Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Vodafone Techforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

(ne)brandování HyperOS ROM Xiaomi

Doporučené odpovědi

Odesláno
  • Autor
V 9. 7. 2025 v 18:26, Veronika - Vodafone napsal:

@Ghouless Pěkný den, verzi firmware s označením 2.0.203.0.VNNEUXM jsme zatím neotestovali z důvodu problémů na straně výrobce. Doporučím vám kontaktovat technickou podporu výrobce, která vám bude schopna poskytnout přesnější informace.

Vim, byl již vydán hot fix 2.0.213 :-) Zajímá mě především jako průměrně dlouho Vodafone trvá vydání updatu po obdržení od výrobce.

  • -
  • Super+
  • -
  • -
  • Liberec
Odesláno

Jen pro info - je to 2.0.214 Android 16

  • Premium
  • Premium
  • ALLinONE
  • Commscope Arris CM3500
  • Ostrava-Poruba
Odesláno
  • Autor

To není tak úplně pravda, 2.0.214 vstupuje do testovací fáze před finálním uvolnění (5000 účasníků jako vždy, kapacity naplněny během hodiny + starší bezpečnostní záplaty z 1. dubna 2025). Poslední verze před A16 je 2.0.213 jako hot fix pro vyřešení drobného problému u 2.0.203 (zdroj: https://new.c.mi.com/global/post/690091)

image.png

Upraveno uživatelem Ghouless

  • -
  • Super+
  • -
  • -
  • Liberec
Odesláno

Já třeba tady vidím dokonce verzi 215 pro Global.

  • Premium+
  • -
  • Základní
  • Vodafone Station WiFi 6
  • Praha
Odesláno
  • Autor

Porovnávat Global s EEA verzí nemá smysl z pohledu číslování...sice má Global pár funkcí třeba navíc ale EEA je vydávána dříve a je, světe div se, vždy stabilnější a bez tolika chyb oproti Global (asi jediná výhoda přeregulovaného EU trhu).

  • -
  • Super+
  • -
  • -
  • Liberec
Odesláno

?

Screenshot_20250711_111449_Samsung Internet.jpg

  • Premium
  • Premium
  • ALLinONE
  • Commscope Arris CM3500
  • Ostrava-Poruba
Odesláno

A ten obrázek má říkat co?

  • Super
  • Premium 5G
  • 18+
  • Vodafone Station WiFi 6
  • Brüx
  • po měsících...
Odesláno
  • Autor

Jdu si sem odložit vývoj a závěr :-)

Brandování ROM vždy přinášelo/přináší akorát problémy, mám s tím opravdu letité zkušenosti napříč naší operátorskou trojící a třeba pouhá neaktualizovaná zařízení po celé EU od jiných operátorů toho jsou slušným důkazem).

Aby to nevyznělo jen negativně, Vodafone i tak musím pochválit, že odstup od vydání stabilní ROM od Xiaomi a od Vodafone je cca 14 dní a zásah do ROM je poměrně minoritní oproti jiným operátorům. Nicméně jsou tady a "poweruser" si jich všimne poměrně hned. Po pár týdnech používaní Xiaomi 14T Pro "out of the box" se mi nezdálo chování celého telefonu s ohledem na jeho parametry a porovnání s jiným Xiaomi s HyperOS 2 (z volného trhu s mírně nižším výkonem) z domácí sbírky. Cesta ven je dostat do telefonu oficiální ROM výrobce (nebo případně i alternativní...Lineage apod.)...

Vzhledem k tomu, že Xiaomi (stejně jako ostatní výrobci) poslední dobou hází zákazníkům klacky pod nohy ohledně plné kontroloy nad zakoupeným zařízením (odemknutí bootloaderu), chvilku mi trvalo, než jsem našel tu správnou a funkční cestu, jak překonat tuto výzvu (oficiální cestou je to takřka nerealizovatelné s ohledem na to, jak Indové oficiální postup zneužívají...).

Než jsem začal s de-brandováním, zajímalo mě porovnání ROM po zásahu Vodafone a té oficiální. Na hloubkové porovnávání kódů už jako starý kmet s rodinou nemám čas, tak jsem to vzal jen po povrchu. Udělal znovu tovární reset ještě s Vodafone ROM (EEA 2.0.222.0 Android 16) a jal se porovnávat viditelné rozdíly.

Co na ROM s Vodafone bylo "špatně"

  • Výkon byl nižší, než by měl být v 3DMark/PCMark i Antutu (v Antutu dokonce 250-350k bodů dolů dle teploty zařízení) - výkonný režim zapnutý.

  • Nefunkční optimalizované nabíjení (režim, kdy se telefon po naučení rutin má chová tak, že se nabije do 80% a vyčkává do vhodné doby s pokračováním tak, aby před prvním budíke byl na 100%]

  • Vyhledávání aktualizací nainstalovaných aplikací v Google Play trvalo velmi dlouho, jako by telefon měl výkon a rychlost úložiště na úrovni nějakého low-end

  • Výdrž na baterii byla relativně OK (v stand-by okolo 0,5-0,7% /h což je i tak dobrá hodnota) ale při zátěži nebo při mírně slabším signálu (4G) to nebylo úplně OK

  • Odezva systému občas pokulhávala (ale to může mít více příčin)

Po odemknutí bootloaderu, nahrání čisté oficiální Xiaomi ROM (EEA 2.0.222.0), opětovnému uzamknutí a týdenímu testování jsou výše popsané "problémy" pryč (a konečně mohu přijímat testovací ROM v rámci uzavřeného Xiaomi kanálu pro testery 😉).

Na zavěr...Nevyčítám Vodafone jeho kroky, asi chápu, že v rámci přeregulovaných EU směrnic je na ně (a jiné) kladena nechtěná povinnost a budiž Vám k dobru, že i po zásahu jsou telefony plně funkční a BFU vlastně nic nepozná a není omezen (byly doby, kdy to bylo opravdu tristní a telefony např. od O2 bylo dobré raději absolutně ignorovat). Ale chtělo by to ještě trošku na tom zapracovat a dávat pozor, do jakého řádku kódu se sáhne😁

  • -
  • Super+
  • -
  • -
  • Liberec
Odesláno

@Ghouless ale pozor tím ze jste nahradil systém jiným než je z VDF tak tím jsem přišel o záruku

Dle všeobecných podmínek

  • Premium+, Super DSL
  • Super, Red Basic Lite
  • Základní, ALLinONE
  • Vodafone Station WiFi 6, Vodafone TV app, Vodafone TV Standard box, Vodafone TV Play box, Zyxel VMG8623
  • Praha, Nová Ves
Odesláno
  • Autor

@kautskym nikoliv. Dalo by se nad tím polemizovat v případě VDF pronajatého zařízení nebo u zařízení pro provoz/přístup do sítě nebo IPTV. Něco jiného by byla custom ROM ale ne u originálního systému poskytovaného výrobcem zařízení pro daný model. Mimochodem, zákazník z ulice, který si do VDF zajde koupit telefon místo třeba do Alza by se mohl možná i celkem dobře točit na tom, že nebyl před prodejem upozorněn na skutečnost, že zařízení prošlo úpravou a že výrobce zařízení není odpovědný za přislíbenou péči o zařízení po prodeji a byl tak zákazník uveden v omyl. Tohle je hodně tenký led pro obě strany. Jedna musí z nařízení do toho sahat a druhá strana zase něco očekává. Takže dokud máte v zařízení to, co tam VÝROBCE oficiálně poskytuje a je to bez úprav, servis to dál neřeší.

Upraveno uživatelem Ghouless

  • -
  • Super+
  • -
  • -
  • Liberec

Přidat se ke konverzaci

Přispívat můžete okamžitě a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se a přispívejte pod Vaším účtem.
Poznámka: Váš příspěvek vyžaduje před zobrazením schválení moderátorem.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

Právě prohlíží tuto stránku 0

  • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

Vodafone Czech Republic a.s.,
nám. Junkových 2808/2, 155 00 - Praha 5,
IČO 25788001, sp. zn. B 6064 vedená u Městského soudu v Praze

Vodafone Czech Republic a.s.,
Junkových sq. 2808/2, 155 00 - Prague 5,
CRN 25788001, file number B 6064 kept at the Municipal Court in Prague

Powered by Invision Community

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.