kotelgg Posted May 19 Share Posted May 19 Zdravím, dnes jsem měl 3 nepřijaté hovory během 2 minut. Když jsem volal zpět, tak to zvedli lidi, kteří o ničem nevěděli. Někdo se naboural do vodafone serveru? Nebo jak mi může telefon zobrazit číslo zcela jiného člověka? Quote Kabel 350 Mb/s Profi Premium 5G Komfort router Plzeň Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adolf.Shitler Posted May 19 Share Posted May 19 Podvrhnout telefonní číslo může kdokoliv a velmi často se tak děje ze zahraničí, takže původce nelze dohledat. Co ale lze, je si nechat od operátora za poplatek zveřejnit skutečné tel. číslo volajícího. Nutno ovšem podotknout, že ta informace nejspíš k ničemu nebude, když se jedná o již zmiňované zahraničí. 1 Quote - - - - - Link to comment Share on other sites More sharing options...
kotelgg Posted May 19 Author Share Posted May 19 Takže operátor číslo ví, ale zobrazí mi z nějakého důvodu úplně jiné číslo? To nedává žádný smysl. To se dá snadno zneužít k podvodu. Quote Kabel 350 Mb/s Profi Premium 5G Komfort router Plzeň Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adolf.Shitler Posted May 19 Share Posted May 19 Operátor zobrazí číslo takové, jaké požaduje zobrazit volající. A smyslem je např. to, že hodně lidí volá přes internet (VoIP za nízké ceny), ale tito lidé chtějí, aby se zobrazovalo jejich mobilní číslo a nikoliv číslo internetové (VoIP). Pochopitelně operátor, jenž takovou službu volajícímu poskytuje, by měl nějakým způsobem ověřit, že dané číslo skutečně patří tomu, kdo ho chce používat pro účely volání přes internet. Na straně operátora, kam hovor přichází (v tomto případě VF), ovšem musí být známo i číslo původní, a to pro účely tísňových volání a také pro účely identifikace zlomyslných volání, což je právě ta placená služba zmiňovaná výše. 1 Quote - - - - - Link to comment Share on other sites More sharing options...
Help center Ondra - Vodafone Posted May 19 Help center Share Posted May 19 Pěkný den, vysvětlení najdete na https://www.vodafone.cz/pece/muj-ucet-cislo/bezpecnost/spoofing-podvrzene-hovory/. Jedná se o tzv. spoofing. 1 Quote Optical 500 Mb/s Premium 5G Komplet VTV Premium box Pardubice Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivo2003 Posted May 19 Share Posted May 19 Nastavení jiného čísla můžou využívat třeba na Finančním úřadě a jiných institucí, kdy úřednice volá z pevného teledonu přes nejakou podnikovou linku a nebo GSM bránu a je třeba aby zpětné volání, pokud bude volající volat zpět šlo na jiné číslo, třeba na obecnou infolinku a nebo na nějaký mobilní telefon. I proto různé úřady často volají se skrytým číslem, protože to co by se vám zobrazlo, na to byste se stejně nedovolali zpět, jen byste maximálně tak blokovali jejich linku pro odchozí hovory. 1 Quote - - Komfort Vodafone Box, Compal, UPC telefon Opava Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adolf.Shitler Posted May 19 Share Posted May 19 Byť tedy i zde už je nezřídka pokrok, že jednotliví úředníci mají svoje linky a jako odchozí se zobrazují právě ty (a nikoliv jenom jednotné číslo ústředny) a lze se na ně zpětně dovolat. Třeba Úřad práce ČR to takto má. Quote - - - - - Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marek-26 Posted May 19 Share Posted May 19 No, mě paní z FÚ loni volala ze svého "služebního" mobilního čísla, abych se zpět dovolal přímo jí, abych neskončil na bráně. Poprvé jsem na zmeškaný hovor reagoval v podvečer a přišla mi sms s vysvětlením a doby, kdy mi další den bude volat. 1 Quote Super 500 Mb/s Premium 5G Komplet Compal, VTV Premium Brüx Link to comment Share on other sites More sharing options...
sodekcz Posted May 20 Share Posted May 20 (edited) V 19. 5. 2023 v 10:56, Adolf.Shitler napsal: Operátor zobrazí číslo takové, jaké požaduje zobrazit volající. A smyslem je např. to, že hodně lidí volá přes internet (VoIP za nízké ceny), ale tito lidé chtějí, aby se zobrazovalo jejich mobilní číslo a nikoliv číslo internetové (VoIP). Pochopitelně operátor, jenž takovou službu volajícímu poskytuje, by měl nějakým způsobem ověřit, že dané číslo skutečně patří tomu, kdo ho chce používat pro účely volání přes internet. Na straně operátora, kam hovor přichází (v tomto případě VF), ovšem musí být známo i číslo původní, a to pro účely tísňových volání a také pro účely identifikace zlomyslných volání, což je právě ta placená služba zmiňovaná výše. Ano, přesně takto to na jedné VoIP lince doma máme. Voláme ven z VoIP a příjemce vidí číslo mobilního telefonu, na který může zavolat zpět. Při nastavení došlo k ověření ze strany VoIP operátora, že je číslo naše (to mobilní). Edited May 20 by sodekcz Quote - - - Bridge KrPole Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivo2003 Posted May 21 Share Posted May 21 Doba se mění a hlavně z FÚ už volají ze svého mobilu, nejspíše proto, že je hodně lidí co anonymní volání nezvedá. Já kdysi když jsem měl dočasně druhé číslo, na které ale nešlo volat zpět, protože jsem ho vypínal taky volal s CLIRem, protože jinak mi lidi zpět volali na toto číslo... Anonymní volání má své opodstatnění v některých případech. Quote - - Komfort Vodafone Box, Compal, UPC telefon Opava Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.