Jump to content

Featured Replies

Posted

Dobrý den,
potřeboval bych poradit, jak lze modemu Compal vnutit používání pouze jedoho konkrétního kanálu a nepřepínal se automaticky na jiný.
V nastavení mám přepnuto na volbu Manual a nastavený kanál. Bohužel ale modem toto nastavení nerespektuje a několikrát denně se
přepne na jiný kanál. Někdy ale nastává i extrémní případ, kdy to zvládne i 3x za půlhodiny. Vzhledem k tomu, že po každém přepnutí je WiFi několik 
minut nedostupná, tak je to hodně otravné.
V mém okolí je navíc pouze jedna další 5 GHz síť, která je na úplně jiném kanále, proto nerozumím proč toto
dělá. Smart WiFi je v nastavení bohužel zašedlé, takže to vypnout nejde. Viz obrázek.
V Network logu jsem našel hlášky:
25-08-2019 10:34:01    [DFS] Radar signal detected, DFS sequence applied, channel changed from 64 to 100
25-08-2019 10:43:26    [DFS] Radar signal detected, DFS sequence applied, channel changed from 100 to 136
25-08-2019 11:33:56    [DFS] Radar signal detected, DFS sequence applied, channel changed from 136 to 100
Problém jsem řešil i technikem UPC a ten tvrdí, že modem přenastavil, aby se nepřepínal. Podle chování modemu to ale vypadá, že modem
ignoruje i technickou podporu a dělá si co chce.

   
Modem: Compal CH7465LG
Verze firmare: CH7465LG-NCIP-6.12.18.25-2p4-NOSH
 
   
Děkuji za každou radu, která by mi mohla s tímto problémem pomoct.    

firefox_PTetyYkXoR.png

Veď to máš v logu - DFS radar signal detected.. modem zistil radarový signál na tom kanáli a preladil sa, tak ako má.. aby nerušil radar!

Nastav si kanál 36 až 48, tie nie sú DFS a sú pre indoor použitie, tie sa ti nebudú meniť.. ale budeš mať asi o 3 dBm nižší výkon.

  • Super
  • -
  • Základní
  • -
  • Bratislava

Mockrát díky, zkusím. I když mně trochu překvapuje, že UPC dovoluje používat kanály, které nejsou určené pro indoor použití a tudíž mohou něco rušit. 

Právě že jsou pro indoor použití, ale ne na venkovní. A při jejich používání nesmí člověk rušit radary.

  • Super
  • Premium 5G
  • 18+
  • Vodafone Station WiFi 6
  • Brüx

Zdar, to by mě zajímalo, o jaké radary v tomto konkrétním případě jde. Že bych jako docela rád některé rušil :-)

  • -
  • -
  • Komplet
  • Takový bílý, nastojato
  • Praha Žižkov

Dnes jsem přišel z práce, namátkově se podívu do nastavení modemu a do nevidí oko mé modravé. Wifi je přepnutá na kanál 104, i když včera tam na 100 % byl kanál 48.
Bohužel z logu nejde zjistit co způsobilo přepnutí kanálu, v noci se aktualizoval firmware a záznamy starší než 26.8.2019 3:00 tam už není vidět.

2 Marek-26: Díky!

  • -
  • -
  • Komplet
  • Takový bílý, nastojato
  • Praha Žižkov
  • 6 months later...
V 26. 8. 2019 v 5:26 PM, jeffraska napsal:

Dnes jsem přišel z práce, namátkově se podívu do nastavení modemu a do nevidí oko mé modravé. Wifi je přepnutá na kanál 104, i když včera tam na 100 % byl kanál 48.
Bohužel z logu nejde zjistit co způsobilo přepnutí kanálu, v noci se aktualizoval firmware a záznamy starší než 26.8.2019 3:00 tam už není vidět.

Z logu to nezjistíš, vzdálený přístup tam vidět není. Změnilo ti to UPC na dálku i když to nechtějí přiznat. Mě to dělají pořád už měsíc, tak jsem volal na jejich linku a tři technici mě lhaly, že nic takového UPC nedělá. Po přečtení několika diskusí mám jasno. Stačí se podívat na obrázek v prvním komentáři a co je úplně na konci za položku kterou nelze vypnout - Smart WiFi: Enable channel optimalization. A kdopak tu optimalizaci asi dělá??? UPC, protože router nemůže když má manuálně nastavený kanál. Vyřešíš to tak že si koupíš vlastní WiFi router. Ke všemu i TP-link za 700 korun má větší dosah, lepší rychlosti a stabilitu WiFi než ten nepoužitelný conect box který na webu UPC označuje jako super výkonné zařízení s vysokým dosahem. Kolega IT expert říkal že Conect box je ještě větší krám než O2 routery a to už je co říct 🙂 Snad jim teď dá Vodafone za uši, když je převzal.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

Recently Browsing 0

  • No registered users viewing this page.

Vodafone Czech Republic a.s.,
nám. Junkových 2808/2, 155 00 - Praha 5,
IČO 25788001, sp. zn. B 6064 vedená u Městského soudu v Praze

Vodafone Czech Republic a.s.,
Junkových sq. 2808/2, 155 00 - Prague 5,
CRN 25788001, file number B 6064 kept at the Municipal Court in Prague

Powered by Invision Community