Přejít na obsah

Výpadek internetu a stav online podpory


sustmi
Přejít na řešení Vyřešil homberg,

Doporučené příspěvky

Aktuálně mám problém s načítáním stránek v prohlížeči. Cca od dneška (27. 4. 2023) 9:00 mi "nejede internet".

Když jsem se podíval do administračního rozhraní modemu, viděl jsem tam svítit internet zeleně. Žádné stránky se ale nenačítaly. Tak mě hned nepadlo, že by mohl být problém v DNS serveru.

Podíval jsem se do souboru `/etc/resolv.conf` a jsou tam záznamy:

```

nameserver 31.30.90.11
nameserver 31.30.90.12

```

tady na fóru jsem našel, že tohle jsou DNS Vodafonu.

 

Změnil jsem si tedy nastavení na DNS 8.8.8.8 od Google a ouha! Najednou vše funguje.

 

Příkaz `ping` mi pro IP adresy 31.30.90.11 a 31.30.90.12 ještě před cca 20 minutami vracel odpovědi jen na asi každý 5. požadavek.

Pak začal už na ping odpovídat, ale adresy stále nefungovaly jako DNS.  Příkaz `dig @31.30.90.11 seznam.cz` vracel:

```

dig @31.30.90.11 seznam.cz
;; communications error to 31.30.90.11#53: timed out
;; communications error to 31.30.90.11#53: timed out
;; communications error to 31.30.90.11#53: timed out

```

(pro 31.30.90.12 to samé)

 

UPDATE: Nyní, po skoro hodině, se zdá, že už DNS zase fungují.

Já jsem docela technicky zdatný uživatel, takže jsem na příčinu přišel asi za 10 minut a byla otázka chvilky změnit si nastavení DNS, ale pro běžného uživatele tohle nejspíše znamenalo, že byl hodinu bez internetu.

 

Teď k druhému tématu: tristní online podpora Vodafone.

Říkal jsem si "jdu to nějak řešit", tak jsem šel na https://www.vodafone.cz/ a klikl na odkaz "Podpora".

Čekal jsem, že budu moc nahlásit problém a někdo to se mnou bude řešit. Jenže na té stránce je jenom nějaké FAQ, kde o nefunkční DNS nic není.

Pak jsem tam našel odkaz "Výpadky" https://www.vodafone.cz/vypadky/. Tak si říkám "Hurá!" tady to nahlásím.

To, že na první načtení mi tahle stránka vyhodila chybu serveru, do toho teď zabíhat nebudu. Nicméně na téhle stránce zase není žádná e-mailová adresa nebo kontaktní formulář. Ale je to alespoň možnost ověření služeb na mé adrese "Jak běží naše služby u vás?".

Tak jsem zkusil vyplnit adresu a světe div se, odpověď: "Ve vaší lokalitě neevidujeme žádný výpadek služeb." Tak díky no. Ještě abyste něco evidovali, když není rozumný způsob, jak vám výpadek nahlásit.

Tak jsem si řekl, že to vzdávám a zkusím použít chatbota "TOBi". Popsal jsem do něj podrobně problém, odeslal a okno chatbota zmizelo i s mým příspěvkem. Paráda!

Zkusil jsem tedy refreshnout stránku, jestli se náhodou okno chatbota neotevře znovu a moje zpráva tam nebude uložena a výsledek vidíte na screenshotu. TOBi je mrtvej!

 

Je mi jasné, že forum není ideální místo, kde to řešit, ale vlastně mi připadá, že není kam jinam tohle napsat.

 

Jsem zhnusen! /rant

Snímek obrazovky z 2023-04-27 09-54-59.png

Teď vidím, že nejsem jediný, kdo má poslední dobou problémy s DNS:

https://www.techforum.cz/topic/61945-pomalé-načítání/?do=findComment&comment=462597

https://www.techforum.cz/topic/61945-pomalé-načítání/?do=findComment&comment=462605

Upraveno uživatelem sustmi
  • Start 100 Mb/s
  • -
  • -
  • Modem Compal CH7465 bílý
  • Ostrava
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Centrum péče

Pěkný den, omlouvám se vám za potíže s připojením. Stránka https://www.vodafone.cz/vypadky nás chvíli zlobila, i proto jsme informace vydali také na Facebooku a Twitteru. Příčina potíží je opravdu v DNS serverech, takže pokud používáte jiný DNS server, mělo by vám připojení fungovat.

  • Super Fibre
  • Premium 5G
  • ALLinONE
  • Set-top box Premium
  • Pardubice
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To už jsem se divil na Facebooku, kde si lidi stěžují, že nefunguje infolinka nebo nejede stránka s výpadky. 

Když je větší výpadek, tak je logické, že infolinka bude obsazena a web přetížen. 

Ti lidi co to psali na ten FB by snad chtěli osobního asistenta. A samozřejmě stížnosti, jak je Vodafone špatný, když je tak špatný, proč u něj mají smlouvu? 

  • -
  • -
  • Základní
  • Compal CH7465, Set-top box Premium
  • Opava
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na FB je osazenstvo složeno z cca 90% idiotů, co si stěžují vždy a na všechno, plus všechno komentují. Prostě frustráti, co si takto léčí nějaký svůj mindrák. Tato pa-sociální síť už je dobrá akorát v uzavřených skupinách, do kterých se nikdo cizí nedostane, jinak úplně o ničem a ztráta času.
  • Souhlasím 1
  • To se mi líbí 1
  • -
  • -
  • -
  • -
  • -
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 23 hodinami, Marek-26 napsal:

Výpadky, se hlásí telefonicky. Jinak se dá napsat na socmédiích, dopisem, emailem, datovkou ... Ale nejrychlejší je to prostě telefonicky, to je jediné skutečně realtime médium. 

Jé, to je dobrý. Fakt můžu s Vodafone oficiálně komunikovat pomocí datové schránky?

  • -
  • -
  • Komplet
  • Takový bílý, nastojato
  • Praha Žižkov
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže datovou schránku 2XXXXr  je možné využívat pro nahlašování problémů, komunikaci o cenách apod.? Kdyby ji Vodafon zřídil na takovouto komunikaci se zákazníky, jistě by ji zmínil v kontaktech.
Zůstanu u toho jediného realtime média jak píše Marek-26.
Nevím. To už by do datovky mohly chodit nabídky na hrnce. Kdoví, možná to jednou tak bude.

  • -
  • -
  • Komplet
  • Takový bílý, nastojato
  • Praha Žižkov
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přidat se ke konverzaci

Přispívat můžete okamžitě a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se a přispívejte pod Vaším účtem.
Poznámka: Váš příspěvek vyžaduje před zobrazením schválení moderátorem.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložit jako upravený text.   Obnovit formátování

  Pouze 75 emotikon je povoleno.

×   Váš odkaz byl automaticky vložen.   Místo toho zobrazit jako odkaz

×   Váš předchozí obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Nahrajte nebo vložte obrázky z URL adresy.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...