Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Vodafone Techforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

MikroTik ATL 5G R16 povolení TAC

Doporučené odpovědi

Odesláno

Dobrý den,

můžete prosím ověřit zařízení MikroTik ATL 5G R16, proč mi nefunguje tarif Naplno 5G. Pokud do stejného zařízení dám SIM od mého Neomezený Premium 5G, tak vše funguje. Je tam nějaká technická překážka? Nebo je to jen TAC kódem, který popisujete v dokumentaci asi jako whitelist zařízení? Doinstaloval jsem si i balíček na TR069, takže by podle mě zařízení mělo vše splňovat.

Moje IMEI a tedy asi TAC začíná 86945405.

  • Bez kabelu Naplno 5G
  • -
  • -
  • -
  • Horní Smrčné

Vyřešil Veronika - Vodafone

Přejít na řešení
Odesláno
  • Autor

A bylo by možné požádat techniky aby toto zařízení přidali na seznam? Podobně jako v tomto vlákně https://www.techforum.cz/topic/63811-mikrotik-lte18-datova-sim-povoleni-tac/ ? Na infolince kde jsem službu objednával jsem říkal co mám za zařízení a nebyl s tím problém, poté jsem mluvil se 2 operátory včera a dnes na infolince a zase by neměl být žádný problém pokud zařízení splňuje požadavky. Žádný seznam blokovaných zařízení prý neexistuje, prý jen mám nastavit APN na internet a pokud to má podporu TR069 tak to musí chodit.

  • Bez kabelu Naplno 5G
  • -
  • -
  • -
  • Horní Smrčné
Odesláno
  • Centrum péče
  • Řešení

@PixCZ Pěkný den, pokud zařízení splňuje všechny parametry (https://www.vodafone.cz/pece/internet-data/pripojeni-bez-kabelu/porizeni-datoveho-tarifu-bez-modemu/), pošlete nám vyfocený štítek modemu přes https://tam.je/dotaz, necháme ho kolegy prověřit a pokud bude vše v pořádku, přidáme ho do seznamu podporovaných.

  • Premium
  • Premium
  • -
  • Vodafone Station WiFi 5
  • Praha
  • po 2 týdnech...
Odesláno

Dobrý den,

jakou s tímto modemem dosahujete rychlostí uploadu a downloadu při jaké síle a kvalitě signálu?

Zvažuji pořízení pro stejný tarif

Děkuji

Ondřej

  • Bez kabelu Naplno 5G
  • Red Maxi
  • -
  • Vodafone Gigacube
  • Praha
Odesláno
  • Autor

Zdaleka nedosahuji maxima co by toto zařízení mohlo dosahovat, jelikož tu mám jen 700 a 800Mhz pásmo na jediném VF vysílači v okolí. Anténa má docela široký záběr asi 90 stupňů ostatně jako asi všechny 5g antény co se dají běžně koupit, takže sice mám excelentní signál, ale taky tu mám hromady rušení v LTE pásmu. Takže nejvíce vidím v nočních hodinách na Neomezeně Premium 5G SIM asi 150/90 což bude maximum co ta technologie na těchto frekvencích zvládne. Teď ve dne to běží tak 80/80 a večer občas na chvíli spadne odhadem k 30/70.

Obecně je to super zařízení. Pokud neseženu něco se směrovou anténou, tak bych se asi na větší rychlosti nedostal a i pak asi budu spíše omezen ostatními uživateli sítě.

Jediná věc co mě aktuálně trošku štve je že po přechodu z hlasového tarifu na Naplno 5G je že mám občas vysoké odezvy, běžne mám 30ms a najednou tam skočí nadlouho 170ms. Při teams hovoru to způsobuje drobné záseky a je to nepříjemné. Nevím jestli to mám zkusit řešit s technickou podporou. Když jsem používal Neomezeně Premium 5G, tak jsem takové problémy i v kombinaci s různými jinými modemy nezažil. Měl jsem třeba mizernou rychlost, ale dokud jsem tu síť nezatížil, tak odezvy byly stabilně kolem 30ms a teamsy se s tím dokázaly v pohodě vyrovnat snížením kvality obrazu, ale bez záseků.

Tady je výpis z modemu ohledně kvality sítě:

      primary-band: B20@10Mhz earfcn: 6400 phy-cellid: 149
           ca-band: n28@10Mhz earfcn: 156030 phy-cellid: 148
     dl-modulation: qpsk
               cqi: 5
                ri: 2
               mcs: 2
              rssi: -50dBm
              rsrp: -78dBm
              rsrq: -11dB
              sinr: 8dB
  nr-dl-modulation: 256qam
           nr-rsrp: -72dBm
           nr-rsrq: -13dB
           nr-sinr: 34dB

Upraveno uživatelem PixCZ

  • Bez kabelu Naplno 5G
  • -
  • -
  • -
  • Horní Smrčné
Odesláno

Celkem by mě co si mám představit pod pojmem ".... ale taky tu mám hromady rušení v LTE pásmu"

  • Super
  • Super+
  • ALLinONE
  • Vodafone TV Premium, CA modul
  • Praha
Odesláno
  • Autor

Parametr sinr z toho výpisu, to je rušení které anténa chytá. Chápu to tak, že je 800 Mhz pásmo různě zarušené ať už telefony, nebo například domácí automatizací jako z-wave, různé meteostanice a podobně. Možná to chce vidět v barvách, tady je screenshot. Ale říkám je to problém co jsem viděl na všech 4 modemech co jsem z poslední rok používal, není to něco specifického pro tohoto Mikrotika.

Snímek obrazovky 2025-10-18 v 12.55.02.png

Upraveno uživatelem PixCZ

  • Bez kabelu Naplno 5G
  • -
  • -
  • -
  • Horní Smrčné
Odesláno

No asi nerozeznáváte mezi využitím spektra licencovanými zařízeními a rušením.

Rušení určitě nebude z mobilních telefonů.

Pokud máte podezření na rušení, obraťte se na ČTÚ. To má na starosti kmitočtové spektrum a jeho ochranu.

  • Super
  • Super+
  • ALLinONE
  • Vodafone TV Premium, CA modul
  • Praha

Přidat se ke konverzaci

Přispívat můžete okamžitě a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se a přispívejte pod Vaším účtem.
Poznámka: Váš příspěvek vyžaduje před zobrazením schválení moderátorem.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

Právě prohlíží tuto stránku 0

  • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

Vodafone Czech Republic a.s.,
nám. Junkových 2808/2, 155 00 - Praha 5,
IČO 25788001, sp. zn. B 6064 vedená u Městského soudu v Praze

Vodafone Czech Republic a.s.,
Junkových sq. 2808/2, 155 00 - Prague 5,
CRN 25788001, file number B 6064 kept at the Municipal Court in Prague

Powered by Invision Community

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.