jak-zapnoutvypnout-mobilni-data-2/.

Citovat

Nastavit roamingový datový limit na 0 Kč - pokud budete mít zároveň nastaven World Roaming a Připojení v zahraničí (účtování po kB bez volných jednotek), v zemích mimo zónu 1 (EU + Norsko, Lichtenštejnsko, Island a Velká Británie) se nepřipojíte.

 

  • Super Fibre
  • Premium 5G
  • ALLinONE
  • Set-top box Premium
  • Pardubice
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...