Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Vodafone Techforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Odesláno

Dobrý den,

lze (a případně kde) v nastavení modemu Compal CH7465VF změnit výchozí DNS servery? Pokud nelze, plánuje Vodafone upravit firmware, aby toto nastavení bylo možné? Varianta nastavit vlastní DNS servery na každém jednom zařízení připojeném k modemu nepřichází v úvahu.

Potýkám se s výpadky, které se projevují tak, že po nějaké době nepoužívání připojení (v řádu hodin) trvá načtení prvního webu/služby 15-30 sekund a je tedy nutné provést více pokusů, protože web/služba se nenačte. Pokud je poté připojení kontinuálně používáno, funguje bez problémů.

Nástroj poradce při potížích/diagnostika sítě ve Windows při tomto výpadku vždy zjistí problém s DNS serverem (DNS server neodpovídá). Rád bych tedy vyzkoušel alternativní DNS, bohužel v konfiguraci modemu Compal CH7465VF tuto možnost nemohu najít.

Odesláno
Smysluplné řešení je přepnout Compal do bridge a použít vlastní router. A to nejenom kvůli DNS, ale i celé řadě dalších možností, jenž toto přináší.
  • -
  • -
  • -
  • -
  • -
Odesláno

Díky za tip, taky mě to mohlo napadnout 🤦‍♂️

Odesláno

Nemyslím si že změna DNS serverů na uvedený problém bude mít nějaký vliv, chybu hledej jinde, hláška DNS server neodpovídá se v prohlížeči vyskytuje u spousty problémů, které s DNS ale vůbec nesouvisí.

  • Kabel 150 Mb/s
  • -
  • Komfort
  • Compal VF, VTV box, CA modul
  • Brno
Odesláno

Nejedná se o hlášku z internetového prohlížeče, ale z nástroje Řešení potíží se sítí ve Windows 10. Operační systém celou dobu indikuje, že připojení k internetu je dostupné. Manuální změna DNS serverů na jednom PC problém vyřešila (na tom PC) a hledal jsem globální řešení pro celou domácnost. V modemu jde nastavit kde co, ale DNS bohužel ne. O nespolehlivých Vodafoních DNS se tu už několikrát diskutovalo, např. zde: https://www.techforum.cz/topic/61996-dns-servery/ nebo zde: https://www.techforum.cz/topic/61439-pomalý-dns-server/page/3/

Odesláno

Ano, VF ma DNS nespolehlive. Ja dikybohu zacinal s ciste kabelovym modemem a tak mam svou router. Dlouho v nem mam alternativni DNS. Takze doporucuji prepnout modem do bridge a za nej dat nejaky rozumny router

  • Super 500 Mb/s
  • -
  • -
  • Compal CH7465 černý
  • Ostrava - Zábřeh
Odesláno

Ano DNS servery Vodafone čas od času na chvíli vypadnou, ale v poslední době žádný výpadek nebyl, já na nich jedu odjakživa a problémy nemám, takže mně přijde divné že by zrovna DNS servery Vodafone zapříčinili výpadek vašeho internetu.

  • Kabel 150 Mb/s
  • -
  • Komfort
  • Compal VF, VTV box, CA modul
  • Brno
Odesláno

Mne nekolikrat windows pri reseni vypadku resp oprave chyby napsal ze je problem s dns. Ale vypadlo mi vetsinou v noci. 

  • Super
  • Premium 5G
  • ALLinONE
  • Compal CH7465, CA modul
  • Hlavní město
Odesláno

@tomusmožná jsem to tady už psal - byl jsem dlouhodobým zastáncem all-in-one, t.j. pokud možno do ničeho nehrabat, používat co nejméně "krabiček" a vždy DNS od providera. Dlouho mi to fungovalo u UPC. Jakmile jsem byl migrován k VF, několikrát jsem měl přímo s DNS problémy a po přenastavení na 8.8.8.8 / 1.1.1.1 se problémy vždy vytratily. Takže jedu na těchto řekněme univerzálních DNS a žádné problémy s DNS nemám. Vlastní zabezpečený server DNS na vlastním routeru, aby mi ho někdo nenaboural, zatím rozjet neumím. Možná se k tomu někdy dokopu. VF modem v bridgi a vlastní router mám už dlouho. Ostatně tak nějak jsem to míval i dříve, dokud jsem měl připojení přes ADSL. Tenkrát mi to zlepšilo propustnost sítě, ZyXELy bývaly dost otřesné.

Upraveno uživatelem sodekcz

  • Premium
  • -
  • Základní
  • Vodafone Station
  • KrPole
Odesláno
S DNS u UPC byly problémy odjakživa. Možná u Karnevalu ne.
  • -
  • -
  • -
  • -
  • -

Přidat se ke konverzaci

Přispívat můžete okamžitě a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se a přispívejte pod Vaším účtem.
Poznámka: Váš příspěvek vyžaduje před zobrazením schválení moderátorem.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

Právě prohlíží tuto stránku 0

  • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

Vodafone Czech Republic a.s.,
nám. Junkových 2808/2, 155 00 - Praha 5,
IČO 25788001, sp. zn. B 6064 vedená u Městského soudu v Praze

Vodafone Czech Republic a.s.,
Junkových sq. 2808/2, 155 00 - Prague 5,
CRN 25788001, file number B 6064 kept at the Municipal Court in Prague

Powered by Invision Community

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.