Přejít na obsah

randomofamber

Uživatel
  • Registrace

  • Přítomen

  1. randomofamber přidal příspěvek k tématu do Vodafone TV
    Jen takový malý dotaz. U IPTV je možné pouze využít zpětné shlédnutí nebo si člověk může podobně jako u DVB-C nahrát dva, tři, čtyři (i více dle hw) souběžně běžící pořady a podívat se na ně třeba za 3 měsíce a během přehrávání si přeskočit reklamy a jeden z pořadů stáhnout, uložit na USB Flashku a přehrát si jej v jiném zařízení?
  2. A taky už tu bylo několikrát napsáno, že vlastní zařízení se bude potýkat s kompatibilitou, kdy si poskytoval v síti něco změní a vaše zařízení je v tu ránu k ničemu. Dále pak toto poskytovatelé nechtějí dělat, protože jim vaše zařízení může dělat neplechu v síti z různých důvodů...
  3. To chtějí Ti, kterým nevyhovuje dané zařízení po HW i SW/FW stránce. Také to nechtějí Ti, kteří nemají zájem, aby se jim poskytovatel brouzdal domácí LAN (Byť je toto čistě hypotetické, nicméně je to založeno na faktu, že poskytovatel má nějaký přístup k routeru aby jej mohl resetovat, aktualizovat či jinak vzdáleně ovládat.).
  4. Jak tak koukám, u nového modemu již není možné využít čistě modem, jinak řečeno FRITZ!Box 6690 nepodporuje bridge mód ... 🙈🙉🙊
  5. randomofamber odpověděl na příspěvek k tématu uživateli casperp v O všem ostatním
    "Číselné heslo pro komunikaci s operátorem si pamatovat nemusíte, kdykoliv si ho můžete zobrazit v Můj Vodafone." Super, především ve chvíli, kdy je výpadek internetu a do Můj Vodafone se nedostanete. Dále pak práce s číselným heslem ze strany Vodafone z mého pohledu chaotická. Při volání na infolinku jej po vás chce automat, takže jej zadáte, ale automat řekne, že je chybně. To uděláte 2x a automat vás stejně přepojí. Pracovník na telefonu se vás pak dotáže na cifry z náhodných pozic z tohoto "chybného" číselného hesla a to projde v pořádku. Jindy se stalo, že mě automat číslo potvrdil a přepojil, přičemž se pracovník na telefonu stejně znovu ptal na cifry z náhodných pozic. Proč tedy vůbec zadávám číselné heslo v automatu, když je to stejně na 💩 ?
  6. randomofamber odpověděl na příspěvek k tématu uživateli Pavel m v O Vodafonu
    Teď se potřebuji přihlásit do Vodafonu, ale nefunguje to. Od doby, kdy Vodafone zavedl dvoufázové přihlašování je to neskutečně rozbitý. Nechápu proč nepoužijou normální TOTP 2FA kód, když už chtějí lepší bezpečnost. TOTP používají všichni normální jenom Vodafon má nějaké hovadiny. Proč to nemůžou udělat jako do dělá Seznam, Google nebo i toto Techfórum?! Jak mám teď 20 minut po půlnoci shánět podporu, která to vyřeší? Prostě jak to jen půjde, tak s Vodafone skončím, protože na to už nemám nervy. Já potřebuji dostupné a fungující služby a ne tu jejich extrémně řídkou stolici...
  7. randomofamber odpověděl na příspěvek k tématu uživateli Pavel m v O Vodafonu
    Uživatel si původně stáhne aplikaci, která je prověřená a je v pořádku. Tato aplikace je nějakou dobu bezpečná, ale po několika bezproblémových aktualizací programátoři do aplikace vloží závadný kód. Technicky si "zavirovanou" aplikaci uživatel stáhne sám, ale prakticky se tak stane automaticky prostřednictvím automatické aktualizace. Dokud není taktová aplikace zachycena, páchá škodu (Čte SMS a jejich obsah posílá útočníkovi.). Tomuto způsobu napadení není možné zabránit, lze jen snížit pravděpodobnost napadení tím, že na straně "store" jsou aplikace testovány a dále pak na straně uživatele je nějaký antivir, nicméně pořád zde bude nějaké časové okno v případech, kdy závadný kód nebude odhalen před uveřejněním a aplikace se podaří automaticky nainstalovat. O HW způsobu jsem neuvažoval. Ten se používá skutečně jen cíleně na konkrétní osobu a tou bývá obvykle někdo "důležitý". Běžný Franta z Dolní Horní se takovéhoto útoku bát nemusí. Případy s falešnou stránkou jsou právě docela rozšířený způsob, jak získat údaje od uživatele a i přes neustálé upozorňování se najdou uživatelé, kteří naletí. V případě nezávislé TOTP Aplikace je však použitelnost kódu omezena časem, standardně 30 sekund. Útočník sice získá přístupové údaje včetně případného kódu, ale ten by museli použít ještě než vyprší jeho platnost. V případě SMS je také možné omezit kód časem, ale vzhledem k tomu, že SMS mají někdy docela zpoždění, tak bývá časová platnost obvykle 5 minut a to je docela dost dlouhá doba, ve které se dá zvládnou hodně operací. Co trochu zvyšuje bezpečnost je nutnost potvrzovat zásadní operace novým kódem, tj. sice se jedním kódem přihlásíte, ale např. objednávku musíte potvrdit kódem novým. Ano, je to tragikomické, kdy při hovoru zadáte na výzvu automatu 6místný administrátorský PIN, že se tím prý usnadní hovor, ale následně při hovoru s pracovníkem infolinky musíte znovu prokazovat n-té a m-té číslo z tohoto PINu, takže se nic neusnadnilo a navíc je to přímo logický nesmysl. Když jste to číslo zadal, tak je jasné, že jej znáte a jeho opětovným prověřováním se již nic dalšího nezíská, jenom se ztrácí čas a nervy zákazníka.
  8. randomofamber odpověděl na příspěvek k tématu uživateli Pavel m v O Vodafonu
    Chápu, je však pravdou, že u bank je SMS aktuálně spíš nouzové přihlašování a také pro staré klienty, kteří nemají tzv. smart mobil, ale např. starou Nokia 5110... Každá z bank má vlastní aplikaci, která slouží pro 2FA potvrzování, což je sice asi v rámci možností lepší než TOTP 2FA aplikace, ale to mám v mobilu už "přeaplikováno". No a co se týká další aplikace, nejsem moc nadšen. Navíc si nebudeme nic nalhávat, kdy z recenzí u aplikace Vodafone plyne, že lidé s ní nejsou spokojeni ať už z pohledu spolehlivosti, tak i z pohledu praktičnosti. Má-li pak taková aplikace sloužit k přihlašování, obávám se, aby se s ní dalo skutečně přihlašovat a byl bych raději za něco, co je funkční a doslova celosvětově prověřené, což jsou mnou zmíněné TOTP 2FA aplikace. Možnost odposlechu SMS není sci-fi, jinak by to banky neřešili a stále by se SMS používalo jako standard. Nejvíce jsou problematické trojské koně v aplikacích, které sledují a čtou vaše zprávy přímo ve vašem mobilu ( ... a může se jednat o aplikaci schválenou ve "store" ... ), ale je pravdou, že útočník by tímto způsobem nezískal tolik, kolik může v případě bankovních operací a uznávám, že útok na Vodafone účet bude spíše nepravděpodobný. To však neznamená, že se u 2FA přes SMS nejedná o zastaralou metodu, od které se upouští, a která, jak jsem psal, slouží pro minoritní anebo záložní způsob autentizace, který se alespoň posiluje PINem (Různé T, S, I apod. PINy, jak si banky vymyslí vlastní názvy...). U nově vytvářeného způsobu 2FA přihlašování do nějaké webové aplikace bych v roce 2024 SMS jako hlavní způsob autentizace nečekal.
  9. randomofamber odpověděl na příspěvek k tématu uživateli Pavel m v O Vodafonu
    2FA přihlašování přes SMS? To vymyslel jaký konečník v době, kdy se SMS již dávno nepovažuje za bezpečný způsob přihlašování? To není možné, jako to má každý jiný normální web s 2FA, použít TOTP kód, který můžu mít v aplikaci, jako jsou například Google nebo Microsoft authenticator případně aplikace jako je Authy nebo 2FAS Auth?
  10. randomofamber odpověděl příspěvek k tématu v Vodafone TV
    @Marek-26Jenom bych zde upřesnil, že odkoupený CI+ modul vlastní uživatel. Čipová karta spárovaná s modulem je ve vlastnictví Vodafone. Nevím zda to bylo dříve běžně možné, ale vím o případech, kdy UPC/Vodafone po domluvě umožnil převedení/registraci čipové karty (a protože je spárována s modulem tak v podstatě i modulu) na jiného uživatele. Zda to Vodafone dovolí i dnes netuším.
  11. EPG

    randomofamber odpověděl příspěvek k tématu v Vodafone TV
    Potvrzuji problém. Chtěl jsem naprogramovat nahrávání a EPG obsahuje místo názvů pořadů buď text "Informace brzy k dispozici" nebo jméno televizní stanice.
  12. EPG

    randomofamber odpověděl příspěvek k tématu v Vodafone TV
    U mě znaková sada v EPG již OK. @cvancaraNení třeba "chybné" EPG načteno v mezipaměti (cache)? Já bych zkusil restartovat zařízení.
  13. EPG

    randomofamber odpověděl příspěvek k tématu v Vodafone TV
    Stejný problém i u mě na dvou různých zařízení od různých výrobců...
  14. randomofamber odpověděl na příspěvek k tématu uživateli MSwamp v Vodafone internet
    V tuto chvíli mám 2 IP adresy. Pod jednou mám na vlastní router a pod druhou vlastní VoIP "analogový telefonní adaptér" (citace) čistě na VoIP.
  15. randomofamber odpověděl příspěvek k tématu v Vodafone internet
    @Adolf.Shitler To si asi nerozumíme. Wi-Free na modemu UPC používala nějaké kanály, účastník měl mnohdy router za routerem a na svém vlastním routeru mě vlastní zapnutou vlastní Wi-Fi. V praxi pak byla dvě zařízení vedle sebe a každá si obsadila jiné kanály (router obvykle ve výchozím nastavení vybírá automaticky ty volné). Takže už jsou obsazeny 4 kanály z 11 (2x20Mhz). Když bydlíte v paneláku a máte "štěstí", tak máte okolo sebe 4 až 6 sousedů. Řekněme, že 4 sousedé mají takto zapojenou domácnost a máte hned obsazeno 8 kanálů (Někdo to tak neměl, ale jak jste napsal, jiný to zase měl více Wi-Fi v jedné domácnosti...). Z venku do bytu lezou další Wi-Fi jako je poskytovaná obcí, pak nějaké firmy, Wi-Fi sdružení, vedle nás sídlí policie a školka, atd. Všechny UPC routery s Wi-Free měly obsazovat jen jednu dvojici a v podstatě se překrývat, ale to se u nás v paneláku nedělo. UPC routery s Wi-Free byly na různých kanálech, takže obsazenost všech 11 kanálů byla naplňována. Mimo jiné obsazení kanálů se různě mění, dle toho jak lidé zařízení zapínají a vypínají (Jede na chatu či dovolenou tak vše povypínají.). Naštěstí jsem si tehdy našel nějakou dvojici, která nebyla moc často obsazovaná a nastavil si ji fixně.

Vodafone Czech Republic a.s.,
nám. Junkových 2808/2, 155 00 - Praha 5,
IČO 25788001, sp. zn. B 6064 vedená u Městského soudu v Praze

Vodafone Czech Republic a.s.,
Junkových sq. 2808/2, 155 00 - Prague 5,
CRN 25788001, file number B 6064 kept at the Municipal Court in Prague

Powered by Invision Community