Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Vodafone Techforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Odesláno

V domácnosti 1 mám:

Tarif 40/4, novou UPC krabičku Technicolor přepnutou do režimu bridge, za ní vlastní krabičku Linksys, která mi dělá NAT a DDNS. Za NATem mi běží PC s VPN serverem (Win Vista).

 

V domácnosti 2 mám:

Tarif 30/1 a UPC krabička Scientific Atlanta, za ní vlastní krabička Linksys, která dělá NAT.

 

Z domácnosti 2 se připojuji na VPN server v domácnosti 1. Měl bych tedy dosahovat rychlosti 4/1 Mbps. A tuhle rychlost opravdu +/- dosahuji ve všech testech rychlosti.

Reálná rychlost downloadu je ale pod 512 Kbps, upload je ještě nižší. Zkoušel jsem všechny možné rychlé servery, zkoušel jsem přímo stahovat z PC v domácnosti 1.

 

Je to normální? Vypadá to, jako by UPC ořezávala VPN provoz na 512 Kbps, ale na všech možných serverech testujících rychlost měla výjimka a nechala to tam projít naplno. Je to možné?

 

Mám to řešit s UPC?

Nebo je problém v nastavení nějaké krabičky?

 

Díky za reakce.

Upraveno uživatelem JJ

Odesláno

Zkuste nejdříve napojit PC přímo do modemu a otestovat stahování. Jestli půjde normální rychlostí, bude problém kdesi v nastavení LinkSysu.

  • Super
  • Premium 5G
  • 18+
  • Vodafone Station WiFi 6
  • Brüx
Odesláno

1) V nastavení linksysu (v domácnosti 1) jsem již dříve zkoušel nastavovat QoS na vypnutou, nebo ji zapnout a nastavit velikost uploadu na 4096 kbps. Žádná změna. To je tak jediné nastavení, které by to IMHO mohlo nějak ovlivňovat.

Ale jinak - pokud to není zřejmé, tak tím linksysem ten 4 Mbit upload opravdu proteče - pokud zkouším některý z testů rychlosti připojení (což je HTTP provoz). Reálný http provoz (stahování skutečných souborů ze internetových serverů, nebo souborů z vlastního VPN serveru v domácnosti 1 se ale přes 512 Kbps nedostane (a z toho internetu je to taktéž HTTP provoz) - pokud by někdo čekal zradu, že mi linksys ořezává rychlost na různých protokolech/portech.

 

2)Přesto jsem zkusil v obou domácnostech vyhodit linksys a připojit oba počítače napřímo za UPC krabičky v režimu bridge. Tady ale selhávají mé administrátorské schopnosti.

Na VPN server v domácnosti 1 jsem se potom připojil - ale nebyl jsem schopen nic - přistoupit k internetu, ani sdíleným složkám. Nevím jak ve Win Vista funguje routování a NAT - s tím nastavením, co jsem tam měl, tak to nefungovalo.

Já to s linksysem dělám tak, že v nastavení VPN nastavím pro klienty IP adresy z rozsahu, který přiděluje ten linksys a pak vše funguje.

 

Odesláno

Tak jsem dneska zkoušel v domácnosti 1 odstavit Linksys, nastavit TC7200 jako router, nastavit na něm přesměrování portů na příslušné PC, vypnout firewall, ověřit, že je políčko PPTP zaškrtlé - a připojit se k VPN. A nic - přes ten technicolor jsem se nedostal.

 

Má někdo zkušenost, jak nastavit TC7200, aby za ním fungoval VPN server?

TC7200_VPN_1.jpg.df6338c9084931bad884c04f509444ef.jpg

TC7200_VPN_2.jpg.59b57efa0965056e7620674bc0e72f92.jpg

TC7200_VPN_3.jpg.c91264ecfdb57833a89a6f6b8f4efc4f.jpg

Přidat se ke konverzaci

Přispívat můžete okamžitě a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se a přispívejte pod Vaším účtem.
Poznámka: Váš příspěvek vyžaduje před zobrazením schválení moderátorem.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

Právě prohlíží tuto stránku 0

  • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

Vodafone Czech Republic a.s.,
nám. Junkových 2808/2, 155 00 - Praha 5,
IČO 25788001, sp. zn. B 6064 vedená u Městského soudu v Praze

Vodafone Czech Republic a.s.,
Junkových sq. 2808/2, 155 00 - Prague 5,
CRN 25788001, file number B 6064 kept at the Municipal Court in Prague

Powered by Invision Community

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.