Guest Petr Vostrý Posted January 30, 2018 Share Posted January 30, 2018 Dobrý den. Poslední dobou (asi 6 měsíců) mám problémy s odesíláním e-mailů. E-mail z Outlooku odešlu, ale adresátům e-mailová zpráva nedojde a ani ji nemají v nevyžádané poště => NEMOHU POSÍLAT POŠTU. A protože mám vlastní doménu, tak jsem poslal dotaz na support společnosti. Dostal jsem odpověď: Dobry den, Vase IP je ve spamlistu - https://talosintelligence.com/reputation_center/lookup?search=89.102.226.87 . Takže IP adresa, kterou máme od UPC přidělenou je na nějaké blacklistu (vlastně je tam blokovaný celý rozsah ip adres). Nevím proč, jak se tam dostala a už vůbec netuším co s tím. Vím jen to, že mi nefunguje pošta. Poštu mohu odesílat jen z webového rozhraní. Prosím, máte někdo podobné zkušenosti? Dá se s tím něco dělat? Jak se to dá vyřešit? Děkuji Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Evzen Posted January 30, 2018 Share Posted January 30, 2018 Hmmm, bud si v UPC neco vykladaji spatne (a blokuji neco co by nemeli), nebo nemas spravne nakonfigurovaneho klienta, aby se korektne autentikoval pri SMTP session. Jak pisou v PBL FAQ na SpamHouse (kde je tvoje IP uvedena): PBL listings do not prevent you sending email unless your email program is not authenticating properly when it connects to your ISP or to your company's mail server. This can happen if you have changed something in your email program's settings, forgotten to turn on 'SMTP Authentication' or if you have switched 'SMTP Authentication' off by mistake. If you are using a normal email program such as Outlook, Entourage, Thunderbird or Apple Mail and you are being blocked by a Spamhaus PBL listing when you try to send email, the reason is simply that YOU NEED TO TURN ON 'SMTP AUTHENTICATION' in your email program's account settings. That will immediately solve the problem for you. Jinak to muzes resit treba vlastnim mailserverem a nakonfigurovat ho, aby neposilal emaily pres UPC relay, ale primo adresatum... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sodekcz Posted January 30, 2018 Share Posted January 30, 2018 Evzen : u UPC se dá odesílat bez autentifikace. Já to tak mám přes dva roky a zatím žádný problém. Petr : jsi si jistý, že máš všechny počítače v pořádku? Před pár lety jsem řešil podobný problém a našli jsme na síti jedno PC, které rozesílalo spamy. Ale tam byla v blacklistu jen ta jedna veřejná IP. Pokud je to celý rozsah, pak se to bude řešit složitě. Na spamhausu se dá požádat o vyjmutí z blacklistu. Quote Premium - Základní Vodafone Station KrPole Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Evzen Posted January 30, 2018 Share Posted January 30, 2018 Právě teď, sodekcz napsal: Evzen : u UPC se dá odesílat bez autentifikace. Já to tak mám přes dva roky a zatím žádný problém. Vsak ja nerikam, ze to nejde. Ale pak se jeden divi, ze mu prestane fungovat posta jen proto, ze napriklad dostal z DHCP IP adresu, ze ktere kdovikdy predtim nekdo poslal par podezrelych emailu (podivej se do statistik na tom odkazu - za cely mesic to neukazuje nic, takze ten zaznam je tam uz kdovi odkdy). Duslednym pouzivanim autentikace se tomuhle vsemu da predejit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sodekcz Posted January 30, 2018 Share Posted January 30, 2018 já tomu možná nerozumím úplně správně, ale přijde mi, že UPC žádnou autentifikaci pro odesílání pošty neumožňuje: https://www.upc.cz/pece-o-zakazniky/obecne-dotazy/upcmail/emailovy-klient-neprijima-neodesila-zpravy/ Quote Premium - Základní Vodafone Station KrPole Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Evzen Posted January 30, 2018 Share Posted January 30, 2018 ...a ted na to koukam poradne a ta konkretni IP adresa v tom listu navic vubec neni! Jsou tam pouze 4 JINE adresy... Takze clovek pak nemuze posilat emaily kvuli nejake uplne cizi adrese... 1 minute ago, sodekcz napsal: já tomu možná nerozumím úplně správně, ale přijde mi, že UPC žádnou autentifikaci pro odesílání pošty neumožňuje: https://www.upc.cz/pece-o-zakazniky/obecne-dotazy/upcmail/emailovy-klient-neprijima-neodesila-zpravy/ A tohle je co? ;-) Přihlašovací jméno a heslo do Vaší emailové schránky najdete na formuláři, který jste dostali při instalaci. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtonda Posted January 30, 2018 Share Posted January 30, 2018 (edited) Petr Vostrý, tady je k tomu povídání https://www.spamhaus.org/pbl/query/PBL167869 Píšeš, že máš vlastní doménu, kdo ti provozuje mailovou schránku? Přes jaký SMTP server posíláš poštu? ------------------------ 13 minutes ago, Evzen napsal: A tohle je co? ;-) Přihlašovací jméno a heslo do Vaší emailové schránky najdete na formuláři, který jste dostali při instalaci. To je ale pro přihlašování do schránky - vyzvedávání pošty. Pro odesílání pošty ze sítě UPC přes SMTP server UPC se přihlašování k SMTP serveru nepoužívá, tak je to popsáno v dokumentu Příručka internetu. Edited January 30, 2018 by xtonda Quote Jiná služba Jiná služba Jiná služba už nic Praha - Letňany Link to comment Share on other sites More sharing options...
sodekcz Posted January 30, 2018 Share Posted January 30, 2018 (edited) "To je ale pro přihlašování do schránky - vyzvedávání pošty. Pro odesílání pošty ze sítě UPC přes SMTP server UPC se přihlašování k SMTP serveru nepoužívá, tak je to popsáno v dokumentu Příručka internetu." tááák, přééésně Edited January 30, 2018 by sodekcz Quote Premium - Základní Vodafone Station KrPole Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Petr Vostrý Posted January 30, 2018 Share Posted January 30, 2018 Děkuji za bohaté příspěvky. Musím tedy ještě upřesnit. Doménu mám u Pipni. Je pravda, že jsem nastavoval poštovní účty na IMAP (změna z POP3). Měl jsem tam problémy s jejich (Pipni) certifikátem (po otevření pošty pořád hlásilo "Server, ke kterému jste připojeni, používá certifikát zabezpečení, který nelze ověřit"). Pak mi na Pipni doporučili nastavit připojování na jiné servery a pak byl klid. Tak to vypadá, že to bude asi ono. Zkusím tedy požádat o vymazání z blacklistu a uvidím. Zatím díky. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Evzen Posted January 30, 2018 Share Posted January 30, 2018 No fajn, takze co? Z toho listu se odstranit sam nemuze, protoze neni spravcem toho rozsahu IP adres... Soudruzi z UPC to - soude podle te suche odpovedi - taky ne(u)delaji... (i kdyz tady by bylo IMO potreba zatlacit, protoze ta KONKRETNI IP adresa tam vylistovana NENI, takze by melo byt praci soudruhu z UPC zajistit odblokovani chudaka uzivatele!) Takze co? Zkusi nekdo, jestli se ta SMTP autentikace pouzit MUZE, prestoze "se (bezne) nepouziva"? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.