Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Vodafone Techforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Odesláno

Ahoj, jenom se přidávám - úplně stejnej porblém jak přes kopírák - dokonce i datumy sedí - 19.2. zablokováno (chyba detekována prý 17.2.)

Strávili sme s tim pěknou chvilku, než nám došlo, že chyba není na našem přijímači a volali UPC. :roll: Dnes bez problémů odblokováno technikem se stejným udáním důvodu jako u kolegů výše - nějaký "neznámý" virus (prý by mělo být řešením zabezpečení portu 53). :cheers:

V síti byl v době incidentu zapnutý jen a pouze jediný MAC a jedno Synology (24/7). PC bylo vypnuto. Takže virovou nákazu moc nechápu :-?

Pikantní je, že informace žádná, takže si kolegové mysleli buchvíco a na "servisu" nefunkčního stroje strávili zbytečný čas - přitom by stačilo něco kváknout ze strany poskytovatele (UPC) :jocolor: ....

Pavel

Odesláno

Nás v minulosti taky blokovali i když zase údajně z jiného důvodu.. Síť byla dokonale čistá, žádné logy nebyli ochotni poskytnout, takže nakonec odblokovali. Vážně by mě, ale zajímalo jaké procento false-positive má ta jejich detekce a zda se tím vůbec taky zabývají..

Odesláno

Mám stejný problém, mail přišel dnes v 10:00, ještě jsem tam nevolal. Projel jsem systém-poslední ubuntu křížem krážem a nic. V minulosti jsem byl blokován dvakrát, tak jestli se to bude opakovat jako u vás, tak se budu muset doprošovat písemně.

Odesláno

Tak už mám vyjádření od UPC a funkční řešení:

 

Vyjádření od UPC:

"tento incident reportuje multicast DNS službu, která je dostupná z Internetu a může být použita k útoku. Řešením je blokovat tuto službu směrem do Internetu (5353/UDP), nebo ji vypnout"

 

UPC firewall skenuje nebezpečné porty otevřené na veřejných IP adresách. Nedávno bylo zjištěno, že Multicast DNS (mDNS) je v některých konfiguracích zranitelný a dokáže do internetu prezentovat informace o vaší síti a službách na ní bězících. V těchto konfiguracích se také dá mDNS použít k vyvolání DDoS útoku.

 

U mě to bylo způsobeno tím, že mám server v DMZ, tedy veškerý IP traffic (který není pravidly firewallu přesměrován jinam) končí na serveru v lokální síti.

Na serveru mi běžela už od instalace služba Avahi mDNS / DNS-SD daemon. Službu jsem neinstaloval, byla obsažená už v základní instalaci Debianu.

 

Pokud někdo používáte DMZ na nějaký linuxový stroj, tak můžete udělat 2 věci:

 

1) Odinstalovat avahi-daemon (Stejně v dobře nakonfigurované TCP/IP síti k ničemu není)

2) Blokovat ve firewallu přístup k portu 5353/UDP z internetu na Váš server.

 

Stejný problém pochopitelně budou mít lidé, kteří mají modem od UPC, který nefunguje jako router a každé PC za ním zapojené dostane veřejnou IP.

Doporučuji si nějakým rozumným UDP port scanem zjistit, zda nemáte na veřejné IP otevřený port 5353/UDP.

 

Já jsem AVAHI-DAEMON odinstaloval a od té doby žádný problém nemám.

Přidat se ke konverzaci

Přispívat můžete okamžitě a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se a přispívejte pod Vaším účtem.
Poznámka: Váš příspěvek vyžaduje před zobrazením schválení moderátorem.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

Právě prohlíží tuto stránku 0

  • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

Vodafone Czech Republic a.s.,
nám. Junkových 2808/2, 155 00 - Praha 5,
IČO 25788001, sp. zn. B 6064 vedená u Městského soudu v Praze

Vodafone Czech Republic a.s.,
Junkových sq. 2808/2, 155 00 - Prague 5,
CRN 25788001, file number B 6064 kept at the Municipal Court in Prague

Powered by Invision Community

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.