Jump to content

janmichaelvincent

User
  • Posts

    38
  • Joined

  • Last visited

Vodafone services

  • Vodafone fixed internet
    -
  • Vodafone mobile internet
    -
  • Vodafone television
    -
  • Vodafone devices
    -
  • Place of subscription of Vodafone services
    -

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

janmichaelvincent's Achievements

Explorer

Explorer (4/14)

  • Reacting Well Rare
  • Dedicated
  • First Post
  • Collaborator
  • Conversation Starter

Recent Badges

0

Reputation

  1. 7,8 Mbps na papíře nezní tak špatně, ale v tom případě asi špatné nastavení kodeku, protože to je opravdu vizuálně mnohem horší než Netflix, který má kolikrát full HD bitrate i poloviční. Teď nevím, jestli jste mi dal hodnotu, která platí pro všechny kanály Discovery nebo jenom konkrétně "Discovery". Mně teda připadá, že Discovery Science je na tom vizuálně ze všech nejhůř. Ale nic, je to mimo téma. Až se mi bude chtít, možná vyrobím nějaké screenshoty a dám to do samostatné diskuze.
  2. Celou dobu mluvím o DVB-C ve smyslu, že ani teď není o co stát, co se kvality týče. @technik Konkrétní číslo bylo uvedeno jako příklad. Je mi jasné, že se používá variable bitrate, ale prosím vás, přepněte si na FilmBox Premium a řekněte mi, jestli je tohle myšleno vážně. Viditelně naprosto rozsypaný obraz s nedostatečným datovým tokem při dynamičtějších scénách. To samé třeba ten zmiňovaný Discovery Science. A ne, není to špatnou sílou signálu, protože kanály jako HBO, které mají alokovaný bitrate vyšší, jsou vizuálně úplně v pořádku. Konkrétní hodnoty sleduju v reálném čase přes Tvheadend a je tam velice zřetelně vidět, že kanály se špatným obrazem se pohybují kolem 3 - 5 Mbps, zatímco ty nejlepší mají třeba 10 - 13 Mbps.
  3. @Adolf.Shitler Mně je celkem jedno, kdo je za to zodpovědný. Komentuji prostě stav televizních služeb, které se u nás označují jako HD. Jestli to není jenom případ Vodafone, tím hůř. Původní kabelovkou myslím samozřejmě DVB-C. Pokud to má Vodafone TV přes internet ještě horší, přijde mi to jako naprosté selhání. Přitom by se dalo využít adaptivní streamování a budou spokojení jak ti s pomalým připojením, tak ti náročnější.
  4. Musím se smát, když někdo mluví o vysoké kvalitě původní kabelovky. Vysoká je možná tak u sledovanějších programů. Ty ostatní vypadají i v HD dost žalostně... třeba Discovery Science s nějakými 3000 Kbps nebo FilmBox Premium (a to je filmový kanál!) No a to jsem ještě nezmínil MPEG-2 zvukové stopy... naprosté zlo. Na kterýchkoliv slušných reprobednách jsou slyšet dost silné kompresní artefakty ve vyšších frekvencích. Jediné poslouchatelné jsou Dolby Digital AC-3 stopy, které jsou bohužel z většiny jen u filmových kanálů. Třeba u hudební televize Óčko by člověk čekal, že bude zvuk kvalitní a je to teda pravý opak. Snad všechny hudební kanály s výjimkou Mezzo opět používají zastaralý MPEG-2 audio kodek. Kašlat na kompatibilitu archaických zařízení, dejte tam aspoň AAC!
  5. @Adolf.Shitler Jestli půjde Vodafone station provozovat "bez problémů", to se teprve uvidí. Zatím je těch problémů víc než dost. A rozhodně není zbytečnost nabídnout druhé, jednodušší a případně i levnější zařízení, když si zákazník jinak musí připlácet za nevyužitou funkcionalitu. Vodafonu se to samozřejmé hodí, ale proč by klient platil za nekvalitní Wifi router se zabugovaným firmwarem, když z něj chce reálně využít jen ten bridge?
  6. @Adolf.Shitler No, tak zrovna ten 2,5 Gbps port si sice zákazník pořídit může, ale s modemem, který má jenom 1 Gbps porty a neumí (oficiálně) link aggregation, mu to bude celkem k hovnu. Podle mě by bylo fajn, kdyby i dnes poskytovatel připojení nabízel modem, který je skutečně jen modemem. Jednoduché, spolehlivé zařízení s nízkou spotřebou. A přesně jak říkáte, zbytek si každý zařídí, jak uzná za vhodné. Pro nenáročné klienty se může zachovat "prémiový" šunt. Takhle by Vodafone nabízel pouze dvě různá zařízení, což je určitě stále zvladatelné oproti nutnosti vyhovět komukoliv s čímkoliv.
  7. Vím, že otázka je na manuální ladění, ale přesto se zeptám: Automatické ladění použít nelze?
  8. @Rebkos Možná mi něco uniklo, ale když vám to původně instaloval technik, proč řešíte výměnu na vlastní pěst? Není možné se s poskytovatelem připojení domluvit, aby vám prodal zesilovač nový a případně tam rovnou někoho poslal na přeměření?
  9. Ví se, jestli to někdy bude umět Chromecast?
  10. @WiTeC@Trabi Zachování CA modulů by dávalo smysl alespoň do doby, než Vodafone vydá aplikaci pro smart TV, což se údajně také chystá. Přestože set-top box je momentálně hybridní, je možné, že do budoucna se postupně zruší DVB-C a všechno poběží čistě přes internet. Tohle je taky potřeba vzít v úvahu.
  11. @Adolf.Shitler Tak jsem vám to ocitoval, aby bylo jasné, o čem se bavíme. Samozřejmě, když tady odkazujete na nějaká čísla, která srovnávají pouze lineární vysílání se zpětným shlédnutím toho samého vysílání, máte tam dominantních 90 %, ale to vám nic neříká o tom, kolik procent lidí třeba nesleduje televizi vůbec, protože mají na internetu video on demand.
  12. @Adolf.Shitler Ale víte, že když máte statistiku lineár vs. nelineár, pořád se to týká jenom televizního vysílání? Streamovací služby jsou samostatná kategorie. Ale to je fuk. Naše zaprděné Česko je sice jako ve všem pozadu, ale stačí se podívat, co se děje na západě: https://www.pewresearch.org/fact-tank/2021/03/17/cable-and-satellite-tv-use-has-dropped-dramatically-in-the-u-s-since-2015/ Pokud máte nějaká jiná čísla, poprosím taky o zdroj.
  13. @Adolf.Shitler Vaše statistiky nám říkají pouze to, jaký je současný stav. Důležitější je ale trend. Když se podíváte na trend např. v USA, obliba kabelové televize klesá, zatímco obliba streamovacích služeb stoupá. Pak si to navíc rozdělíte na věkové skupiny a zjistíte, že mladší sledují televizi méně než starší, takže se nám v příštích letech ta realita bude logicky měnit. 🙂 Jinak naprosto souhlasím s tím, že garance jsou čím dál slabší a možnosti pořizování a uchovávání kopií horší. Ani tzv. koupené filmy z Amazonu nebo Google Play vám nepatří, pouze si na ně pořizujete omezenou licenci. S tím asi nic moc nenaděláme. Můžeme akorát tak podporovat politické strany, které prosazují rozumné změny v autorských zákonech. Každopádně s tím uloz.to a youtube jste mě dost pobavil. Warez bude žít vždy, akorát to bude spíš underground než mainstream.
  14. Mě moc nezajímá, jaké potřeby má průměrný český divák. Patřím do generace, která ovládá angličtinu a dabingem pohrdá. 😄 Navíc vzhledem ke globalizaci už žádný typicky "český" divák brzo nebude. Lidi z mého okolí sledují v podstatě to samé, co by sledoval člověk z USA. Právě díky streamovacím službám a díky tomu, že když jsme na internetu, jsme na anglicky mluvícím internetu, což znamená naprosté splynutí se západní pop-kulturou. A Netflix je jenom jeden příklad za všechny. Faktem je, že celosvětově streaming business roste a kabelová televize upadá. Nahrávání pořadů je přežitek. Proč bych čekal, až něco budou dávat, když to můžu mít hned? Argument s IPTV a omezeným zpětným přehráním beru. Dostupnost TV archivu mě ale nijak moc netrápí, protože většinu zajímavých věcí seženu díky internetu jinde. Pro mě osobně má lineární vysílání význam, pokud jde o živé přenosy. Dále to beru jako způsob, jak objevovat věci, na které bych jinak možná nenarazil. Doporučovací algoritmy jsou sice fajn, ale někdy je lepší ta přidaná náhodnost, že si člověk prohlédne program a třeba ho tam zaujme něco, co by algoritmus nikdy nevyhodnotil jako dostatečně podobné předchozímu konzumovanému obsahu. V praxi to každopádně vypadá tak, že v TV sice něco zajímavého najdu, ale pak nemám důvod to sledovat s dabingem a s reklamami (a ještě čekat, až budou vysílat další díl, abych si ho mohl nahrát...). Zkrátka pro mě televize jako médium je skoro ve všech ohledech horší než video on-demand.
  15. Když nejede kabelový internet, často nejede ani kabelová TV. Obojí máte koneckonců přes ten samý kabel. 😄 Takže fakt neberu argument, že IPTV je špatná, protože může vypadnout internet. Stejně tak prostě může vypadnout ta televize. Samozřejmě bychom se tu mohli dohadovat o tom, jestli častěji vypadává net nebo TV, ale ta možnost výpadku je tam v každém případě vždy. Spíš je zajímavé srovnání z hlediska možnosti záznamu. Řekněme, že je stále jednodušší nahrát lineární vysílání, nežli prolomit ochranu proti kopírování u streamovacích služeb (jediný způsob, jak si něco opravdu nahrát a mít to napořád). Nutno ovšem podotknout, že ani výrobci televizí nám to moc neulehčují, když záznam na externí disk je sice možný, ale data na něm jsou minimálně pro HD kanály povinně šifrovaná (neboli záznam je nepoužitelný na jiném zařízení). V dnešní době ale vyhrává pohodlnost. Nahrávání (a případné zpracování) pořadů přece jenom vyžaduje větší úsilí než si spustit video on demand. A na otázku, proč téměř nikomu nevadí, že si nemůže pořídit plnohodnotnou kopii pro vlastní potřebu, je podle mě jednoduchá odpověď: Drtivou většinu pořadů člověk nenahrává. Stejně tak drtivou většinu věcí, které lze vidět on-demand, si pustí jednou a pak už nikdy. Pokud si něco fakt oblíbí, může si to buď nahrát z televize nebo to opakovaně sledovat na internetu. Pokud chce mít jistotu, že už mu to nikdo nevezme, ještě pořád existuje DVD a Blu-ray. Jediný problém je tak s exkluzivním obsahem jako třeba Netflix originals, který se pořádně nahrát sice nedá, ale zase nehrozí, že by ze dne na den zmizel. To ledaže by zkrachoval celý Netflix, že ano. Reálně to podle mě řeší akorát lidé, kterým vadí ochrana proti kopírování z principu a nebo mají obsesivní potřebu všechno archivovat. Asi nemusím zmiňovat, že i pro tyto případy existuje díky internetu řešení.
×
×
  • Create New...