Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Vodafone Techforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Odesláno

Ahoj,

po dvou letech s IPv6 na síti UPC se mi dnes v noci restartoval modem a z funkční IPv6 konektivity se mi stala nefunkční IPv6 konektivita.

Původní IPv6 příděl (prefix) byl z rozsahu (začínal na) 2a02:8308:33f::/48.

Nový IPv6 příděl je z rozsahu 2a02:8308:3c1::/48.

Nefunkčnost se projevuje tak, že z počítače v koncové síti nejsem schopen kontaktovat žádný IPv6 cíl v Internetu, traceroute skončí na modemu. WAN adresa modemu samotného (v Compalu v sekci Admin-Info) začíná na 2a02:8302:0::/48 a ta zvenku dostupná je. Problém je tedy jen při přístupu z/na adresy přidělené pro LAN stranu modemu. Podobný problém mi nedávno nahlásil známý z Kroměříže, kde byla síť v tomto stavu několik měsíců (!).

# traceroute -6 -I nix.cz
traceroute to nix.cz (2a02:38::1001), 30 hops max, 80 byte packets
 1  2a02:8308:3c1:x:x:x:x:x (2a02:8308:3c1:x:x:x:x:x)  2.096 ms  3.511 ms  4.550 ms
 2  * * *
 3  * * *
 4  * * *
 5  * * *
 6  * * *
 7  * * *
 8  * * *
 9  * * *
10  * * *
11  * *^C

Při pokusu o traceroute zvenku (např. na https://lg.he.net/) nejsou ve výpise vůbec vidět IPv6 adresy UPC, jako kdyby UPC tyto adresy ve své síti neznalo (viz obrázek).Snímek obrazovky 2019-06-13 v 14.26.01.png

 

Máte-li od UPC IPv6, jak jste na tom vy? Stačí spustit http://www.test-ipv6.cz/ a vložit sem výsledek. V případě nefunkční IPv6 konektivity vám to tento test nahlásí.

Běžný provoz (v prohlížeči) na první pohled neindikuje problémy, protože dnešní prohlížeče povětšinou zkoušejí IPv4 i IPv6 naráz a vyberou si ten protokol, který je funkční.

Upraveno uživatelem zajdee

  • -
  • -
  • -
  • Compal, 3xCA modul
  • Praha
Odesláno

Zkoušel jsi restartovat modem? Jinak dnes dopoledne byl velký výpadek internetu ve Východní části republiky, tak možná to s tím nějak souvisí.

  • Kabel 150 Mb/s
  • -
  • Komfort
  • Compal VF, VTV box, CA modul
  • Brno
Odesláno
  • Autor

Nezkoušel jsem restartovat modem, protože

1) nejsem v místě a Compal nadálku reálně restartovat nejde

2) poslední restart po úpravách v síti UPC způsobil znefunkčnění i DS-Lite, takže přestala přípojka fungovat úplně

3) problém není v modemu; když se tohle dělo v Kroměříži (stejný efekt), pomohla až rekonfigurace sítě UPC (na modem se tam nesáhlo)

4) modem může restartovat technik UPC vzdáleně; reakce technika (první úrovně podpory) ovšem byla "vobec tomu nerozumiem, predam to kolegom do Prahy"

Z.

  • -
  • -
  • -
  • Compal, 3xCA modul
  • Praha
Odesláno

Modem se restartuje odpojení od elektrického napájení, ten jistič snad na chvilku vypnout zvládneš?

A tím že se modem restartuje si zároveň modem ze sítě stáhne aktuální konfigurační soubor.

  • Kabel 150 Mb/s
  • -
  • Komfort
  • Compal VF, VTV box, CA modul
  • Brno
Odesláno
  • Autor

Pokud nejsem v místě, nemůžu ani vypnout vypínač ani shodit jistič.

  • -
  • -
  • -
  • Compal, 3xCA modul
  • Praha
Odesláno
  • Autor

Tak jsem zkušebně restartoval modem pomocí vypínače vzadu a - světe, div se - na nefunkční konektivitu to nemělo vůbec žádný efekt. Je pořád nefunkční.

  • -
  • -
  • -
  • Compal, 3xCA modul
  • Praha
Odesláno

Tak nezbývá než kontaktovat UPC aby to zkontrolovali a opravili.

  • Kabel 150 Mb/s
  • -
  • Komfort
  • Compal VF, VTV box, CA modul
  • Brno
Odesláno
  • Autor

To jsem udelal uz ve ctvrtek. Prispevek tady je hlavne kvuli tomu, aby se i ostatni dozvedeli, ze nejaky takovy problem existuje, a pripadne se mohli prihlasit, ze jsou na tom stejne.

  • -
  • -
  • -
  • Compal, 3xCA modul
  • Praha
Odesláno
  • Autor

Když jsem včera konečně mluvil s technikem z druhé úrovně podpory, tak jsem se dozvěděl, že se problému nikdo nevěnoval (jen visel ve frontě tiketů).

Bezva.

Dneska, po cca. 24 hodinách od posledního kontaktu s technikem, začala konečně konektivita fungovat - a to nejen mně, ale i na další pražské přípojce.

Asi si někdo konečně uvědomil, že udělal chybu v konfiguraci.

  • -
  • -
  • -
  • Compal, 3xCA modul
  • Praha
  • po měsíci...
Odesláno
  • Autor

O necelé dva měsíce později je problém zpět. Uf.

  • -
  • -
  • -
  • Compal, 3xCA modul
  • Praha

Přidat se ke konverzaci

Přispívat můžete okamžitě a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se a přispívejte pod Vaším účtem.
Poznámka: Váš příspěvek vyžaduje před zobrazením schválení moderátorem.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

Právě prohlíží tuto stránku 0

  • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

Vodafone Czech Republic a.s.,
nám. Junkových 2808/2, 155 00 - Praha 5,
IČO 25788001, sp. zn. B 6064 vedená u Městského soudu v Praze

Vodafone Czech Republic a.s.,
Junkových sq. 2808/2, 155 00 - Prague 5,
CRN 25788001, file number B 6064 kept at the Municipal Court in Prague

Powered by Invision Community

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.