Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Vodafone Techforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Odesláno
před 40 minutami, Marek-26 napsal:

Jedna věc je nějaké dovolání, ale těžko půjdu si stěžovat na Ford, že nemá určitou motorizaci u modelu, který jsem si vybral. Tady je to pro mě podobné, buď chci službu se vším všudy a nebo ne.

Nebo půjdu za ČEZem s tím, že chci vlastní měřák na elektřinu a plyn, že nechci ty, co standardně dávají? Třeba bych si chtěl pořídit nějaké moderní s IOT.

Či snad pošlu stížnost na banku, že mi není ochotna dát VISA kartu, protože spolupracuje s MasterCard nebo dokonce budu mávat vlastní American Expres kartou a budu se dožadovat zprovoznění?

Jak říkám, tohle prostě nepochopím. A u určitých služeb mi to přijde nefér, že se mění podmínky a vynucují se věci, které jsou z technického hlediska i pro většinu zákazníků škodlivé.

Určitě si ale půjdeš stěžovat na Ford, pokud ti prodá auto bez katalyzátoru a filtru pevných částic. Určitě si půjdeš stěžovat na ČEZ, pokud ti bude odmítat nainstalovat průběhové měření, i když má povinnost to u tvého odběrného místa udělat. Určitě pošleš stížnost na banku, pokud bude připisovat mezibankovní platby s denní prodlevou.

Jednou v tom nařízení je, že má uživatel právo volby koncového zařízení, tak by se tím měli operátoři řídit, stejně jako Ford musí prodávat auta s katalyzátorem a DPF, ČEZ musí na určitých odběrných místech instalovat smartmetery a banka musí platby připisovat neprodleně. Pokud se to operátorům nelíbí, můžou v EU přestat podnikat a místo toho přesunout svoje aktivity někam, kde jsou právní normy pro ně příznivější.

  • 4G LTE
  • -
  • -
  • Huawei B2368-66
  • JMK
Odesláno

@MekliCZDíky! Napsal jsi to zcela výstižně! Moje reakce ve stejném duchu už netřeba na tento příspěvek.

Upraveno uživatelem paffko

  • Premium
  • Super
  • Základní
  • CA modul, FRITZ!Box 6690
  • Praha
Odesláno

U toho Fordu si na to opravdu stěžovat nepůjdu, protože vím, co chci a kupuji. 🙂 Ale já chci jiný smartmeter než ČEZ dává. Chci si objednat a koupit svůj. A ten argument s bankou je trochu lichý, budu si stěžovat na Vodafone, když mi nebude dodávat rychlost, kterou jsem si objednal a která neodpovídá specifikaci služby. 

Ano, zákony a nařízení se mají dodržovat, ale zvláště u DOCSIS sítě je toto nařízení špatné a má dopad na všechny zákazníky v negativním smyslu. 

  • Super
  • Premium 5G
  • 18+
  • Vodafone Station WiFi 6
  • Brüx
Odesláno
@MekliCZ Právo na koncové zařízení je naprostý nesmysl a jak psal již Marek-26, tak také si nemůžeš někde vyvztekávat, že chceš vlastní elektroměr (plynoměr, vodoměr, měřák topení) a ne platit za ten od dodavatele energií.
  • -
  • -
  • -
  • -
  • -
Odesláno

Narozdíl od VF ten elektroměr neplatíš samostatně, je v ceně distribuce, a žádný právní předpis ti nedává právo volby elektroměru, mj. proto, že za správnou funkčnost elektroměru odpovídá distributor, narozdíl od VF, kde jeho odpovědnost končí na hranici sítě a tvoje zařízení je tvůj problém.

Tohle je úplně zbytečná debata, nařízení dává koncákům právo zvolit si zařízení, tak se s tím smiřte, nebo napište svému europoslanci, že je to podle vás blbost, a třeba s tím něco udělá. Já si taky o spoustě právních předpisů myslím, že je to slátanina, kterou sepisoval nevyspalý stážista na perníku a omylem prošla legislativním procesem, a tím, že budu pořád všem, kteří chtějí využít něco, co jim ten předpis umožňuje, říkat, jaká je to hrozná blbost, nic nezměním.

  • 4G LTE
  • -
  • -
  • Huawei B2368-66
  • JMK
Odesláno

Prostě podmínkou využívání služeb je používat to s jejich zařízením. Kdo s tím nesouhlasí, tak nemusí těchto služeb využívat.

Alespoň jak již bylo mnohokrát řečeno, tak nevznikají pochybnosti o tom, jestli v případě špatného příjmu DOCSIS signálu je závada na straně Vodafone nebo uživatele. Uživateli stačí jen reklamovat nefunkční službu a nemusí řešit jestli je chyba v modemu, domovním rozvaděči nebo jinde.

  • Start
  • -
  • Základní
  • Compal CH7465
  • Opava
Odesláno

A jak by ses tvářil, kdyby totéž aplikovali operátoři v mobilních sítích, mobilní telefony pouze od operátora a jen na pronájem...

  • Kabel 300 Mb/s
  • -
  • -
  • TC7200
  • Ostrava
Odesláno

To nejde srovnávat, mobil je tvé zařízení které používáš a modem je chápat jako koncový prvek jejich sítě.

  • Start
  • -
  • Základní
  • Compal CH7465
  • Opava
Odesláno
@MekliCZ U el.energie máš ještě položku "stálý plat", což je fixní částka dle hodnoty jističe, na to jsem úplně zapomněl.
A za měřidla se platí zcela jistě, mám tady před sebou vyúčtování služeb, kde je položka za vodoměry pro teplou a studenou vodu. Takže žádné, že je něco v ceně služby, ale strčili mně vodoměry, které jsem ani nechtěl a musím za ně platit místo toho, abych si pořídil vlastní :D
Co se týká funkčnosti služby, tak bohužel Docsis není o tom, že tvoje zařízení (modem/router) začíná a končí někde na předávacím rozhraní (zásuvka). Pokud by to tak bylo, pak jistě VF nebude dělat obstrukce a klidně si tam připoj co je libo, jako je tomu u xDSL. Každý modem/router Docsis bohužel ovlivňuje celou síť, tj. i jiné uživatele, a proto zcela správně žádný operátor nemá zájem na tom, aby si lidi mohli do sítě připojovat každý šrot, co koupí někde na Ali. Protože k tomuto to spěje, typický Čecháček a jeho vrozená rádoby-vyčůranost a lakota, takže šetří kde se nemá...
  • -
  • -
  • -
  • -
  • -
Odesláno
před 13 minutami, Ivo2003 napsal:

To nejde srovnávat, mobil je tvé zařízení které používáš a modem je chápat jako koncový prvek jejich sítě.

Bohužel musím nesouhlasit, mobil je stejně jako docsis modem koncový prvek/zařízení sítě a používají se oba dva.

Cožpak na routeru nepoužíváš plno služeb např. směrování portů, přidělování IP adres, řízení přístupu...

U mobilu nám to dnes nepřijde, ale byly doby, kdy se operátoři snažili zařízení blokovat jen pro své sítě a zkoušet jiné finty jak lidem znepříjemnit život. Je na čase a bude dobře, aby totéž platilo v pevných přístupových sítích, kde poslední dobou dochází k velké konsolidaci trhu.

Jednou je předávací rozhraní televizní zásuvka, tak to musí operátor dodržet. Jo až řekne, že je to ethernet a nebude za "převodník" účtovat nebo jej schová do ceny, podobně jako Cetin, tak to bude jiná.

 

  • Kabel 300 Mb/s
  • -
  • -
  • TC7200
  • Ostrava

Přidat se ke konverzaci

Přispívat můžete okamžitě a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se a přispívejte pod Vaším účtem.
Poznámka: Váš příspěvek vyžaduje před zobrazením schválení moderátorem.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

Právě prohlíží tuto stránku 0

  • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

Vodafone Czech Republic a.s.,
nám. Junkových 2808/2, 155 00 - Praha 5,
IČO 25788001, sp. zn. B 6064 vedená u Městského soudu v Praze

Vodafone Czech Republic a.s.,
Junkových sq. 2808/2, 155 00 - Prague 5,
CRN 25788001, file number B 6064 kept at the Municipal Court in Prague

Powered by Invision Community

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.