pgoc Posted February 2 Share Posted February 2 (edited) Dobrý den, již delší dobu (několik měsíců) řeším problém s internetovým připojením (tarif 300/20Mb). Někdy je to ok, někdy katastrofa. Zatím jsem nevysledoval nějaké zákonitosti 🙂 Problém je ve vysokém pingu a tím pádem problematická funkčnost on-line aplikací (on-line hry, videohovory, ...). Zkoušel jsem klasické postupy, HW reset modemu, komunikace s podporou (zapnuli nějaké sledování na své straně a podle nich je vše ok). Jsem připojen přes modem Compal CF7465, který pracuje v režimu Bridge. Za ním přes LAN napojen router Synology RT2600. Provádím měření na PC, které je k routeru připojeno přes LAN. Přikládám obrázek z pingplotteru v čase, kdy je to špatné. Když je vše ok, tak pingplottrer vykazuje průměrný ping do 20ms. Při posledním hovoru s podporou mi ještě poradili měření provádět bez routeru. Tj. PC připojit rovnou na modem. Měření jsem tak zkoušel během několika předchozích dnů a je pravda, že pokud provádím měření bez routeru, tak se připojení zdá stabilnější, než když potom připojím PC přes router. Ale během té krátké doby jsem zatím nenarazil na čas, kdy to bylo opravdu špatné, takže těžko říct ... Moje otázky: 1) možná neumím vyhodnotit měření z pingplotteru, ale pokud se podívám na obrázek (viz. příloha) tak ping na můj router je vždy ok. K výraznějšímu zpoždění dochází až na serverech Vodafone. Nebo to tak není? 2) může to být routerem nebo modemem? Samo mě technik na infolince nabízel pronajmout nový modem (stávající modem mám odkoupený), že by to mohlo být tím. Na infolince padla i domněnka, že by to mohlo být routerem. Což by trochu i potvrzovalo měření z posledních dní. Ale zase si říkám, že router je celkem výkonný a i při pohledu na záznam z pingplotteru mi přijde, že zpoždění nastává jinde. PS: ještě doplním, že dříve (při stejné konfiguraci sítě) jsem neměl žádný problém. Díky za rady 🙂 Edited February 2 by pgoc Quote Kabel 300 Mb/s - - Compal Brno Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomus Posted February 2 Share Posted February 2 Už hned na výchozí bránu, tedy CMTS máš vysokou odezvu a ztráty paketů, takže buďto bude problém ve špatném signálu a nebo může zlobit ten tvůj router. Takže začni tím že se podíváš do webového rozhraní modemu do záložky Pokročilá nastavení/Nástroje/Stav sítě/ Downstream , a Upstream A tam zkontroluj jak to vypadá s úrovní, kvalitou a chybovostí signálu na kanálech pro download a upload, asi těm hodnotám nebudeš rozumět tak udělej screenshot a dej ho sem a pokud možno ho udělat v době kdy to zlobí. Také se mrkni kdy byl naposled restartován tvůj modem, aby ty hodnoty byly možné časově porovnat, najdeš to v záložce Administrace/Informace/Doba běhu systému 1 Quote Kabel 150 Mb/s - Komfort Compal VF, VTV box, CA modul Brno Link to comment Share on other sites More sharing options...
Technikus Posted February 14 Share Posted February 14 Zdravím, jsou tato čísla normální? Internet je z notebooku - kabelem i z mobilu pomalý i pro načítání, vyhledávání stránek. Na vše se čeká. Podle různých měření stránek ping cca 30-60ms. děkuji za kontrolu Quote Super - ALLinONE Compal CH7465 Praha 13 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daviddvbc Posted February 14 Share Posted February 14 (edited) SNR ok. T3 Timeouty jsou, ale není jich zas tolik Post RS chyby ok. Řekl bych, že úroveň signálu je celkem nízká !!! Hodně PRE RS chyb, ty se ale sami opravují. Edited February 14 by Daviddvbc Quote Basic 250 Mb/s - Komfort Compal CH7465VF, 1x CAM Brno Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marek-26 Posted February 14 Share Posted February 14 Na to, že běží 10h modem, tak jich tam moc není i když na těch vyšších frekvencích to stoupá. Quote Super 500 Mb/s Premium 5G Komplet Compal, VTV Premium Brüx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daviddvbc Posted February 14 Share Posted February 14 Jsou I horší 😄 Quote Basic 250 Mb/s - Komfort Compal CH7465VF, 1x CAM Brno Link to comment Share on other sites More sharing options...
Technikus Posted February 14 Share Posted February 14 Kde tedy hledat chybu? Nebo je to v normálu? Quote Super - ALLinONE Compal CH7465 Praha 13 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marek-26 Posted February 14 Share Posted February 14 Těžko říci takto 🙂 Ten ping rozhodně normální není. 1 Quote Super 500 Mb/s Premium 5G Komplet Compal, VTV Premium Brüx Link to comment Share on other sites More sharing options...
sodekcz Posted February 14 Share Posted February 14 @Technikus zkoušels nastavit jiné DNS? Quote Premium - Základní Vodafone Station KrPole Link to comment Share on other sites More sharing options...
Technikus Posted February 14 Share Posted February 14 Nezkoušel. Tzn. v notebooku v nastavení sítí /v mobilu u wifi nastavení změnit 31.30.90.11 a 31.30.90.12 na něco jiného? Přímo v routeru to změnit nelze? Quote Super - ALLinONE Compal CH7465 Praha 13 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.