Přejít na obsah

Samsung TV - výpadky přijmu signálu


Návštěvník fm72

Doporučené příspěvky

Návštěvník fm72

Dobrý den,

dokázal by jste mne někdo poradit s následujícím problémem.

Včera po zapnutí TV se objevilo okno hlásící chybný download čehosi (viz níže) a opakuje se každých cca 30 vteřin. Nepomohlo vypnutí, vytažení kabelu UPC, vytažení CA modulu atd. V digi vysílání předchází této hlášce zaseknutí obrazu, následuje výpadek a poté ona hláška. Při analog. sledovaných programech se zobrazí jen tato hláška, obraz běží normálně.

 

chybové hlášení:

------------------------------------------------------

Nabídla Cl

----

Loader v2.0.5

Download Failed. Error code = 0x8003002F

----

Do not power off and swich channel

-------------------------------------------------------

 

Hledal jsem na Gogolu, a našel jsem k digi TV a uvedené chybě snad jen tři odkazy (dánský a norský facebook, německy psané fórum). Ty mne však nikam neposunuly, snad jen že chyba může být v CA modulu.

 

tv: Samsung UE37C6500UW

CA modul: od LICA, zřejmě staré Cl (bez plus)

oboje pořízeno v listopadu 2010 a do teď běželo bez problému a bezúdržbově

připojení: kabel UPC

 

Ještě podotýkám, že jsme si s TV ani s připojením od doby pořízení a zapojení nijak nehráli (žádný update firmwaru apod.), ta hláška, resp. jakési pokusy o download se objevily bezdůvodně (teda důvod to má, ale ne v zásahu zvenčí, něco bylo odejito uvnitř).

díky

mf

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník Retiree

Předesílám, nevím o tom nic!!!

Zjevně se jedná o chybovou hlášku CA modulu. Patrně se nějaký systém v síti UPC pokouší o upgrade firmware CAM. Výpisy CI rozhraní resp. CA modulu jsou u Samsungu graficky poměrně jednoduché ale, analogicky s upgradem fw tv, sám cituješ Do not power off and switch channel. Patrně jsi vypnutím tv přerušil proces aktualizace firmwaru CA modulu. Zkus to znovu na DVB kanálu a zkus vydržet několik (ba i více) minut, zda proces aktualizace proběhne.

Předpokládám, že Samsung má aktualizace ošetřené proti přerušení ze strany zákazníka, totéž očekávám od výrobce modulu, SMiT. U UPC si tím nejsem tak jistý..., ale technici tam určitě nejsou blbci, což se o vedení UPC, ve vzrahu k zákazníkům, říci nedá...

Volat na KC asi nemá smysl, leda by se někdo (ne)odpovědný z UPC probudil, a personál KC informoval (což je nepravděpodobné). Nrbo si vynutit přepojení na techniky, což taky není jednoduché...

 

Pokud se skutečně jedná o aktualizaci CAM, pak asi probíhá postupně po oblastech, nebo možná podobně jako pravidelná aktualizace předplatného.

Pokud se skutečně jedná o aktualizace, je to jen další ukázka z prasáren UPC...

 

Podej hlášení o vývoji situace. Snad se ozvou další, možná i tedhnik(ci)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkusil bych se nejdříve obrátit na technickou podporu Samsungu. Kdyby UPC spustilo upgrade firmwarů k modulům, počítám, že by se to tu rozkřiklo dříve než by to vůbec někdo stačil stáhnout. :) Ale spíše bych to viděl jen na předplatné na kartu, že se nemůže načíst. Přepněte na některý z českých nekódovaných kanálů a nechte to tam pár minut běžet.

  • Super
  • Premium 5G
  • 18+
  • Vodafone Station WiFi 6
  • Brüx
  • Speedtest
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník Retiree

Mám jednak nový CAM+, obsahuje češtinu, jednak dva staré CAM, (TechniSat, SMiT), které češtinu neobsahují.

Soudím, že tv Samsung by i chybové hlášení napsal česky (možná se pletu, jedná se oročník 2010). Protože je chybové hlášení v angličtině, soudím, že se jedná o chybové hlášení CA modulu. Tedy zkusil bych kontaktovat i výrobce CAM.

Jak je to u C řady? Máš nastaneno Česko a češtinu, nebo jinou zemi?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník fm72

Díky za první reakce a rady. Musím předeslat, že se moje orientace/znalost v IT, TV apod. limitně blíži k nule, jsem prostý uživatel.

1) v TV běžel desítky minut jen digi kanál, pak analog. a i rádio, nicméně vždy to pravidelně „spadne“. Jen s tím rozdílem, že u digi vypadne zvuk i obraz a napíše SLUŽBA NENÍ K DISPOAZICI, u rádia vypadne na chvíli zvuk (bez SLUŽBA…) a u analog kanálu nevypadne ani zvuk ani obraz. Ale ve všech případech to nakonec píše onu chybovou hlášku Nabídky CI - error 0x8003002F.

Ještě bych dodal, že to dělá i při vytaženém UPC kabelu i přepnutí z kabelu na anténu.

2) Interval chybových hlášek (pokusů o download) jsem si změřil a je 50 vteřin (včera jsem to jen odhadoval).

3) kontaktováním výrobce CAM myslíš prodejce LICU?

4) nastavení Česko a češtiny: tak češtinu jsem našel nastavenou, zemi nikoliv, resp. v Menu/Kanál/Země to chce zadat PIN, ale nastavení Země nevidím. možná hledám ve špatném menu.

5) teď co to píš,u jsem vytáhnul CAM z TV (nevím proč až teď, asi jsem si myslel, že bez toho nepoběží kanály..) a chybové hlášky to nehlásí, po opětovném zasunutí, se chyba objeví. Tak to jsem mohl zkusit již včera...o

 

Tak problém je tedy snad v CAM/CI, budu kontaktovat LICU.

Netušíte, jak je to u nich s rychlostí/ochotou?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník Retiree

ad 1 může potvrzovat domněnku, že jde skutečně o aktualizaci čehosi, podle dvojjazyčné hlášky pak o firmware CAM

ad 3 výrobcem je TechniSat nebo SMiT, LICA by také měla cosi vědět (?)

ad 4 to souvisí s určením původu chybové hlášky, jak jsem psal. Staré moduly nejsou počeštěné, nové ano. Čili, pokud je hláška dvojjazyčně, pochází česká část z tv a anglická z CAM

ad 5 přečetl si výrobce modulu?

 

Rychlost i ochota závisí na konkrétním případu. Kdysi jsem se Licy dotazoval právě na aktualizaci fw, neodpověděli.

Kontaktoval bych raději KC UPC a to v každém případě písemně prostřednictvím webového formuláře, zkusil bych i telefon, ale to je o nervy i o peníze a pak o štěstí na operátora. Minimálně robot odpoví obratem, pak záleží na tom, ke komu se dotaz dostane. Buď se dočkáš obvyklých nic neříkajících frází, nebo budeš mit kliku.

Upraveno uživatelem Návštěvník
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po 3 týdnech...
Návštěvník fm72

Dlužím výsledek, CA modul byl odejit do věčných lovišť. A protože to bylo 2,5 měsíce po ukončení záruky, tak nákup nového.

Error hlášku už to nehlásí, nicméně všechny kódované programy mi nechodí.

Nevím, jestli nemá UPC nějakou časovou prodlevu než aktivuje novou Smart kartu (pořídil jsem včera v Lice)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník Retiree

Soudím, že na počátku měsíce bývá aktivace častější, ale já např. aktivoval modul nepoužitý více jak měsíc a čekal jsem tuším do druhého dne. Také je možno požádat UPC o aktivaci. Možná někdo (admin) upřesní...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přidat se ke konverzaci

Přispívat můžete okamžitě a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se a přispívejte pod Vaším účtem.
Poznámka: Váš příspěvek vyžaduje před zobrazením schválení moderátorem.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložit jako upravený text.   Obnovit formátování

  Pouze 75 emotikon je povoleno.

×   Váš odkaz byl automaticky vložen.   Místo toho zobrazit jako odkaz

×   Váš předchozí obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Nahrajte nebo vložte obrázky z URL adresy.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...