McVitas Posted May 9, 2023 Share Posted May 9, 2023 Zdravím. Koupil jsem S23 v Alze a bohužel nejsem schopen rozchodit VoLTE, aby se při volání nepřerušovaly data (např když dělám mobilní hotspot na notebook). Podpora v obchodě se na to dívala docela dlouho a na nic nepřišli. Volba na zapnutí/vypnutí VoLTE v menu mobilní sítě jednoduše chybí. NMakonec mi bylo řečeno, že pouze telefony zakoupené přes Vodafone mají garantováno, že VoLTE bude fungovat! To by mě tedy v životě nenapadlo, že to tak bude. Jakou máte zkušenost s VoLTE na telefonech z jiných obchodů než od operátora? Je to třeba u O2 a T-Mobile jiné? Mám to řešit s Alzou? Je to na reklamaci? Quote Premium Super - Vodafone Station WiFi 6 Brno Link to comment Share on other sites More sharing options...
kautskym Posted May 9, 2023 Share Posted May 9, 2023 Každý operátor má svoji verzi FW sytému upravenou aby zaručili funkčnost, s navíc musí být zapnutý služba volte i v samoobsluze Quote Premium, Super DSL Basic, Red Basic ALLinONE Vodafone Station WiFi 5, Vodafone TV Standard, Zyxel VMG8623-T50B Praha, Nová Ves Link to comment Share on other sites More sharing options...
penca Posted May 9, 2023 Share Posted May 9, 2023 VoLTE by u S23 mělo fungovat i u telefonů, které nebyly koupeny přes Vodafone, tady je odkaz na seznam kompatibilních přístrojů. Potíž může být buď ve staré fyzické SIM kartě nebo nemáš aktivováno VoLTE v Můj Vodafone. Mám za to, že výchozí stav nastavení VoLTE je vypnuto. 1 Quote Super 500 Mb/s Super Komplet Compal, 4 x CA modul Brno - Žabovřesky Link to comment Share on other sites More sharing options...
Help center Martin - Vodafone Posted May 10, 2023 Help center Share Posted May 10, 2023 Dobrý den, @McVitas, u některých telefonů je potřeba, aby byly zakoupené přímo u nás právě kvůli potřebné firmwarové úpravě, jak psal @kautskym. U vašeho modelu to ale není nutné - viz dokument od @penca. Kromě podpory v telefonu pak musí být VoLTE aktivní i u nás. Napište nám přes https://tam.je/forum/, podíváme se na to s vámi 🙂 Quote - Premium 5G ALLinONE - Chrudim Link to comment Share on other sites More sharing options...
McVitas Posted May 10, 2023 Author Share Posted May 10, 2023 (edited) V prodejně jsem dostal novou SIMku a nepomohlo to. Už jsem na to měl požadavek číslo 1-286898633710. Pokud myslíte že to k něčemu bude udělám nový přes web... Edited May 10, 2023 by McVitas Quote Premium Super - Vodafone Station WiFi 6 Brno Link to comment Share on other sites More sharing options...
kautskym Posted May 10, 2023 Share Posted May 10, 2023 nebude to tím, že jste na 5G sítí? Volte je volání přes LTE Quote Premium, Super DSL Basic, Red Basic ALLinONE Vodafone Station WiFi 5, Vodafone TV Standard, Zyxel VMG8623-T50B Praha, Nová Ves Link to comment Share on other sites More sharing options...
penca Posted May 10, 2023 Share Posted May 10, 2023 Taky mám S23 a taky v menu telefonu nemám volbu pro zapnutí VoLTE. Mám to aktivováno pouze v Můj Vodafone a telefon se prostě chová tak, že při telefonování zůstává připojen na LTE/5G a data se po dobu hovoru dál přenáší, hotspot funguje bez výpadku taky. Kdysi, tuším na S8 jsem snad míval ikonu indikující aktivní VoLTE, ale od S20 (kupovanou tehdy u Vodafone) tam už myslím nebyla (nebo to zmizelo až s nějakou aktualizací). Není to tedy tak, že se snažíš v menu telefonu aktivovat funkci, která už je aktivní a ovládá se pouze přes Můj Vodafone? Quote Super 500 Mb/s Super Komplet Compal, 4 x CA modul Brno - Žabovřesky Link to comment Share on other sites More sharing options...
McVitas Posted May 10, 2023 Author Share Posted May 10, 2023 (edited) Tak za prvé 5G je pořád LTE 😉 Zkoušel jsem ten režim sítě přepnout na nižší a nebyl to žádný rozdíl. @penca pardon ale jak už jsem psal, byl jsem s tím v prodejně Vodafone. Myslíš že i oni jsou natvrdlí a nepoznají že to vlastně funguje?😉 Už v prvním příspěvku jsem psal, že nejsem schopen rozchodit VoLTE, aby se při volání nepřerušovaly data, tzn ano zkoušel jsem to a opravdu když mi někdo zavolá tak notebook připojený na hotspotu přestane být online a ikonka 4G+ nebo 5G z displeje mobilu zmizí. Aplikace využívající data jako Idos nebo Meteor hned řeknou že to nejde načíst a mám to zkusit znovu až se připojím. To samé když začnu někam volat já, stane se to ihned při začátku vytáčení. Po hovoru mám obvykle chvilku E a pak se to přehodí na 4G+ nebo 5G podle toho kde jsem. Edited May 10, 2023 by McVitas 1 Quote Premium Super - Vodafone Station WiFi 6 Brno Link to comment Share on other sites More sharing options...
kautskym Posted May 10, 2023 Share Posted May 10, 2023 omlouvám se, ale 5G není LTE(4G) a naopak 1 Quote Premium, Super DSL Basic, Red Basic ALLinONE Vodafone Station WiFi 5, Vodafone TV Standard, Zyxel VMG8623-T50B Praha, Nová Ves Link to comment Share on other sites More sharing options...
penca Posted May 10, 2023 Share Posted May 10, 2023 OK, první post se dá vyložit i tak, že jen nemůžeš najít volbu pro spuštění VoLTE. A z toho, že jsem byl na prodejně bych moc neodvozoval. Jednou člověk narazí na zkušeného zaměstnance, jindy zase na brigádníka, co je tam první den. Ono to není moc poznat, jestli je nebo není funkce aktivní. V menu telefonu žádná volba není, aktivní VoLTE dokonce ani při hovoru žádná ikona neindikuje, jak tomu bylo dřív. Pokud ale telefon padá při hovoru do edge a padá hotspot, tak se to zdá být jasné. Pak mě napadá už jen zkusit: Restartovat telefon 🙂, vyhledat aktualizace FW, zkusit svoji SIM v jiném telefonu, kde VoLTE určitě funguje, zkusit jinou SIM s aktivním VoLTE v tvé S23, reset S23 do továrního nastavení, vrácení S23 Alze, reklamaci. Quote Super 500 Mb/s Super Komplet Compal, 4 x CA modul Brno - Žabovřesky Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.