Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Vodafone Techforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Odesláno

Dobrý den,

chápu, že zde už jedno podobné téma existuje, ale rád bych, aby si tohoto příspěvku všiml někdo ze zaměstnanců či techniků Vodafonu.


Pořídili jsme si službu Vodafone Připojení bez kabelu 5G. Signál je výborný, připojení běží stále na 5G síti s rychlostí cca 150 Mbps download a 30 Mbps upload. Rychlost tedy není problém, potíže ale nastávají jinde. Pokusím se situaci popsat:

K routeru máme kabelem připojená dvě PC, ostatní zařízení jedou přes Wi-Fi (Apple TV 4K přes Ethernet, iPhone 15, iPhone 16 Pro, Apple Watch SE 2. generace, Apple Watch Series 9, Google Chromecast 4K Google TV). Občas se ale stane, že router je sice připojený k síti a zařízení ukazují, že mají internet, ale data netečou správně. Typicky: jedno PC hlásí, že nemá přístup k internetu, zatímco druhé funguje bez problémů. Nebo jeden iPhone nefunguje a ostatní zařízení ano. Situace se střídá, někdy nefungují obě PC, zatímco přes Wi-Fi vše jede, jindy je to naopak.


Router máme nový, necelý měsíc. Firmware: CR_VDFEUMC888ULTRAV1.0.0B08, hardware verze Ver.A (T1). Novější aktualizaci router nenachází. IT kamarád mi doporučil zkusit změnit DNS, protože problém zřejmě souvisí právě s ním. Jenže v nastavení routeru není možnost DNS změnit. V PowerShell jsme zjistili, že router používá DNS od Vodafonu, přitom lepší by bylo mít možnost nastavit například Google DNS.


Zdá se tedy, že problém souvisí s DNS.

Moje dotazy:

  • Ví Vodafone o této chybě?

  • Řeší se to nějak a chystá se náprava?

  • Bude vydán opravný update firmware?

Zjišťuji, že víc mých známých má s tímto problém. Někteří zařízení reklamovali a dostali nový router, ale chyba se opakuje. Reklamaci tedy nechci, toto je u nás doma jediné možné připojení a internet nutně potřebuji. Restart routeru sice většinou pomůže, ale nechci to pořád dokola řešit.


Bylo by také vhodné, aby Vodafone vydával častěji aktualizace, nejen kvůli opravám, ale i bezpečnosti. Pokud na to není prostor, bylo by lepší routery nebrandovat a ponechat původní firmware výrobce. Například O2 používá router O2 5G Box od ZTE, nechali původní firmware, mají k němu lepší aplikaci s více možnostmi nastavení, častější aktualizace a navíc používají Google DNS. Problémy s tím nejsou.


Router nás stál 6000 Kč (splácíme jej po 100 Kč měsíčně, později chceme doplatit najednou). To není málo, a proto očekávám, že zařízení bude fungovat stabilně. Ne že za dva roky uslyšíme „máme nový model, vyměňte si router, ale na vlastní náklady“. Pokud Vodafone nabízí vlastní routery, měl by je mít pořádně otestované a stabilní.


Prosím o vyjádření a hlavně aktivní řešení problému techniky Vodafonu. Pokud je problém skutečně ve Vodafoní DNS, přestaňte jej nabízet a zapněte rovnou Google DNS. Nebo prosím vysvětlete, čím jiným by to mohlo být.

Děkuji a žádám, aby toto téma nebylo slučováno s jiným.

Upraveno uživatelem bobis

  • Bez kabelu Naplno 5G
  • Super
  • Základní
  • Vodafone Gigacube
  • Praha
  • Slamb změnil název na GigaCube 5G odpojuje zařízení v síti
Odesláno

Technici Vodafonu sem nechodí, tak bude lepší zavolat na linku VF a nechat se přepojit.

Snad jedině že by někdo z fora řešil a vyřešil stejný problém jako ty.

  • Super
  • Basic
  • Základní, Sport
  • Vodafone Station WiFi 6, Vodafone TV 3 box
  • Teplice
Odesláno

Nemyslím si že to bude problém s DNS, ale máte možnost si na každém zařízení a to i na mobilu nastavit vlastní DNS třeba od Googlu.

Jinak problém s vypadávajícím internetem na tomto LTE routeru už se tady řeší delší dobu, divil bych se kdyby o tom ve Vodafonu nevěděli.

  • Kabel 150 Mb/s
  • -
  • Komfort
  • Compal VF, VTV box, CA modul
  • Brno
Odesláno
  • Autor

Pokud tedy není v DNS, tak zkusili jsme vše. Pak je to chyba v systému a chtělo by to aktualizaci. Každopádně nemáme LTE router, máme GigaCube 5G, a nejedeme skrze LTE ale 5G.
Update: Nerad bych DNS nastavoval na Apple TV, iPhonech co jsou doma, všech PC a u návštěv. Mělo by to jít přímo v routeru.

Upraveno uživatelem bobis
Doplnění

  • Bez kabelu Naplno 5G
  • Super
  • Základní
  • Vodafone Gigacube
  • Praha
Odesláno

@bobis Jestli je to vaše jediná možnost připojení, tak vás trochu lituji, protože očekávat nějakou rychlou změnu od Vodafone je bohužel bláhové. Můžete zkusit volat neustále na infolinku a psát jim přes tam.je/forum, ale to je tak vše.

Takže bych zkusil nastavit DNS, ale jak psal tomus, asi to tím nebude. Na problémy s tímto modemem si lidé tady stěžují už dlouho.

  • Premium
  • -
  • -
  • -
  • -
Odesláno
  • Autor

Každopádně zkusil zavolat na linku operátora ve všední den. A případně kontaktuji ČTÚ a aby to na lince neberu jako, že je obcházím, tak je o tom budu informovat, že se obrátím na ČTÚ.

  • Bez kabelu Naplno 5G
  • Super
  • Základní
  • Vodafone Gigacube
  • Praha
Odesláno
  • Centrum péče

@bobis Pěkné ráno, spojte se prosím s technickou podporou přes linku 800 77 00 77, toto je třeba řešit přímo k vašim službám.

  • Premium
  • Premium
  • -
  • Vodafone Station WiFi 5
  • Praha
Odesláno
  • Autor

Přeji pěkný den,

na infolince mi tvrdili, že jediná možnost je zařízení reklamovat. Nakonec jsem ale našel řešení na německém fóru, kde se tento GigaCube také nabízí pod Vodafone.de.

Doporučeny mi byly následující postupy:

1) Zkontrolovat ethernet kabely

Většina z nás používá stále stejné kabely, dokud se nezlomí nebo úplně nepřestanou fungovat. Na první pohled mohou vypadat v pořádku, ale přesto mohou způsobovat potíže. Proto jsem pořídil nový kabel, na fóru doporučovali CAT8 (doporučováno k serverům), ideálně s pozlacenými konektory.

2) Nastavení síťové karty ve Windows

  • Klikněte pravým tlačítkem na StartSprávce zařízení

  • Najděte kategorii Síťové adaptéry

  • V mém případě: Realtek PCIe GbE Family ControllerVlastnosti → záložka Upřesnit

  • Najděte položku Rychlost a přenosový režim a nastavte na Plně duplexní 1,0 Gbps (Tento režim zvládá jak moje síťová karta, tak kabel CAT8 i GigaCube.)

  • Restartujte počítač

Důvod: Když je přenosový režim nastaven na automatický, může při vyjednávání rychlosti docházet k chybám. GigaCube má modernější technologii, zatímco starší síťové karty a ovladače už často nejsou aktualizované. Při nesouladu pak dochází k „bugu“ a pomůže jen restart routeru. Pevné nastavení problém odstraní.


Mně to vyřešilo vše, už 10 dní běží internet stabilně hned po zapnutí PC a přestaly zlobit i Wi-Fi.
Podle fóra by to mohl vyřešit i firmware od Vodafone, ale to asi chvíli potrvá. Proto sdílím toto řešení, které mi funguje.

Upraveno uživatelem bobis

  • Bez kabelu Naplno 5G
  • Super
  • Základní
  • Vodafone Gigacube
  • Praha
  • po 2 týdnech...
Odesláno

diky za navod, vyzkousel jsem a nejen ze mam "plnou" rychlost na starsim pc, tak i ostatni moderni zarizeni behaji mnohem lepe

jeste jednou, diky za info

  • Bez kabelu Naplno 5G
  • -
  • -
  • Vodafone Gigacube
  • Libštát

Přidat se ke konverzaci

Přispívat můžete okamžitě a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se a přispívejte pod Vaším účtem.
Poznámka: Váš příspěvek vyžaduje před zobrazením schválení moderátorem.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

Právě prohlíží tuto stránku 0

  • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

Vodafone Czech Republic a.s.,
nám. Junkových 2808/2, 155 00 - Praha 5,
IČO 25788001, sp. zn. B 6064 vedená u Městského soudu v Praze

Vodafone Czech Republic a.s.,
Junkových sq. 2808/2, 155 00 - Prague 5,
CRN 25788001, file number B 6064 kept at the Municipal Court in Prague

Powered by Invision Community

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.