Jump to content

Featured Replies

Posted

Dobrý den,

máme dotaz. Máme v domácnosti UPC internet, manžel je se stolním PC připojen kabelem a problémy nemá, já se svým notebookem přes wifi a taky s připojením nemám problém, i v kuchyni (máme 1+1) mi to signál chytá.

Ale pak má manžel notebook 6 měsíců starý a má problém s chytáním wifi. Neustále mu to ukazuje, že síť není k dispozici a naskočí to třeba až po 10-20 minutách a to v pokoji, kde máme router. Nebo v kuchyni nechytí vůbec. Pak má pracovní notebook  - ten v kuchyni taky nechytí wifi vůbec a musí jet přes mobilní hot spot...

Také mobily nám dělají problém - připojí se to k wifi, ale píše to, že internet není k dispozici a naskočí to až po několika minutách..

S předchozím poskytovatelem (místní internet) jsme tyto potíže nikdy neměli.

Co s tím?

Zavolat někoho, kdo se vyzná v IT problematice a dokáže diagnostikovat a odstranit příčinu problémů.

  • -
  • -
  • -
  • -
  • -

Nj, jenže já si myslím, že je to UPC a ne těmi zařízeními, protože wifi od předchozího poskytovatele nedělala tyto problémy a mimo domov taky jakoukoliv wifi chytíme bez problémů 😞

Pokud to na jednom NB funguje, tak bych to na UPC/VF neházel. Těch důvodů nefunkčnosti může být víc, např. WiFi s podporou pouze režimu 802.11n, zatímco NB nějakého staršího data výroby budou umět jenom 802.11b/g apod. Což je bez znalosti dané problematiky velmi těžké svépomocí najít, natož odstranit.

  • -
  • -
  • -
  • -
  • -

@alishka Do svého notebooku si stáhni a nainstaluj aplikaci Acrylic Wi-Fi Home a/nebo do mobilu nějaký wi-fi monitor. Pomocí  některé z těchto aplikací posuď úroveň wi-fi signálu v jednotlivých částech svého rozsáhlého (😀) bytu a především obsazenost (zarušení) jednotlivých kanálů v obou wifi pásmech, 2,4 MHz i 5 MHz. Na modemu je pak možno vybrat pouze ten nejméně obsazený kanál..., jinak viz A:S.

@alishkaZkuste si na jednotlivých zařízeních zjistit, jestli se připojují přes WiFi 2.4 GHz nebo 5 GHz. Vetšinou mají sítě pro různou frekvenci různý název, takže to jde zjistit podle názvu. Ve Windows 10 to zjistíte klepnutím na ikonu WiFi (vpravo dole u hodin) a klepnutím na "Vlastnosti" u názvu WiFi - až dole je "Síťové pásmo".

  • Super 500 Mb/s
  • -
  • Komfort
  • STB Kaon K-B3000HDCO, Compal CH7465VF
  • Teplice

Tohle může být způsobeno tím, že některá zařízení se připojují na 5GHz síť a jiná na 2.4GHz. Zkuste na modemu zakázat 5GHz síť, ať funguje jen ta 2.4GHz. Nebo té 5GHz dejte jiné jméno a můžete zkoušet stabilitu postupně na obou. Tyhle problémy občas dělá ta 5GHz síť, i u mě se to stalo a musel jsem ji vypnout. Zatím nikdo nedokázal říct, proč se to děje ani jak se toho zbavit (aniž 5GHz vypnete či přejmenujete). Holt prémiový modem. Když vám náhodou plně funguje, vyhráli jste prémii! :-D

  • 300 Mb/s
  • -
  • Komplet
  • Modem Compal, HD Mediabox, CA modul
  • Mladá Boleslav

Některým zařízením vadí novější způsoby spojení Wifi. Nejrůznější pokročilé parametry. Automatické vynucování 5GHz před 2,4Gh sítí, mesh sítě apod.  Je vhodné mít pro takováto starší (nikoliv datem nákupu, ale vybavením) zařízení samostatnou pomalou síť nejlépe s nějakým starším Wifi AP bodem, který toho moc neumí. Ale je to spíše pro znalce v IT než pro neznalého uživatele.

Jo a bacha na rušení od mikrovlnky, i sousedovic.

  • Premium Profi
  • -
  • ALLinONE
  • Vodafone Station WiFi 5, Vodafone TV Standard, Vodafone TV Premium, CA modul
  • Hradec Králové

Prilis malo vstupnich udaju na presne vyhodnoceni. Jak uz zminuji jini vyse, je potreba vice udaju. 

Problemem mohou byt i kanaly WiFi. Nektere modemy bezostysne nastavi kanaly 12 - 14, ktere nektere zarizeni neuvidi. 

Doporucuji si pozvat nekoho, kdo problem bude resit na miste. 

  • Super 500 Mb/s
  • -
  • -
  • Compal CH7465 černý
  • Ostrava - Zábřeh

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

Recently Browsing 0

  • No registered users viewing this page.

Vodafone Czech Republic a.s.,
nám. Junkových 2808/2, 155 00 - Praha 5,
IČO 25788001, sp. zn. B 6064 vedená u Městského soudu v Praze

Vodafone Czech Republic a.s.,
Junkových sq. 2808/2, 155 00 - Prague 5,
CRN 25788001, file number B 6064 kept at the Municipal Court in Prague

Powered by Invision Community