Jump to content

Operátor chtěl provést reset admin hesla


oneusing
Go to solution Solved by Technikus,

Recommended Posts

Dnes měla přítelkyně nevyžádaný hovor s nabídkou od Vodafonu ohledně služeb, operátor chtěl nějaké 2 znaky z hesla. To nevěděla, tak jí poslal sms s linkem a kodem na reset administrátorského hesla a chtěl ať mu ho nadiktuje. Všude se píše ať lidé kvůli podvodům nedávají nikomu kódy a přístupy do účtu a u Vodafonu je to jako běžná praxe? To si jako mohl resetnout její administrátorské heslo a hrabat se jí v účtu? Jak má pak člověk poznat kdy to normální je a kdy ne, když to Vodafone evidentně běžně praktikuje? V sms se ani nepíše nic jako kod nikomu nevyzrazujte. To má být bezpečnost?

 

Má někdo podobnou zkušenost?

  • Premium
  • -
  • Family
  • -
  • Praha
  • Speedtest
Link to comment
Share on other sites

  • Slamb changed the title to Operátor chtěl provést reset admin hesla

To by mě taky zajímalo a rozhodně bych nic nesděloval, zvlášť když v sms je upozornění nikomu nesdělovat.

Není přece normální aby operátor odeslal informaci, kterou chce záhy odeslat zpět pomocí stejného kanálu (telefonu), to by mělo smysl např jen při ověřování v internetové samoobsluze a podobně.

Takže jestli to nebyl podvodník, tak v systémech Vodafone je něco hodně špatně.

  • -
  • -
  • Základní
  • Compal CH7465, Set-top box Premium
  • Opava
Link to comment
Share on other sites

  • Solution

Hovor se mohl ukončit, že si zařídí reset číselného hesla sama a ať zavolají později. Pak už diktuje náhodné pořadí 2 čísel z celého číselného hesla. 

Proč vlastně heslo neznala? Znalostí by si ušetřila ty kroky a případné obavy. 

Varianty resetu jsou tady, je tam i ta SMS. Způsobů na reset číselného hesla je tam několik. 

Edited by Technikus
  • Agree 1
  • Super
  • -
  • ALLinONE
  • Compal CH7465
  • Praha
  • Speedtest
Link to comment
Share on other sites

Jen není povinnost, nosit ssebou neustále všechna hesla. Takže když ti z domu zavolají "nejde internet" a ty bez správcovského hesla nemůžeš nahlásit pitomou poruchu na lince (i když tě ověří jiným způsobem), to je teda na vohrabky. A nechávat si kvůli tomu posílat SMS a měnit hesla jen kvůli jednomu hlášení je taky na palici.

  • Premium
  • -
  • Základní
  • Vodafone Station
  • KrPole
Link to comment
Share on other sites

Porucha snad lze nahlásit bez nutnosti říkat nějaké z cifer číselného hesla. 

Heslo bude vyžadováno primárně na změnu služeb, pro potvrzení účtu a ověření volající osoby. 

Jinak takový Excel lze mít na OneDrive, Google Drive apod a tak lze mít data kdekoliv s sebou. To je i moje praxe z korporátu, kde je hesel do různých aplikací skutečně mnoho a než volat i třeba do Indie na Service Desk je lepší si to heslo někam poznačit. Variant, jak a kam si to poznačit je mnoho. Tím samozřejmě nemyslím papírek s PIN do pouzdra platební karty. 

 

  • Agree 3
  • Super
  • -
  • ALLinONE
  • Compal CH7465
  • Praha
  • Speedtest
Link to comment
Share on other sites

Nebo si dávat takové hesla, které se nezapomínají, třeba dny narození dětí

A nebo takové hesla které jde snadno zrekonstruovat a zjistit - třeba číslo popisné bývalého zaměstnavatele, datum narození neoblíbeného herce atd

  • -
  • -
  • Základní
  • Compal CH7465, Set-top box Premium
  • Opava
Link to comment
Share on other sites

Problém je že se jedná o šesti číselné heslo, které nejde měnit a tím pádem ani zapamatovat si ho a k němu je ještě občas potřeba číslo plátce, to je dalších osm čísel,

myslím že Vodafone to tady trošku nedomyslel, při registraci služeb vám na začátku přijde SMS s těmito kódy a pokud si je hned někam nepoznamenáte, tak už tu zprávu budete těžko dohledávat, ale to heslo si dá díky bohu dohledat aspoň v Můj Vodafone, bez jeho resetu.

to za UPC to bývalo jednodušší, stačilo najít jedno šestimístné číslo ve vyúčtování ze SIPA a mohl jsem jít volat.

  • Kabel 150 Mb/s
  • -
  • Komfort
  • Compal VF, VTV box, CA modul
  • Brno
  • Speedtest
Link to comment
Share on other sites

@Technikuspsal jsem na základě vlastní zkušenosti. Porucha prostě nahlásit nešla. Ostatní rady jak a kam poukládat hesla jsou v tomto případě irelevantní. Tak jako tak došlo k situaci, kdy se na to které místo zkrátka nedostaneš, prostě nemáš heslo z nějakého důvodu u sebe a přes všechna další ověření na lince projdeš, přesto nefunkčnost nenahlásíš. 

  • Premium
  • -
  • Základní
  • Vodafone Station
  • KrPole
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...