Jump to content

Compal nerespektuje manualne nastaveny kanal 36


Go to solution Solved by Technikus,

Recommended Posts

V nastaveni mam nastaveno pro 5GHz wifi kanal 36 v manualnim rezimu (802.11a/n/ac mixed mode, sirka pasma 20/40/80), a navzdory tomu vidim, ze to ve skutecnosti vysila na kanale 132.

Jak je to mozne?

 

Jinak mam pocit, ze se mi samovolne meni i manualne nastaveny kanal na 2,4GHz wifi (ale to je zatim jen muj pocit, mozna si pamatuju spatne ktery kanal jsem pred mesicem nastavil).

 

software version: CH7465VF-NCIP-6.15.20.3-1-NOSH

  • Super
  • -
  • -
  • Compal CH7465
  • Brno

Ano, mám podobnou zkušenost, ať tam nastavíš manuálně co chceš, tak modem si stejně skáče po kanálech nahoru a dolů jak se mu zlíbí.

Když mě skákal dolů na ty spodní čtyři kanály, tak jsem si říkal že to kvůli detekci meteo radaru, ale on si pak zase skončil nahoru, takže aktuálně vysílá na kanále 128, ale v nastavení je kanál 48, přitom tenhle kanál jsem tam vůbec nenastavoval.

Ale u 2,4 ghz se mi zdá že to drží.

  • Agree 1
  • Sad 1
  • Kabel 150 Mb/s
  • -
  • Komfort
  • Compal VF, VTV box, CA modul
  • Brno
před 10 hodinami, Marek-26 napsal:

Probíhá optimalizace založená na měření Vodafone u některých modemů. Je to jak na DOCSIS, tak na ADSL. Možná je to tím.

Pokud operátor manipuluje s tvým manuálním nastvením v oblasti WiFi, nevidím to jako dobré řešení.

  • Premium
  • -
  • Základní
  • Vodafone Station
  • KrPole
  • Help center

Já ještě doplním, že ta optimalizace Wi-Fi je založena na tom, že mnoho lidí netuší, že existují nějaké Wi-Fi kanály a nevědí, proč mají potíže s Wi-Fi... Tomu se snažíme předcházet a na dálku to u podporovaných modemů hlídat. Info najdete také v podmínkách pevného internetu v bodě 6.6:

https://www.vodafone.cz/podminky/podminky-doplnkovych-sluzeb/podminky-sluzby-vodafone-pevny-internet1/

  • Agree 1
  • Super Fibre
  • Premium 5G
  • ALLinONE
  • Set-top box Premium
  • Pardubice

@Ondra - Vodafone

Dobrý den, váš příspěvek na téma optimalizace wifi ve mě vzbudil určité obavy, mohl byste prosím trochu blíže specifikovat (konkrétněji),  v čem spočívá ona optimalizace wifi u podporovaných modemů? Většina uživatelů, jak tu už zaznělo, manuální nastavení vysílaného  kanálu wifi neřeší, nechává to na automatickém výběru nejméně zarušeného kanálu v okolí, tudíž se ptám, zda se optimalizace provádí na základě nějakého problému s wifi na podnět uživatele, nebo se někdo ve Vodafonu snad probírá nastavením pronajatého modemu náhodně u všech klientů  se službou internetu? A co by tam potom kontroloval (tedy optimalizoval 🤔)? 

Děkuji za odpověď 

  • Premium
  • Basic+
  • ALLinONE
  • Vodafone Station WiFi 6
  • Olmütz
  • Solution

6.6 Podpora optimálního fungování Wi-Fi sítě

Pro větší komfort při využívání naší služby pevného připojení je součástí služby doplňková služba aktivního dohledu zařízení za účelem zajištění optimálního fungování vaší Wi-Fi sítě. Pokud vám tato doplňková služba nebude vyhovovat, můžete nás požádat o její deaktivaci, a to prostřednictvím standardních komunikačních kanálů. Tuto doplňkovou službu můžeme poskytnout pouze u zařízení dodávaných společností Vodafone. Veškeré informace o zpracování osobních údajů ve společnosti Vodafone naleznete na zde https://www.vodafone.cz/o-vodafonu/ke-stazeni/ochrana-soukromi/.

  • Thanks 1
  • Premium
  • -
  • Základní
  • Vodafone Station WiFi 6, Vodafone TV app Samsung
  • Praha
  • Help center

@Iceman06 V příspěvku výše to vykopíroval Technikus z podmínek... To je asi nejvýstižnější. Funguje to automaticky na modemech, kde to je technicky možné, samozřejmě to nikdo nedělá ručně, řídí to systém. Ten kontroluje, zda je na modemu vybraný vhodný (co nejméně zarušený) Wi-Fi kanál, pokud není, přeladí ho na jiný. A pokud by to nějakému zkušenému uživateli nevyhovovalo, má možnost požádat o deaktivaci této funkce / služby.

  • Thanks 3
  • Super Fibre
  • Premium 5G
  • ALLinONE
  • Set-top box Premium
  • Pardubice

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...