Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Vodafone Techforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Odesláno

Dnes měla přítelkyně nevyžádaný hovor s nabídkou od Vodafonu ohledně služeb, operátor chtěl nějaké 2 znaky z hesla. To nevěděla, tak jí poslal sms s linkem a kodem na reset administrátorského hesla a chtěl ať mu ho nadiktuje. Všude se píše ať lidé kvůli podvodům nedávají nikomu kódy a přístupy do účtu a u Vodafonu je to jako běžná praxe? To si jako mohl resetnout její administrátorské heslo a hrabat se jí v účtu? Jak má pak člověk poznat kdy to normální je a kdy ne, když to Vodafone evidentně běžně praktikuje? V sms se ani nepíše nic jako kod nikomu nevyzrazujte. To má být bezpečnost?

 

Má někdo podobnou zkušenost?

Vyřešil Technikus

Přejít na řešení
  • Slamb změnil název na Operátor chtěl provést reset admin hesla
Odesláno

To by mě taky zajímalo a rozhodně bych nic nesděloval, zvlášť když v sms je upozornění nikomu nesdělovat.

Není přece normální aby operátor odeslal informaci, kterou chce záhy odeslat zpět pomocí stejného kanálu (telefonu), to by mělo smysl např jen při ověřování v internetové samoobsluze a podobně.

Takže jestli to nebyl podvodník, tak v systémech Vodafone je něco hodně špatně.

  • Start
  • -
  • Základní
  • Compal CH7465
  • Opava
Odesláno
  • Řešení

Hovor se mohl ukončit, že si zařídí reset číselného hesla sama a ať zavolají později. Pak už diktuje náhodné pořadí 2 čísel z celého číselného hesla. 

Proč vlastně heslo neznala? Znalostí by si ušetřila ty kroky a případné obavy. 

Varianty resetu jsou tady, je tam i ta SMS. Způsobů na reset číselného hesla je tam několik. 

Upraveno uživatelem Technikus

  • Premium+
  • -
  • Základní
  • Vodafone Station WiFi 6
  • Praha
Odesláno

Ty si pamatuješ všechna hesla a přístupy, které kde máš? To teda respekt. Já to nedávám...

  • -
  • -
  • Komplet
  • Takový bílý, nastojato
  • Praha Žižkov
Odesláno

Ani já nejsem chodící encyklopedie, nicméně existuje plno variant, jak si vše značit (sešit, Excel, aplikace v telefonu apod.) 

Těch možností je několik 

  • Premium+
  • -
  • Základní
  • Vodafone Station WiFi 6
  • Praha
Odesláno

Jen není povinnost, nosit ssebou neustále všechna hesla. Takže když ti z domu zavolají "nejde internet" a ty bez správcovského hesla nemůžeš nahlásit pitomou poruchu na lince (i když tě ověří jiným způsobem), to je teda na vohrabky. A nechávat si kvůli tomu posílat SMS a měnit hesla jen kvůli jednomu hlášení je taky na palici.

  • Premium
  • -
  • Základní
  • Vodafone Station
  • KrPole
Odesláno

Porucha snad lze nahlásit bez nutnosti říkat nějaké z cifer číselného hesla. 

Heslo bude vyžadováno primárně na změnu služeb, pro potvrzení účtu a ověření volající osoby. 

Jinak takový Excel lze mít na OneDrive, Google Drive apod a tak lze mít data kdekoliv s sebou. To je i moje praxe z korporátu, kde je hesel do různých aplikací skutečně mnoho a než volat i třeba do Indie na Service Desk je lepší si to heslo někam poznačit. Variant, jak a kam si to poznačit je mnoho. Tím samozřejmě nemyslím papírek s PIN do pouzdra platební karty. 

 

  • Premium+
  • -
  • Základní
  • Vodafone Station WiFi 6
  • Praha
Odesláno

Nebo si dávat takové hesla, které se nezapomínají, třeba dny narození dětí

A nebo takové hesla které jde snadno zrekonstruovat a zjistit - třeba číslo popisné bývalého zaměstnavatele, datum narození neoblíbeného herce atd

  • Start
  • -
  • Základní
  • Compal CH7465
  • Opava
Odesláno

Problém je že se jedná o šesti číselné heslo, které nejde měnit a tím pádem ani zapamatovat si ho a k němu je ještě občas potřeba číslo plátce, to je dalších osm čísel,

myslím že Vodafone to tady trošku nedomyslel, při registraci služeb vám na začátku přijde SMS s těmito kódy a pokud si je hned někam nepoznamenáte, tak už tu zprávu budete těžko dohledávat, ale to heslo si dá díky bohu dohledat aspoň v Můj Vodafone, bez jeho resetu.

to za UPC to bývalo jednodušší, stačilo najít jedno šestimístné číslo ve vyúčtování ze SIPA a mohl jsem jít volat.

  • Kabel 150 Mb/s
  • -
  • Komfort
  • Compal VF, VTV box, CA modul
  • Brno
Odesláno

@Technikuspsal jsem na základě vlastní zkušenosti. Porucha prostě nahlásit nešla. Ostatní rady jak a kam poukládat hesla jsou v tomto případě irelevantní. Tak jako tak došlo k situaci, kdy se na to které místo zkrátka nedostaneš, prostě nemáš heslo z nějakého důvodu u sebe a přes všechna další ověření na lince projdeš, přesto nefunkčnost nenahlásíš. 

  • Premium
  • -
  • Základní
  • Vodafone Station
  • KrPole

Přidat se ke konverzaci

Přispívat můžete okamžitě a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se a přispívejte pod Vaším účtem.
Poznámka: Váš příspěvek vyžaduje před zobrazením schválení moderátorem.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

Právě prohlíží tuto stránku 0

  • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

Vodafone Czech Republic a.s.,
nám. Junkových 2808/2, 155 00 - Praha 5,
IČO 25788001, sp. zn. B 6064 vedená u Městského soudu v Praze

Vodafone Czech Republic a.s.,
Junkových sq. 2808/2, 155 00 - Prague 5,
CRN 25788001, file number B 6064 kept at the Municipal Court in Prague

Powered by Invision Community

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.