Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Vodafone Techforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Odesláno

Zdravím, běhěm příštího měsíce mám v plánu stěhovat byt, protože kupujeme nový nábytek a budeme muset přestěhovat i VF router. Bohužel bude dál od rozvodové krabičky v bytě než je teď. Bohužel jsem toto nepředvídal a kabel který tenkrát dělal technik VF je krátký a potřeboval bych delší. Tak se chci zeptat jestli je možné použít nějaký koax kabel který je bězně na trhu a nebo je nutné kontaktovat podporu a třeba si o nějaký zažádat.

Děkuji za vaše rady.

Odesláno

Stačí si pořídit Koaxiální  propojovací kabel se zalisovanými konektory (F) na obou stranách - prodávají se v různých délkách 1.5 - 3 - 5 -10 - 20 m 

  • Super
  • -
  • Základní
  • Compal CH7465
  • Teplice
Odesláno

Ale nějaký kvalitnější, minimálně 2x stíněný. Takové v běžných elektrech neprodávají. A nebo si objednat přes Vodafone technika.

  • Super
  • Premium 5G
  • 18+
  • Vodafone Station WiFi 6
  • Brüx
Odesláno
Belden H125
  • -
  • -
  • -
  • -
  • -
Odesláno

Zajdi do nějaké specializované prodejny a kup si tam kvalitní kabel na metráž, třeba ten uvedený Belden a nech si tam rovnou nacvaknout  F konektory pokud to půjde a nemusíš kabel někde protahovat nějakou úzkou dírou, to je nejlepší a nejlevnější řešení.

  • Kabel 150 Mb/s
  • -
  • Komfort
  • Compal VF, VTV box, CA modul
  • Brno
Odesláno

Potřebuji také posunout modem z garáže do sklepa kde mám nově rack skříň. Současný kabel od zásuvky po modem má tak půl metru. Potřebuji jej prodloužit (vyměnit) na cca 20 metrů . Přesně jsem to zatím neměřil.(pravděpodobně to bude něco mezi 15 a 18 metry).  Pokud koupím uvedený Belden a nechám profesionálně nalisovat konektory. Bude to fungovat abych si nezhoršil kvalitu internetu a tak, aby nešli do sítě exUPC nějaké přeslechly nebo rušení? Předpokládám, že když zavolám na přesun technika tak použije stejný kabel, jen zaplatím x násobek protože budu platit i za technika. 

  • Super
  • -
  • Základní
  • Compal CH7465, CA modul
  • Štatl
Odesláno

Pamatuji doby kdy platidlo doporučení že kabel od zásuvky k modemu nemá být delší než jeden metr, později se toto doporučení opustilo a už se to tolik neřešilo,

ale přesto bych nedoporučoval mít modem v takové vzdálenosti v zásuvky, to už raději přesunout i zásuvku, pokud je to možné, protože ta klade průchozímu signálu nějaký útlum (asi 7dB) a ten utlumený signál potom vedeš ještě dalších 20 metrů a stejně tak musí putovat na upstreamu 20 m zpátky k zásuvce a dál do sítě a čím slabší signál tím je pak náchylnější na různá rušení a podobně.

Pokud máš v zásuvce připojené nějaké další zařízení jako televizor a podobně a nelze jí přesunout tak bych nechal modem tam kde je a od modemu natáhl raději ethernetový kabel.

A také nezapomeň, že pokud si necháš na koaxiální kabel nalisovat F konektory a budeš ho pak muset někde protahovat zdí, tak budeš muset vrtat o dost větší díry, nějakých minimálně  20 mm oproti 10 mm pro samotný kabel, takže to už je pak lepší použít klasické šroubovací F konektory.

  • Kabel 150 Mb/s
  • -
  • Komfort
  • Compal VF, VTV box, CA modul
  • Brno
Odesláno

Technicky je "jedno" jestli je ten kabel před zásuvkou nebo za zásuvkou, útlum bude "stejný"

  • -
  • -
  • Jiná služba
  • nic
  • UPC
Odesláno

tomus - také právě pamatuji doporučení, že by kabel mezi modemem a zásuvkou neměl být delší než metr, proto je modem roky tam kde je.  A ano z té zásuvky jsou zapojeny televize i když také delším kabelem (zásuvka je totiž v garáži). Přesunutí zásuvky asi zatím řešit nebudu. Chtěl jsem posunout jen modem, abych měl vše od internetu a sítí na jednom místě v racku, kde je i UPS pro zálohu. Takže buď nechám vše jak je a použiju delší UTP kabel. Zálohu napájení modemu ošetřím nějak jinak nebo udělám pokus s 20 m kabelem a uvidím co to udělá. Je to pokus za cca 700 Kč a v nejhorším mi zbude kvalitní koaxiál, který mohu použít jinde. Protažení kabelu není problém dáme do sklepa asi 60 mm husí krk kudy povede svazek UTP kabelů a zmíněný koaxiál. 

technik - technicky je "jedno" a "stejný" - otázka je zda je jedno, že kabel či zásuvku prodloužím, protože to bude stejně oboje špatně nebo "jedno" že se nic nestane a bude to fungovat pořád stejně jako doposud? Napadá mě, že sousedé kteří, jsou od exUPC skříně o desítky metrů dále (poslední soused je o cca 120 m dále od skříně než já) na tom musí být hůř už na jejich zásuvkách a taky jim to funguje. Jde o síť snad přes 20 let starou původně tuším od  InterCable kabelovky takže vše koaxiál a žádná optika (od skříně do domů) 

  • Super
  • -
  • Základní
  • Compal CH7465, CA modul
  • Štatl
Odesláno

Ještě můžeš kouknout do modemu do záložky downstream a upstream jaké je tam ukazuje hodnoty úrovní, kvality a chybovosti signálu, z toho by se orientačně dalo usoudit jaký máš na zásuvce signál a zda mu takový dlouhý koaxiální kabel neuškodí.

  • Kabel 150 Mb/s
  • -
  • Komfort
  • Compal VF, VTV box, CA modul
  • Brno

Přidat se ke konverzaci

Přispívat můžete okamžitě a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se a přispívejte pod Vaším účtem.
Poznámka: Váš příspěvek vyžaduje před zobrazením schválení moderátorem.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

Právě prohlíží tuto stránku 0

  • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

Vodafone Czech Republic a.s.,
nám. Junkových 2808/2, 155 00 - Praha 5,
IČO 25788001, sp. zn. B 6064 vedená u Městského soudu v Praze

Vodafone Czech Republic a.s.,
Junkových sq. 2808/2, 155 00 - Prague 5,
CRN 25788001, file number B 6064 kept at the Municipal Court in Prague

Powered by Invision Community

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.