Přejít na obsah

A4M Invention partner Vodafonu


Návštěvník MichalK

Doporučené příspěvky

Návštěvník MichalK

Řada uživatelů včetně mě se potýká s nevyžádanými telefonáty od společnosti A4M INVENTION s.r.o. která se vydává za partnera Vodafonu. Spolupráci mají uvedenou dokonce na svém webu http://www.a4m.cz/ . Údajně berou telefonní čísla z "veřejných zdrojů" což je ve skutečnosti nelegální databáze a neexistuje legální způsob jak navolávat náhodná čísla bez souhlasu aniž by došlo k porušení GDPR. 

Konkrétně se jedná o toto číslo https://www.muzutozvednout.cz/telefonni-cislo/778143050 

 

A moje otázka je, zda právníci od Vodafonu to nějak řeší? Poškozuje to nejen stovky tisíc lidí, poškozuje to hlavně vaše jméno. 

Pokud je to skutečně firma, se kterou spolupracujete, pak je to na hromadnou žalobu na Vodafone, jelikož prodává kontakty zákazníků různým společnostem.

Pak je ještě další možnost, že nepracuje u a4m ale o tom pochybuji, protože přes různé rádoby firmy navolává a zneužívá nelegální databáze společnost Conectart, na kterou jsem již podal stížnost a je parner Vodafone. Možná bychom měli spíše pátrat blíže ke zdroji, kde tyto firmy berou databáze čísel? 

 

Prosím tedy o vyjádření a vyjasnění jak to je. Jakým způsobem nakládá Vodafone s mým jménem a telefonním číslem?  Jsem také klient O2, ale ještě žádný scamer se nepředstavil jako partner O2. U T-Mobile jsem byl také krátce a nikdo nevolal jako jejich partner. Jenom Vodafone. Jaká náhodička. 

Upraveno uživatelem MichalK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Slamb změnil název na A4M Invention partner Vodafonu

https://www.vodafone.cz/kontakty/partnerska-prodejni-call-centra/

Tady jsou všechna partnerská call centra, ta společnost ani telefon tam nefigurují.

Vodafone žádné kontakty neprodává.

Connectart má oficiální databázi, kterou přeprodává dále, vše dle platné legislativy.

 

Níže uvádím, co napsal ČTÚ mě:

Spoiler

Odpověď na stížnost

Vážený pane,
Český telekomunikační úřad (dále jen „Úřad“ nebo „správní orgán“) obdržel dne 5. 1. 2023
Vaši stížnost ve věci nevyžádaných marketingových volání.  
Úřad je podle § 3 odst. 1 zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a o změně  
některých souvisejících zákonů (zákon o elektronických komunikacích), ve znění pozdějších  
předpisů, zřízen jako ústřední správní úřad pro výkon státní správy ve věcech stanovených  
tímto zákonem, včetně regulace trhu a stanovení podmínek pro podnikání v oblasti  
elektronických komunikací a poštovních služeb. Jeho působnost je vymezena především
tímto zákonem. Působnost Úřadu je dále vymezena § 23 odst. 15 zákona č. 634/1992 Sb.,  
o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o ochraně  
spotřebitele“), podle něhož je Úřad pověřen vykonáváním dozoru nad dodržováním  
povinností stanovených zákonem o ochraně spotřebitele na úseku služeb elektronických  
komunikací.
Ve své stížnosti jste uvedl, že dne 5. 1. 2023 v čase 9:23 hod. a dále v čase 9:26 hod. jste byl na telefonním čísle XXX XXX XXX obtěžován telefonním číslem 553 400 513,  a to za účelem nabídky fotovoltaiky, která byla z Vaší strany nevyžádaná.
Úvodem této odpovědi Vás Úřad blíže informuje o problematice nevyžádaného  
marketingového volání.  
S účinností od 1. 1. 2022 vstoupila v platnost novela zákona o elektronických komunikacích,  
která zcela zásadně změnila pohled na telefonické kontaktování za účelem marketingu,  
kdy § 96 odst. 1 zákona o elektronických komunikacích přímo uvádí:  
„Je zakázáno prostřednictvím sítí nebo služeb elektronických komunikací nabízet  
marketingovou reklamu nebo jiný obdobný způsob nabídky zboží nebo služeb  
účastníkům nebo uživatelům, kteří ve veřejném seznamu podle § 95 odst. 1 písm. b)  
nebo § 95 odst. 2 neuvedli, že si přejí být kontaktování za účelem marketingu.“.  
Obecně tak lze uvést, že od 1. 1. 2022 je možné kontaktovat s marketingovou nabídkou  
pouze ty osoby, které k tomu dali vyslovený souhlas (dřívější právní úprava zohledňovala  
to, že kontaktován nebyl pouze ten, kdo si nepřál být kontaktován a u svého mobilního  
operátora požádal o uvedení zákazu kontaktování za účelem nabízení obchodu a služeb).

Předmětná novelizace byla přijata právě za účelem podpory ochrany soukromí spotřebitele  
v elektronických komunikacích před agresivními obchodními praktikami a dále též z důvodu  
převažujícího požadavku ze strany kontaktovaných, tj. nebýt obtěžován nevyžádanou  
marketingovou komunikací. Nová právní úprava má přispět k tomu, aby účastníci nebyli  
obtěžováni nevyžádaným marketingovým voláním a mohli současně předem a výslovně  
vyjádřit svoji vůli být kontaktování za účelem těchto telefonických nabídek. Tato změna  
pravidel kontaktování za účelem marketingu začala platit s ohledem na příslušná přechodná  
ustanovení k novele zákona o elektronických komunikacích platit až po 6měsíčním  
přechodném období, tj. od 1. 7. 2022.
Na základě výše uvedeného je však nutné Vás upozornit na skutečnost, že kontaktování  
účastníků za účelem marketingové nabídky však není automaticky protiprávním jednáním,  
ale subjekty uskutečňující tento typ nabídky jsou povinni dodržovat příslušná zákonná  
pravidla. Novelizovanou úpravou je tak stanoveno, že je obecně předpokládáno, že si daná  
osoba nepřeje být kontaktována za účelem marketingu s výjimkou, kdy si tato daná osoba  
výslovně ve veřejném účastnickém seznamu neuvede, že má naopak o tyto hovory zájem.  
Za veřejný účastnický seznam splňující požadavky příslušných ustanovení zákona  
o elektronických komunikacích lze v současné době považovat pouze seznam „1188“  
společnosti Conectart a.s., který je dostupný na webovém odkazu: https://www.1188.cz/.  
Další výjimku tvoří ty případy, kdy hned úvodem hovoru účastník aktivně po dotazu volajícího  
subjektu souhlasí s tím, aby byl uskutečněn marketingový hovor.  
V tomto směru si Vás Úřad dovoluje dále odkázat na svou monitorací zprávu č. 9/2022,  
https://www.ctu.cz/sites/default/files/obsah/ctu/monitorovaci-zprava-c-9/2022/obrazky/mz-
2022-9pdf_0, která se zabývá odvoláním obecného souhlasu  
ke kontaktování za účelem marketingových nabídek. Úřad si je vědom, že obecně si většina  
lidí nepamatuje, kdy a k čemu dali v minulosti udělili souhlas a nemusí si být tak jisti,  
jakým způsobem bude s předaným souhlasem dále nakládáno. Prvním krokem by tak mělo  
být ověření Vašich identifikačních údajů ve veřejném seznamu 1188 (viz výše)  
či je pro ověření této skutečnosti další možností kontaktování Vašeho poskytovatele služeb  
elektronických komunikací.  
Již vyjádřený souhlas lze prostřednictvím daného poskytovatele služeb kdykoliv odvolat,  
případně lze též upravit rozsah osobních a identifikačních údajů uvedených v daném  
seznamu. Předmětný dokument o odvolání souhlasu by měl obsahovat identifikaci  
konkrétního poskytovatele služeb, Vaše jméno a příjmení, adresu trvalého pobytu, telefonní  
číslo, k němuž se tento úkon vztahuje a dále jasně srozumitelný požadavek o odvolání  
souhlasu s marketingovými kontakty ve veřejném účastnickém seznamu, datum a podpis.  
...

Pokud dochází ke kontaktování za účelem marketingu na základě jiného zdroje,  
než je veřejný účastnický seznam, pak musí kontaktující prokázat, jakým způsobem kontakt  
získal, a že je oprávněn s ním nakládat v souladu s obecným nařízením o ochraně osobních  
údajů. V této záležitosti je dále nutné upozornit i na to, že účastnickým seznamem není  
seznam vytvořený vlastní obchodní (podnikatelskou) činností – tj. databáze klientů, pacientů,  
zákazníků atd. Možnost i nadále uskutečňovat tento typ hovorů má proto ten subjekt,  
který měl v minulosti s volaným účastníkem nějaký kontakt. Typickým příkladem jsou volání  
od Vašeho operátora mobilních služeb, banky, dodavatele energií, zákaznické linky e-shopu,  
kde jste v minulosti učinil objednávku, u nichž jste jako účastník dal individuální souhlas  
s kontaktováním, který lze samozřejmě kdykoliv odvolat. V tomto směru je vzhledem k Vaší  
stížnosti nutné uvést, že individuálně udělené souhlasy jsou upraveny v odlišných právních  
předpisech týkajících se ochrany osobních údajů, tedy oblasti, v níž není Úřad kompetentní,
jakkoliv zasahovat.  
Úřad je tak oprávněn prošetřovat a případně postihovat marketingové hovory, jejichž příjemci  
jsou osoby, které k tomu neučinili souhlas (viz výše uvedené).  
Podle § 118 odst. 1 písm. j) zákona o elektronických komunikací při výše uvedených  
výjimkách platí, že: „Právnická nebo podnikající fyzická osoba se dopustí přestupku tím,  
že prostřednictvím sítí nebo služeb elektronických komunikací obtěžuje marketingovou  
reklamou nebo jiným obdobným způsobem nabídky zboží nebo služeb.“.  
Subjektu, který prostřednictvím sítí nebo služeb elektronických komunikací obtěžuje  
marketingovou reklamou nebo jiným obdobným způsobem nabídky zboží nebo služeb,  
lze v přestupkovém řízení uložit pokutu až do výše 50 000 000 Kč nebo do výše  
10 % z čistého obratu pachatele přestupku dosaženého za poslední ukončené účetní  
období, podle toho, která z těchto hodnot je vyšší.
V rámci své stížnosti jste uvedl, že jste byl dne 5. 1. 2023 v čase 9:23 hod. a v čase  
9:26 hod. obtěžován z telefonního čísla 553 400 513 s nabídkou fotovoltaiky.  
Abychom mohli v rámci naší kompetence prokázat volajícímu subjektu případně protiprávní  
jednání, kdy byste měl zájem o prošetření této záležitosti z naší strany, je nutné dále doplnit  
následující informace, které jsou nezbytné pro relevantní prošetření Vašeho podání:
1. sdělení, zda je Vaše jméno a telefonní číslo uvedeno ve výše označeném  
veřejném účastnickém seznamu společnosti Conectart a.s., včetně vyznačení  
poznámky, že si přejete být kontaktován za účelem marketingu (ověření této  
skutečnosti na webovém odkazu https://www.1188.cz/);
2. důkazní materiál - pokud nedisponujete hlasovým záznamem některého  
z hovorů, tak alespoň printscreen obrazovky Vašeho mobilního telefonu  
dokládající, že tyto hovory byl skutečně realizovány (včetně zachycení  
konkrétního data a času hovoru/hovorů).
Požadované doplnění stížnosti zašlete

...
Aby mohl Úřad relevantně posoudit, zda ve Vašem případě došlo k protiprávnímu jednání,  
které bychom byli oprávněni sankcionovat dle příslušných ustanovení zákona  o elektronických komunikacích, prosíme Vás o doplnění výše uvedených skutečností.  
Pro podrobnější informace týkající se telemarketingu Vás dále Úřad odkazuje
na výkladové stanovisko s odpověďmi na nejčastější dotazy veřejnosti, které bylo připraveno  
ve spolupráci Úřadu, Úřadu pro ochranu osobních údajů a Ministerstva průmyslu a obchodu.

Eliminace takových hovorů je možno docílit kromě cíleného nezvedání cizích telefonních  
čísel a následné blokace těchto telefonních čísel také prostřednictvím veřejně dostupných  
aplikací pro chytré telefony na blokování nevyžádaných telefonních čísel, kdy součástí  
těchto aplikací je neustálá aktualizace registru telefonních čísel hodnocených jako obtěžující.  
Na místě je dále obezřetnost při uvádění svého telefonního kontaktu při registraci na různých  
e-shopech, kdy je třeba být obezřetný při udělování souhlasů se zpracováním  
těchto osobních údajů a dále i ve smyslu předávání osobních údajů třetím stranám.  
Právě zde můžete nevědomky udělit souhlas ke kontaktování za účelem marketingu  
či souhlas k postoupení Vašich údajů dalším společnostem, které budou mít oprávnění  
Vás kontaktovat za tímto účelem.  
Závěrem Úřad uvádí, že v případě zahájení kontroly ve věci podezření na porušení  
§ 96 odst. 1 zákona o elektronických komunikacích je řízení zahájeno z moci úřední,  
kdy již nejste přímým účastníkem daného řízení. Podle § 42 zákona č. 500/2004 Sb., správní  
řád, lze však Úřad požádat o sdělení, jak bylo s Vaším podnětem naloženo,  
a to s označením výše uvedeného čj. ČTÚ-.....
Věříme, že pochopíte, že Úřad jako orgán státní správy může konat pouze v případech,  
mezích a způsoby, které stanoví zákon.

 

 

  • Super
  • Premium 5G
  • 18+
  • Vodafone Station WiFi 6
  • Brüx
  • Speedtest
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po 4 týdnech...
  • Centrum péče

Dobrý den, @MichalK, já jsem ještě celou situaci ověřoval s kolegy. Chci vás ujistit, že všechny partnerské společnosti , se kterými společnost Vodafone spolupracuje, jsou smluvně zavázány k dodržování veškerých platných právních předpisů a společnost Vodafone dodržování těchto smluvních závazků pravidelně kontroluje. Z textu vaší zprávy je zřejmé, že v rámci hovoru jste byl volajícím informován, že nejste kontaktován společností Vodafone, ale společností A4M INVENTION. Tato společnost tedy v rámci tohoto hovoru a v souvislosti s případným zpracováním vašich osobních údajů vystupuje v pozici správce. Domníváte-li se tedy, že v tomto případě nebylo ze strany této společnosti postupováno v souladu s platnými právními předpisy, doporučuji vám se obrátit na tuto společnost. Rád bych vás také ujistil, že sdílení osobních údajů s našimi dodavateli je možné pouze za velmi přísných podmínek a pouze v případech, kdy účel a prostředky zpracování určuje naše společnost. Tedy zcela rozhodně se nejedná o vámi naznačované „prodávání databází“ našich zákazníků.  Více informací o tom, proč a s kým můžeme sdílet osobní údaje našich zákazníků, naleznete zde: https://www.vodafone.cz/o-vodafonu/ke-stazeni/ochrana-soukromi/prohlaseni-o-ochrane-osobnich-udaju1/.

  • -
  • Premium 5G
  • ALLinONE
  • -
  • Chrudim
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přidat se ke konverzaci

Přispívat můžete okamžitě a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se a přispívejte pod Vaším účtem.
Poznámka: Váš příspěvek vyžaduje před zobrazením schválení moderátorem.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložit jako upravený text.   Obnovit formátování

  Pouze 75 emotikon je povoleno.

×   Váš odkaz byl automaticky vložen.   Místo toho zobrazit jako odkaz

×   Váš předchozí obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Nahrajte nebo vložte obrázky z URL adresy.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...