Jump to content

MartinW

User
  • Posts

    8
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

MartinW last won the day on September 27 2021

MartinW had the most liked content!

Vodafone services

  • Vodafone fixed internet
    1000 Mb/s
  • Vodafone mobile services
    -
  • Vodafone television
    Komfort
  • Vodafone devices
    Vodafone station
  • Place of subscription of Vodafone services
    Praha

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

MartinW's Achievements

Level 2

Level 2 (2/14)

  • One Year In
  • Dedicated
  • Reacting Well
  • One Month Later
  • First Post

Recent Badges

1

Reputation

  1. Ahoj, ve čtvtek a dnes v sobotu dopoledne jsem měl na vodafone internetu (kabelovka, ex upc, Praha, Modřany, Plevenská ulice) docela dlouhý výpadek, ve čtvrtek asi hodinu, dnes dvě. Výpadek kompletní že i modem svítil červeně a v docsis status bylo na všech kanálech modulation unknown. Dneska nešla dokonce ani TV. Výpadky byly dohledatelný na webu vodafone, takže to bylo něco většího o čem se vědělo a tudíž na podporu jsem nic nehlásil. Co jsem si ale všiml, že už po tom čtvrtečním výpadku se mi snížila (už i předtím dlouhodobě stejná a ne moc skvělá, i po výměně modemu Vodafone station, protože kompletně "odešel") hodnota SNR z cca 32db na <30db a část kanálů nebyla vůbec navázaná (viz příloha). Po dnešním výpadku stav přetrvával, tak jsem restartoval modem, po restartu se opět navázalo vše a hodnota SNR je kolem 37-38db a takhle vysoká čísla jsem tam v životě neviděl 🙂 Protože tu vídám někoho kdo vypadá že má docela vhled do toho, co se technicky ve Vodafonu děje (pardon, jméno si nepamatuju), tak mě zajímalo, co se děje, zda se někde kolem Plevenské něco měnilo, vylepšovalo, nebo co se vlastně dělo, protože zvednutí SNR o 6db nebude asi dílem náhody 🙂 ps. firmware modemu se od řijna 2022 nezměnil (AR01.04.046.17_060822_7244.SIP.10.X1) Díky Koukám že se to vložilo do textu a je to přeházené, takže první obrázek 37-38db je finální stav, pod tím 31-32db je původní stav, a úplně dole 29-30db je po těch výpadcích dokud nebyl restartován modem 🙂
  2. Ahoj, tady to vypadá, že tomu rozumíte 🙂 Můžete se prosím podívat na moje hodnoty snr? Nejsem na tom tak zle jako Roman, ale moje hodnoty snr v rozsahu 31-33 dB asi taky nejsou optimální, když to má být kolem 37. Long story: Internet se mi chová čas od času divně, jakoby na pár vteřin neběžel, pak zas ano, ale pomalu, jindy zase běží krásně přes 900 mbps. Ze začátku od navýšení na 1gbit (léto 2021) to byla hrůza, některé dny internet běžel tak 50% času, byly třeba 20 minutové úseky kdy sice procházel ping, ale to bylo všechno, protože rychlost internetu byla tak 10kbps takže na ping to sice stačilo, ale web se tímhle tempem prostě žádný nenačetl 🙂 Poprvé když tu byl technik, utáhl šroub od uzemnění (?) v zásuvce ve zdi, prý když je povolený, tak se na to indukuje třeba mobilní signál a ruší to. Tím se to trochu zlepšilo. Nedávno mi úplně odešel modem (vodafone station) a další technik ho vyměnil, od té doby bych řekl že to je ještě lepší, nějaké velké výpadky jsem už nezaznamenal. Podle technika je tu horší signál, protože když se na panelák dodělávaly balkony, tak během toho museli ty koaxy prodlužovat, takže tam je nějaká spojka navíc. Prý nejsem jediný kdo má v tomhle paneláku problém se stabilitou ex upc internetu. No a před dalšíma X lety se na to celý ještě hodilo zateplení, takže s tím už asi nikdy nikdo nehne 😄 Má cenu se z mojí strany snažit o nějaké zlepšení, napřklad výměnou zásuvky, nebo se mám smířit se současnými řekněme 95% ideálního stavu? Díky
  3. Jé tak to je super, já to řešil před půl rokem a to tam na mě všichni koukali jak na blbce 😄 Díky za info, ověřoval jsem si teď u VF a prý to fakt jde (ne že bych Vám nevěřil, spíš jsem se potřeboval ujistit že o tom ví i lidi ve Vodafonu... 🙂 )
  4. MartinW

    Inkaso

    Ahoj, já se omluvám, jestli je to OT, ale podle obsahu threadu asi ani ne... 😀 Tahle problematika kolem sipo a "normálního" inkasa z účtu mě trochu zajímá, já totiž nikdy nepochopil, k čemu to SIPO je, resp. si jenom pamatuju, že prababička takhle chodívala platit "inkaso" na poštu, což bylo teda asi to sipo, pokud se tomu tak před 30 lety už říkalo. Já když jsem začal chodit do práce a zakládal jsem si účet v bance, tak jsem objevil možnost inkasa z bankovního účtu, což mi od začátku přijde naprosto logické, jednoduché a efektivní. K sipo jsem se tak nikdy nedostal a ani jsem moc nechápal, proč bych měl do plateb tahat Českou poštu. Zkrátka mě zajímá, jestli je to nějaká generační věc (mě je 36), nebo má sipo nějaké výhody oproti inkasu z účtu, o kterých nevím, nebo jsou lidi spokojenější, když jim přijde do schránky papírek 🙂 Moc děkuji za případné odpovědi.
  5. Měl jsem stejný problém v Modřanech. Dokud jsem byl na UPC 300mbit bylo všechno OK, po převedení na Vodafone a 1gbit to od začátku dost často vypadávalo, internet střídavě 20 minut nešel, 10 šel, někdy šel celý den, jindy ne. Pingy procházely OK, ale internet "běžel" v jednotkách kbit/s, takže reálně spíš nefungoval. Nakonec technik rozebral zásuvku a dotáhnul šrouby, prý to bylo špatně uzemněné a kvůli tomu se na to indukuje mobilní signál. Prd tomu rozumím, ale po sprostém dotažení šroubů internet už dva měsíce jede bez větších problémů 😃 Zajímavé je, že se starým modemem a 300mbit internetem byl internet stabilní jak skála i s povolenými šrouby.
  6. Jj, to mi taky říkali, že to tam nejde zadat. No zatím si ho nechám, možná to tam někdy zase půjde, ale dost o tom pochybuju. S CA to bylo fajn, v televizi to bylo dobře řešený a fungovalo mi to bez problémů 7 let. S tím stb to ... no funguje to taky, asi si zvyknu. Zatím teda zkušenosti nic moc, první den to šlo, druhej den ráno si děcka chtějí zapnout televizi a ejhle "nelze naladit daný transportní tok", musel jsem dát přeladění, pak to začalo fungovat. Dneska ráno zase byl stb v režimu offline, takže TV taky nešla (krom základních kanálů). Mám od předchodu k Vodafone výpadky internetu dost často, řekl bych že internet funguje každý den tak 80% času. Tendence je spíš zlepšující se, tak snad to bude ok. Ze začátku to bylo, že fakt šel třeba 10 minut ano, 5 minut ne, 10 minut ano... teď se dá říct, že převážně funguje 😃 A co jsem pochopil, tenhle stb v sobě nemá dekódovací kartu, ale ověřuje si to nějak přes internet, takže nejde internet = nejde TV. (Díky tomu i poladit blokaci youtube byla trochu větší challenge. U TV jsem prostě v určitý čas zablokoval internet, tady to musím řešit na konkrétních asi 20 IP rozsahů, které youtube používá) Na druhou stranu mě to trochu méně irituje po tom, co jsem zjistil že ovladač stb jde spárovat s televizí, takže teď ovladačem od stb: zapnu obojí, volume to ladí na televizi a dá se přepnout i hdmi vstup. Takže ovladač od TV není pro "běžný provoz" vůbec potřeba, nemám dvě nezávislé úrovně hlasitosti co je potřeba ladit... je to podobné jako předtím, jen mám ošklivější ovladač 😃 Pravda, vzhledem k tomu zmatku, co tam teď panuje... 🙂 SMIT
  7. Je to právě tak, že původní smlouva je ukončená a mám úplně novou u Vodafone. Co jsem tak četl tu smršť, kterou jsem tu rozpoutal, tak v systémech Vodafone to asi fakt nepůjde. CA modul jsem měl v pronájmu, řešíl jsem s UPC odkup a řekli mi, že si ho můžu klidně nechat. To mě docela překvapilo, ale teď už tu jejich ochotu chápu. Je jim to k ničemu, stejně jako mě :-D
  8. Dobrý den, prosím o radu - strašně mega moc bych chtěl používat CA modul, ale ve Vodafonu mi tvrdí, že to nejde. Nevíte prosím, zda přesto existuje nějaká cesta, jak to zprovoznit? -měl jsem smlouvu s UPC, teď mám smlouvu s Vodafonem (jinou) -CA modul s kartou mám, na UPC fungoval, teď s ním naladím jen nějaké ty základní programy Slyšel jsem o tom, že Vodafone nové CA moduly nedává, ale nemyslel jsem si, že bude problém ten starý spárovat s mým účtem, ale asi to problém je, nebo chybí vůle... nevím. Zkoušel to někdo řešit? A uspěl? 🙂 Díky
×
×
  • Create New...