vpa Posted May 10, 2023 Share Posted May 10, 2023 Pokud je 5G pouze LTE, tak je to jen klasické matení zákazníka. Obdoba VoLTE v síti 5G je technologie VoNR, Vo5G, viděl jsem ještě nějaký jiný název, ale myslím, že to z našich operátorů nikdo neumí. Ptal jsem se jednoho z nich před týdnem a je to v přípravě k testování. Samozřejmě musí být telefon, který to umí. Asi před 2 lety to některý zahraniční operátor prodával s S21, ale jestli to nabízí stále, nevím. 1 1 Quote Premium Profi - ALLinONE Vodafone Station WiFi 5, Vodafone TV Standard, Vodafone TV Premium, CA modul Hradec Králové Link to comment Share on other sites More sharing options...
Help center Ondra - Vodafone Posted May 11, 2023 Help center Share Posted May 11, 2023 5G je samozřejmě 5G 🙂 Že jsou pak různé možnosti a využíváme teď "non-standalone" režim, to je věc druhá. Pokud je telefon připojený do 5G sítě, hovory odbavuje VoLTE, pokud ho telefon umí. Vše najdete popsané na https://www.vodafone.cz/pece/internet-data/pokryti/5g-sit/. Quote Super Fibre Premium 5G ALLinONE Set-top box Premium Pardubice Link to comment Share on other sites More sharing options...
McVitas Posted May 11, 2023 Author Share Posted May 11, 2023 @penca Říkáš že v menu na to žádná volba není, to myslíš svůj telefon? Vždyť to přece není pravda, tenhle přepínač na VolTE je v telefonech úplně běžně. Teď jsem udělal pokus - dal jsem SIM do svého starého Galaxy S10 a to co v S23 menu mobilní sítě není tady je! No tak jsem si myslel hurá, tady to bude fungovat - ale bohužel ne. Když jsem někomu zavolal tak hned 4G zmizelo a data při hovoru nefungovala. Ta druhá osoba VoLTE zapnuté má a při hovoru jsme otestovali že jí to funguje - může brouzdat po webu při telefonátu a má tam napsané 4G, zatimco já ne. Když jsem hovor položil tak se na sekundu objevilo E a pak 4G+. Takže další krok bude, že zkusim sehnat někoho komu to funguje a zkusit jeho SIM v mém telefonu. Dám vědět jak to dopadlo. Prozatím mám podezření, že je něco s mým telefonním číslem, protože výměna SIM ani mobilu nepomohla. Quote Premium Super - Vodafone Station WiFi 6 Brno Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tube Posted May 11, 2023 Share Posted May 11, 2023 Na Huawei P20 jsem prepinac nemel (se SIM O2 tam byl). Ani ikona ve stavovem radku. VoLTE funkcni, data pri hovoru fungovaly. Asus Zenfone 9. Prepinac VoLTE v telefonu neni, telefon na LTE i 5G ve stavovem radku VO LTE signalizuje, data pri hovoru funkcni. V nem jsem jinou SIM nezkousel Quote Super 500 Mb/s - - Compal CH7465 černý Ostrava - Zábřeh Link to comment Share on other sites More sharing options...
penca Posted May 11, 2023 Share Posted May 11, 2023 před 2 hodinami, McVitas napsal: @penca Říkáš že v menu na to žádná volba není, to myslíš svůj telefon? Vždyť to přece není pravda, tenhle přepínač na VolTE je v telefonech úplně běžně. Teď jsem udělal pokus - dal jsem SIM do svého starého Galaxy S10 a to co v S23 menu mobilní sítě není tady je! Přesně tak, ve starších telefonech jsem taky měl přepínač na aktivaci VoLTE. Měl jsem Galaxy S8, tam ten přepínač určitě byl. Pak jsem měl S20, tam si nejsem jistý, buď tam vůbec nebyl nebo zmizel s nějakým updatem FW na novou verzi Androidu a v mé současné Galaxy S23 ten přepínač není a nebyl. Mám tedy stejný telefon jako ty a na stavové liště žádná indikace VoLTE není, v menu se nic nedá vypnout a při hovoru zůstávám na 5G/4G síti bez přerušení, hotspot taky drží. Pokud ti VoLTE nefunguje se stejnou SIM ani na S10, tak bych závadu hledal spíš někde jinde než v nové S23. Samozřejmě test tvé S23 s jinou SIM, kde prokazatelně VoLTE funguje, by definitivně rozptýlil pochybnosti. Napadla mě ještě jedna možnost řešení, co podle mě stojí za pokus. Zkus si v Můj Vodafone deaktivovat funkci VoLTE, počkej, až ti přijde SMS potvrzení o změně nastavení a pak si tu funkci znovu aktivuj. Cca před rokem se mi stalo, že mi na prodejně nastavili k novému tarifu platbu inkasem, viděl jsem to v samoobsluze, viděli to operátoři na infolince v systému, všechno bylo korektně nastaveno i v mé bance a přesto se faktury generovaly s platbou převodem. Dvakrát jsem to "reklamoval" a všichni operátoři mi tvrdili, že v systému je všechno OK a ta další faktura se už určitě strhne inkasem. Pomohlo až změnit způsob platby na jiný a pak znovu nastavit v Můj Vodafone inkaso. Prostě se někam do databáze propsala špatná informace a pomohlo až přepsání novými daty. Zkus to taky tak, prostě VoLTE v Můj Vodafone vypni a znovu zapni. Pokud ani toto nepomůže, tak bych zkusil factory reset a test s úplně čistou instalací bez vlastních aplikací, abych měl jistotu, že za potíže nemůže nějaká appka. Pak už bych volal/psal na technickou podporu, že ti VoLTE nefunguje, že ho máš aktivováno a že jsi ho zkoušel na více kompatibilních zařízeních se stejným výsledkem. Galaxy S10 i S23 jsou s funkcí VoLTE kompatibilní, nezáleží z jaké jsou distribuce, stačí jen mít Android 12 nebo 13 a předpokládám, že nějaké nestandardní softwarové úpravy na telefonech nemáš. Vypadá to potenciálně na chybu na straně sítě. Nenechal bych se odbýt první úrovní technické podpory a proboxoval bych se k nějakému technikovi. Hodně štěstí. Quote Super 500 Mb/s Super Komplet Compal, 4 x CA modul Brno - Žabovřesky Link to comment Share on other sites More sharing options...
Help center Ondra - Vodafone Posted May 12, 2023 Help center Share Posted May 12, 2023 S tím, co píše @penca, souhlasím, bylo by fajn zkusit podporu VoLTE v samoobsluze vypnout, počkat, až změna doběhne a pak provést nové zapnutí. Jinak to, zda je v menu telefonu možnost VoLTE zapnout nebo vypnout, záleží jak na konkrétním modelu/značce, tak na stáří. Obecně platí, že u starších telefonů přepínač obvykle byl, u novějších je už VoLTE automaticky zapnuté a nedá se to změnit. Ale i tady platí, že výjimky potvrzují pravidlo 🙂 Quote Super Fibre Premium 5G ALLinONE Set-top box Premium Pardubice Link to comment Share on other sites More sharing options...
McVitas Posted May 12, 2023 Author Share Posted May 12, 2023 Vypadá to že to změnit nejde. Chybí tlačítko Quote Premium Super - Vodafone Station WiFi 6 Brno Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomus Posted May 12, 2023 Share Posted May 12, 2023 No přesně, tady se furt mluví o nějakým zapínáním a vypínání VoLTE v samoobsluze a přitom tam žádné tlačítko není ani na webu, ani v mobilní aplikací a služba je trvale zapnutá. Quote Kabel 150 Mb/s - Komfort Compal VF, VTV box, CA modul Brno Link to comment Share on other sites More sharing options...
penca Posted May 12, 2023 Share Posted May 12, 2023 Máte pravdu, taky mi zmizela možnost aktivace VoLTE a VoWiFi v samoobsluze. Holt to odpovídá aktuálnímu trendu u Vodafone omezovat možnosti nastavení na straně uživatele (např. nemožnost deaktivovat otravné zprávy ohledně vystavení vyúčtování nebo poděkování za úhradu, nemožnost volby roamingového tarifu - natvrdo nastaven u některých novějších tarifů roaming na den). Pak už asi zbývá jen žádat o pomoc technickou podporu, že zdánlivě aktivovaná služba nefunguje. Quote Super 500 Mb/s Super Komplet Compal, 4 x CA modul Brno - Žabovřesky Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomus Posted May 12, 2023 Share Posted May 12, 2023 Tak na druhou stranu nenapadá mě důvod proč by někdo měl mít VoLTE vypínat, když už i v telefonech tahle volba často ani není dostupná a volání přes 4G síť se stává běžným standardem a za pár let až se vypne 2G síť přijde doba kdy už není jiná možnost volání ani nebude. Quote Kabel 150 Mb/s - Komfort Compal VF, VTV box, CA modul Brno Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.