Jump to content

Tarif 1000/100, rychlost jen 1000/50 - pomoc


Recommended Posts

Ahoj,

řeším situaci, kdy jsem v pronájmu, internetová přípojka psána na majitele - nemám tak přímý kontakt s Vodafone, ale majitel je ochotný a řeší to s nimi. Rychlost tarifu je 1000/100, reálně ovšem téhle rychlosti není možné dosáhnout - testy ukazují ~1000mbit / 50mbit. Na webu VF se ukazuje na naší adrese (Praha 10) možnost 1000/100mbit. Majitel ověřoval s VF a tarif je nastaven správně. Router restartován (opakovaně), testováno na speedtest.net i přímo Vodafone měření rychlosti (viz printscreeny).

 

Nějaké tipy co je ještě možné udělat?

 

Předem díky!

Martin

 

speedtest.png

VF.png

Edited by MartinM
klarifikace
  • Premium
  • -
  • -
  • Vodafone Station WiFi 6
  • Prague
Link to comment
https://www.techforum.cz/topic/63194-tarif-1000100-rychlost-jen-100050-pomoc/
Share on other sites

Není ani tak důležité jaký tarif je papírově dostupný na vaší adrese, ale jaký tarif máte zaplacený, to by mělo být možné dohledat ve fakturách a v Můj Vodafone, operátor totiž sám automaticky rychlosti nezvedá, je potřeba si o to zažádat,

pokud v tomto problém není, tak je možné že z nějakého chybného důvodu je na modemu nastavena nesprávná rychlost (modem si pokaždém restartu stahuje konfiguračním soubor ze sítě, kde je tato rychlost definována),

Další možnosti je nějaký problém s kvalitou signálu, ale to by rychlost spíš kolísala než trvale seděla na 50 Mb a ve Vodafonu pomocí vzdálené diagnostiky by to měli poznat, i samotný modem ve webovém rozhraní ukazuje některé informace o stavu signálu takže i z toho by se to dalo orientačně poznat (záložka upstream), kdyžtak se můžeš hodit screenshot, protože se sám těm hodnotám asi rozumět nebudeš.

 

  • Agree 2
  • Kabel 150 Mb/s
  • -
  • Komfort
  • Compal VF, VTV box, CA modul
  • Brno

Ahoj,

předem díky za pomoc.  

Zaplacený tarif. Bohužel se k faktuře přímo nedostanu, ani k nastavení v Můj Vodafone, oboje pod kontrolou majitele bytu, nicméně nemám důvod nevěřit tomu, že je tarif nastaven správně. Vztahy máme korektní, internet platíme my, jen není smlouva v našem jménu. Znalosti majitele v IT nebrání pochopení problému, takže to není nepochopením.

 

Ad. konfigurace modemu, modem jsem restartoval od chvíle, co "máme" nastaven tarif 1000/100mbit již vícekrát, zkusím vypnout na celou noc. Předtím jsem vypínal řekněme cca na minutu, nevím zdali se config stahuje vždy po vypnutí nebo jen za některých situací.

 

Kvalita signálu, viz příloha.

upstream.thumb.png.58accd8ac9e3a1d9020b6a5c55206824.pngrestart_modemu.png

  • Premium
  • -
  • -
  • Vodafone Station WiFi 6
  • Prague

Pro majitele snad není problém, aby se podíval do vyúčtování, jaký má tarif. Jinak tedy internet by měl mít každý napsaný sám na sebe a nikoliv, aby ho majitel bytu neoprávněně přeprodával (a ještě riskoval, že případné průsery půjdou za ním).

  • -
  • -
  • -
  • -
  • -

@MartinMPravděpodobně budete mít starou variantu tarifu, kde byl nižší upload a bude nutné se domluvit s infolinkou / retencí, aby vám zvednuli upload. On se ten tarif jmenuje stejně, ale evidentně existuje v různých variantách s různým uploadem, taky jsem to musel řešit aby mi to zvednuli (sami to nedělají).

  • Premium
  • -
  • -
  • -
  • -
14 minutes ago, Adolf.Shitler said:

Pro majitele snad není problém, aby se podíval do vyúčtování, jaký má tarif. Jinak tedy internet by měl mít každý napsaný sám na sebe a nikoliv, aby ho majitel bytu neoprávněně přeprodával (a ještě riskoval, že případné průsery půjdou za ním).

To se dle jeho tvrzení samozřejmě podíval, píšu to i v prvním příspěvku. 🙂  Tarif je údajně nastaven správně, VF infolinka nastavení 1000/100mbit potvrzuje.

 

14 minutes ago, Ivo2003 said:

Zkusit i jiný prohlížeč.
Už jsem viděl jak byl upload limitován na 70 Mbps ve všech měřeních a na všech stránkách, ale jiný prohlížeč pomohl.

Zkoušel jsem na více zařízeních, teď i prohližečích, i v reálnem provozu (samba / sftp) s vlastní protistranou kde je 1gbit/1gbit linka.

 

@r2d2 To je právě důvod, proč jsem se rozhodl napsat sem. S VF to majitel řeší / řešil a odpovědí mu bylo, že tarif je nastaven správně na 1000/100mbit. Kromě restartu routeru mu nic dalšího neporadili..

  • Agree 1
  • Premium
  • -
  • -
  • Vodafone Station WiFi 6
  • Prague

Ono tarif může být v pořádku - názvem Internet Premium - ale systémově jsou dva takovéto tarify a jeden má 1000/60 a druhý 1000/100 na první pohled dle známého není rozeznatelný

a 1000/50 je původní název Pevný internet kabel 1 Gbps

  • Agree 1
  • Thanks 1
  • Premium, Super DSL
  • Basic+, Red Basic
  • ALLinONE
  • Vodafone Station WiFi 5, Vodafone TV app Apple, Vodafone TV Standard box, Zyxel VMG8623-T50B
  • Praha, Nová Ves

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...