Jump to content

AirPlay


Guest Zdeněk Prax
Go to solution Solved by Ondra - Vodafone,

Recommended Posts

Marku, já vím, že Vy za to nemůžete, ale tohle není odpověď.  Postupte to prosím výš, ať se ve Vodafonu vzpamatují, bez toho je ta služba nepoužitelná! Dnes už málokdo sleduje TV lineárně a na nějaké uzavřené settopboxy nikdo není zvědavý, když má smart TV, případně Apple/AndroidTV. AirPlay nabízí defacto každá streamovací služba, o multiplatformových aplikacích u konkurence ani nemluvě.

  • 150 Mb/s
  • -
  • Komplet
  • Compal bridge, 4x CA modul
  • Praha
Link to comment
Share on other sites

Já myslím že Marek nic nahoru posílat nemusí, ve Vodafonu už to dávno vědí co uživatelé chtějí, stačí si přečíst příspěvky na jejich facebookových stránkách, jenom na to zřejmě nemají volné kapacity, nebo to pro ně není aktuálně priorita.

  • Kabel 150 Mb/s
  • -
  • Komfort
  • Compal VF, VTV box, CA modul
  • Brno
  • Speedtest
Link to comment
Share on other sites

2 tomus:
...tak ať se potom nediví, když nemají ty kapacity.
Evidentně převzetí UPC firmou Vodafone bylo předčasné a uspěchané, je vidět, že Vodafon nebyl  a není technicky připraven nahradit fungující technologie svými vlastními. Za pár chvil chci na druhém monitoru při práci kouknout na hokej - a ještě že mám také O2 TV. Vodafon to stále neumí - jo, není to o O2 Sport, je to o nemožnosti takto sledovat ČT Sport.
Neuvěřitelné - abych si jako zákazník Vodafonu mohl pustit ČT tak se musím dívat přes O2. Kreténismus na entou. 

  • Agree 1
  • -
  • -
  • Komplet
  • Takový bílý, nastojato
  • Praha Žižkov
Link to comment
Share on other sites

@retron No, to není ani tak moc odpověď, ale takové přání, vlastně kvůli vám (nakousnuté jablko pro mě není). Už se na tom začalo makat, ale přednost má mnohem rozšířenější systém, který je open source. Dle mě je před tím ještě aplikace pro televize (nejen Android). Vodafone už je chtěl mít venku, ale jelikož není s výsledkem spokojen, tak musíme čekat (a dobře že tak, stačí mi reakce na poslední aktualizaci VTV, čekal bych reakce typu "konečně, díky", ale sám víš, jak reakce vypadali). Ale jak by šekli naši Něměští pšátelé: "Es kommt der tag". Jo a velmi bych chtěl sdílet tvou představu o tom, jak má každý smart Tv a využívá ji 🙂 Dostávalo mě, kolik lidí mělo, v době výměn z Handanů na Kaony, televize, co měly max. cinch vstupy. A víš co? Podobná situace byla, když UPC započalo s HD DVR (Dawn, cihla), nakonec si museli nechat vyrábět přechodky na Scart. A po dalších letech, při přechodu na VTV boxy opět řeší a nakupují přechodky z HDMI na Scart (desítky tisíc, mrkněte na nějaké čínské shopy, kolik stojí bulk nákup nějakých kvalitnějších přechodek ...). 

@Medvěd Tak dopředu nic moc nemohli mít připraveného kvůli regulacím. Teď vyvíjejí produkt od základů nově. Vzpomeňme, jak na tom bylo ze začátku Horizon Go. Možná jsem naivní, ale doufám, že to nebude až zas tak dlouho trvat a bude to funkčně na podobné úrovni jako Horizon Go. Teď, když jste již dostali řazení kanálů se doufám brzy dostaneme k aplikacím na televize, což jsme u UPC neměli a pak doufám bude následovat podpora Chromecastu eventuelně i AirPlay (tak schválně, jestli vše bude do konce roku 2022). Ono to vypadá, že na jednu stranu se moc neděje a vývoj jde pomalu, ale věřte, že v pozadí proběhly obří změny (změna primárního vendora z důvodu nespokojenosti s funkčností a výkonem). 

@vpa Infrastruktura samozřejmě má v nákupu největší hodnotu, na 5G potřebují k vysílačům dostat konektivitu a vlastní je lepší a levnější než nákup od konkurence. Ale kromě posílení a investice do té doby primárního businessu, si dali za cíl i být velmi významným hráčem na poli televizních služeb a pevného internetu. 

@retron Kabelovou technologii (DVB-C a internet) bych řekl, že převzali vcelku dobře (víceméně na tom dělají stále stejní lidé jako za UPC, síť servisují stále ti samí lidé) a "lejou" těžký prachy do modernizace a údržby sítě, kam UPC resp. LGI v poslední době už tolik neinvestovalo (když něco prodáváte, proč za to ještě nadměrně utrácet). Navíc si stanovili i mnohem vyšší standardy, budují nové okruhy a záložní trasy, snaží se zajistit vyšší úroveň zálohování elektřinou atp. Samozřejmě se sešlo pár věcí, co jim to komplikuje, například výměny boxů v šibeničním termínu a pandemie. Ta dost brzdí práce, lidé jsou převážně doma, takže namísto toho, aby si přepojování a s ním spojeného krátkého výpadku v řádech minut všimlo pár desítek lidí, tak jsou to najednou stovky. A samozřejmě to, že práce probíhají hlavně v Praze, která byla zanedbaná, také má vliv na množství lidí, kterých se to týká. Do toho se začala používat nová část spektra frekvencí a na mnoha místech až po zapojení modemu u zákazníka se zjistí, že je tam nějaký problém. 

 

Vodafone samozřejmě není slepý a ví, že má před sebou hodně práce, dopředu určitě počítali, že převod zákazníků je bude bolet (jak finančně, tak na počtech zákazníků). Já jsem v tomto naivní optimista a doufám, že s přemigrováním na jednotný systém půjde úroveň služeb rychleji nahoru, protože jim ubude aktuálně největší problém. Já jsem tedy s internetem a mobilními službami nadmíru spokojen, televizi nevyužívám, ale má drahá polovička ano, takže když něco nepůjde, budu to já poslouchat. Štve mě pár věcí na samoobsluze / aplikaci a tím nemyslím to, že tam občas nemůžu něco najít, prostě musím chvilku hledat. Na druhou stranu, postupem let, již nejsem tak moc náročný uživatel, nemám doma servery, záložní konektivitou se pro mě stal mobilní internet (krásné odůvodnění, proč vypovědět jeden ze dvou internetů a připlatit si za neomezená data). Pár let jsem převážně žil na místě, kde bylo ADSL a jeden WiFinář, který díky poloze domu měl na místě mizerný signál. To byl pro mě pain. 

  • Agree 3
  • Like it 1
  • Super
  • Premium 5G
  • 18+
  • Vodafone Station WiFi 6
  • Brüx
  • Speedtest
Link to comment
Share on other sites

Teda, Marku, tvých odpovědí, rad a informací si zde velice vážím. Ale použít formulaci: "Teď, když jste již dostali řazení kanálů, se doufám brzy dostaneme k aplikacím na televize..." to tak nějak není hodno tvého formátu, sorry. Myslím že je to podobné, jako po zaplacení faktury za Vodafone TV prohlásit: "Teď, když jste již dostali zaplaceno, tak..." A že by toho bylo. Ale jinak jsem Vodafonu velice vděčný, že na sklonku LP 2021 umožní řazení kanálů ad libïtum (mně to je celkem ukradené, ale vím, že mnozí na to čekali). Kam ten pokrok jenom povede...  😊 
Horší je, že pokud lze tvoji informaci brát za relevantní, tak na problém s Vodafone TV ve webovém rozhraní asi hned tak nedojde. A to mě mrzí (popravdě hlavně proto, že to mě zcela subjektivně pálí nejvíc). 😊
(Btw - Brüx v tvém popisu je Most?) 

  • -
  • -
  • Komplet
  • Takový bílý, nastojato
  • Praha Žižkov
Link to comment
Share on other sites

@Medvěd Tak nějak nechápu, co je na tom špatně. Dle mě byly u TV nejvíce vyžadované 3 věci. Řazení kanálů (hurá, máme), aplikace pro Smart Tv a podpora Chromecastu/Airplay. Nepočítám možnost využívat CA modul, o to se také všichni obávali/obávají. Jelikož Vodafone naznačuje, že aplikace pro Smart Tv se již testují (pochopil jsem, že neveřejná beta), doufám, že budou brzy dostupné pro všechny. Co se týká webového prohlížení, tak na tom se samozřejmě bude průběžně také dělat. Obávám se, že některé až přehnané security policy zůstanou (např. nemožnost přehrávat obsah při zapojeném analogovém výstupu), ale celkově by vývoj backendu i fronendu měl pokračovat. Dělá se na podpoře MacOS například a na odstraňování chyb – třeba jednoho z původců zde zmiňované WA251 se podařilo opravit a mnoho dalšího.

OT: Ano, Brüx je název jednoho sudetského města 🙂 Dycky Most!

  • Super
  • Premium 5G
  • 18+
  • Vodafone Station WiFi 6
  • Brüx
  • Speedtest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...