Přejít na obsah

Featured Replies

Odesláno

Zdravím, nedopatřením se mi podařilo narušit (asi jen lokálně poškozené stínění) UPC kabel, který vede od rozvodné skříně v baráku do mé účastnické zásuvky. Funkce TV zůstala zachována v pořádku, jen rychlot internetu je cca 20mbitů. Dá se použít na opravu nějaká spojka, nebo musím natáhnout celý nový kabel ? Díky za info.

Odesláno

Řekl bych, že je potřeba to nahlásit na UPC. Po účastnickou zásuvku je to jejich rozvod, do rozvaděče se ani nedostanete. A něco jim na tom bastlit, to by se mohlo pěkně prodražit.

  • Basic, Super
  • Red Basic Lite
  • Základní
  • Vodafone Station WiFi 5, CA modul
  • Brno
Odesláno

Kontaktujte UPC a objednejte si tzv. práce vyžádané klientem. Přijede technik, posoudí, zda stačí opravit poškozený kus či je třeba vyměnit rozvod a opraví. Každý přidaný pasivní prvek znamená určitý útlum signálu a po opravě vlastními silami, byste nemusel mít dostatečný signál na zásuvce.

Navíc, je-li -síť elektronických komunikací v objektu ve vlastnictví UPC Česká republika, s.r.o. má status obecně prospěšného zařízení a před poškozením, zničením, odstraněním či jen ohrožováním je chráněna ustanoveními zákona č. 40/2009 Sb., trestního zákoníku. Takže jakýkoliv zásah do rozvodu je trestným činem.

  • Super
  • Premium 5G
  • 18+
  • Vodafone Station WiFi 6
  • Brüx
Odesláno
před 5 hodinami, Marek-26 napsal:

Navíc, je-li -síť elektronických komunikací v objektu ve vlastnictví UPC Česká republika, s.r.o. má status obecně prospěšného zařízení a před poškozením, zničením, odstraněním či jen ohrožováním je chráněna ustanoveními zákona č. 40/2009 Sb., trestního zákoníku. Takže jakýkoliv zásah do rozvodu je trestným činem.

Já bych to tak nehrotil. Pokud tazatel patří k osobám znalým (asi ne, když se tak naivně ptá) může spojit kabel správnou spojkou, jak naznačeno v příspěvlu výše. Nebo požádat někoho, kdo tuto operaci zvládne...
Na př. u mne montážníci, kteří zaváděli kabel do bytu, volně pohodili připojenou zásuvku s kabelem na zem s tím, že si to na stěnu namontuji sám, kde m ito vyhovuje. Jaká to "ochrana" podle Zákona?
Samozřejmě, když dojde k poškození kabelů mimo byt, tam bych už raději volal UPC (akce pravděpodobně za peníze).

Odesláno

Miesto poruseneho koaxialneho kabla je ako antena - vyzaruje a hlavne prijima rusenie z okolia (a to je v dnesnej dobe casto velmi silne - vdaka mobilnym operatorom ci dvb-t)..

  • Super
  • -
  • Základní
  • -
  • Bratislava
Odesláno
před 2 hodinami, jobro napsal:

Já bych to tak nehrotil. Pokud tazatel patří k osobám znalým (asi ne, když se tak naivně ptá) může spojit kabel správnou spojkou, jak naznačeno v příspěvlu výše. Nebo požádat někoho, kdo tuto operaci zvládne...
Na př. u mne montážníci, kteří zaváděli kabel do bytu, volně pohodili připojenou zásuvku s kabelem na zem s tím, že si to na stěnu namontuji sám, kde m ito vyhovuje. Jaká to "ochrana" podle Zákona?
Samozřejmě, když dojde k poškození kabelů mimo byt, tam bych už raději volal UPC (akce pravděpodobně za peníze).

Je lepší o tom vědět. A samozřejmě se může stát, že bude vznikat rušení i opačným směrem a může pak být takový zákazník dle VOP odpojen (aby to ostatním šlo normálně), než proběhne oprava. S tím vším je třeba počítat.

  • Super
  • Premium 5G
  • 18+
  • Vodafone Station WiFi 6
  • Brüx
Odesláno
před 5 hodinami, Marek-26 napsal:

...může stát, že bude vznikat rušení i opačným směrem a může pak být takový zákazník dle VOP odpojen (aby to ostatním šlo normálně), než proběhne oprava.

Pokud došlo k (jakému ?) poškození stínění kabelu, už nyní musí docházet k odrazům na změněné impedanci a k následnému rušení. Protahování debaty zde nic neřeší.
UPC používá hvězdicový rozvod signálu a jeden účastník nemá šanci výrazně ovlivnit ostatní. Vada je jeho věc a nemá to řešit na fóru, ale přímo s technickým oddělením UPC.

Odesláno

Porušený kabel u jednoho zákazníka ovlivňuje rušením všechny ostatní zákazníky připojené do stejného optického bodu.

Takže dostatečně dobře porušený kabel zruší internet třeba i pro 200 zákazníků

  • -
  • -
  • Jiná služba
  • nic
  • UPC
Odesláno
před 1 hodinou, technik napsal:

Takže dostatečně dobře porušený kabel zruší internet třeba i pro 200 zákazníků

Škoda, že to vím teprve dnes. Před lety byl u mne technik řešit vypadávající připojení na Technicoloru a kostičkování HD kanálů. Mohl jsem ho poslat prověřit všechny přípojky v domě...

Přidat se ke konverzaci

Přispívat můžete okamžitě a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se a přispívejte pod Vaším účtem.
Poznámka: Váš příspěvek vyžaduje před zobrazením schválení moderátorem.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

Právě prohlíží tuto stránku 0

  • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

Vodafone Czech Republic a.s.,
nám. Junkových 2808/2, 155 00 - Praha 5,
IČO 25788001, sp. zn. B 6064 vedená u Městského soudu v Praze

Vodafone Czech Republic a.s.,
Junkových sq. 2808/2, 155 00 - Prague 5,
CRN 25788001, file number B 6064 kept at the Municipal Court in Prague

Powered by Invision Community