Přejít na obsah

Připojení bez kabelu a modem D-Link G415


Návštěvník

Doporučené příspěvky

Dobrý den,

 

je nějaká možnost, jak používat Připojení bez kabelu (zvané jako WiFi na chatu) s modemem D-Link G415?

Tento modem sice není uvedený mezi podporovanými, ale splňuje všechny potřebné parametry včetně požadovaných pásem FDD + TDD Band (dle https://www.vodafone.cz/pece/internet-data/pripojeni-bez-kabelu/porizeni-datoveho-tarifu-bez-modemu/).

 

Modem SIM kartu rozpozná, APN je správně nastavené, ale internet nefunguje, protože modem se nepřipojí do sítě (není mu přidělena IP adresa, maska, DNS).

Myslím tedy, že problém je v tom, že připojení je zablokované na základě TAC kódu (části IMEI)...

 

Je prosím nějaká možnost, jak toto vyřešit?

Stávající modem Huawei vyhořel. Nový modem ZTE kupovat nechci. Rád bych tedy využil vlastní G415.

 

Děkuji za případné rady a přeji hezký den

Martin Dušek

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, jedná se o přenosný internet - tarif "Připojení bez kabelu" (neboli také zvané jako "WiFi na chatu", 60 GB, 8 MBit/s), ke kterému Vodafone dodával přenosný 3G/LTE modem (router) Huawei se slotem na SIMku.

 

Bohužel router už je staršího data, minimálně 4 roky, a není na něm žádná splátka ani paušál za zařízení (pouze platím tarif na internet), a tak ho Vodafonu vrátit nemůžu, protože je již po záruce.

"Vyhořel" znamená, že párkrát naposledy zablikal a pak už přestal reagovat. Je zcela mrtvý.

 

Stávající jedinou možností je zakoupit si od nich (za další peníze) novější model - nyní nějaké ZTE, což je podobný šmejd, jako ten Huawei.

Rád bych tedy zprovoznil své vlastní zařízení D-Link.

Proč Vodafone blokuje zákazníkům vlastní zařízení a diktuje jim, že musejí používat jejich "čínské hračky", které - co si budeme povídat - nestojí za nic?

 

Martin

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Centrum péče

@DartinPěkné odpoledne, pokud byste chtěl použít vlastní modem, musí splňovat následující parametry:

  • podpora LTE FDD Band 1/3/7/8/20 (2100/1800/2600/900/800 MHz), TDD Band 38 (2600 MHz)
  • podpora 3G FDD Band 1/8 (2100/900 MHz)
  • zisk antény modemu nejméně 0,5 dBi (+/- 1 dBi) (790-960 MHz) a 1 dBi (+/- 0,5 dBi) (1400-2690 MHz)
  • podpora protokolu TR069 pro vzdálenou správu a možnost správy prostřednictvím infrastruktury operátora

Více informací případně najdete zde: https://www.vodafone.cz/pece/internet-data/pripojeni-bez-kabelu/porizeni-datoveho-tarifu-bez-modemu/, kde najdete také i kompatibilní modemy k této službě.

  • 1000 Mb/s
  • ∞ GB
  • -
  • VF Station
  • Praha
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kamarád tohle provozuje na vlastním routeru TP-Link Archer MR600, 4G+ LTE Wi-Fi router, AC1200 , má od Vodafone ten internet Připojení bez kabelu a všechno mu funguje bez problémů,

Jediný problém který s tím má je to omezení 60 GB měsíčně, ale bohužel na jeho adrese pevný internet přes LTE není dostupný.

 

  • Kabel 150 Mb/s
  • -
  • Komfort
  • Compal VF, VTV box, CA modul
  • Brno
  • Speedtest
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobrý den, slečno Veroniko,

 

děkuji za zprávu. Všechny tyto body D-Link modem splňuje. Ostatně stejný odkaz jsem vkládal ve svém prvním příspěvku.

Jediným zádrhelem tedy je, že Vodafone evidentně blokuje přístup jiných zařízení na základě TAC kódu (prefix IMEI).

 

Bohužel toto asi nemá řešení. Nový modem si pořizovat nebudu (máte opravdu špatnou nabídku zařízení), a tak službu raději převedu jinam, kde podobné blokace nejsou.

 

Každopádně děkuji za snahu pomoci 🙂

Martin

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proč by měl mít VF špatnou nabídku zařízení? Jenom proto, že zrovna ty máš modem, který není mezi podporovanými? Tak to je spíš smůla, ale třeba TP-Link Archer MR600 rozhodně není nejhorší a VF ho podporuje. Co je ovšem špatné, je ten tarif, protože 490 Kč za limit 60 GB, když konkurence má za 300 Kč limit 100 GB, to je dost děs...
  • -
  • -
  • -
  • -
  • -
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Adolf.Shitler napsal:

Proč by měl mít VF špatnou nabídku zařízení? Jenom proto, že zrovna ty máš modem, který není mezi podporovanými? Tak to je spíš smůla, ale třeba TP-Link Archer MR600 rozhodně není nejhorší a VF ho podporuje. Co je ovšem špatné, je ten tarif, protože 490 Kč za limit 60 GB, když konkurence má za 300 Kč limit 100 GB, to je dost děs...

 

Adolfe, ano - Vodafone špatnou nabídku zařízení. Na výběr má pouze jeden jediný modem/router ZTE, který má parametry z roku 2000...

1)  WiFi pouze 2,4 GHz - v zarušené oblasti naprosto nepoužitelné, o rychlosti (b/g/n, žádné ac) ani nemluvě. Je tím naprosto znemožněna komunikace mezi zařízeními v rámci routerem vytvořené sítě (nemyslím přístup na internet, ale komunikaci uvnitř sítě).

2) Pouze 1x LAN konektor a ke všemu pouze 100 MBit - připojíte maximálně PC, telku už ne. O rychlosti komunikace uvnitř sítě na 100 MBitu ani nemluvě.

 

Ano, naprosto chápu, že se jedná o WiFi na chatu, kde se předpokládá jednoduché a nárazové využití, jakože si připojíte dva-tři mobily a tím to hasne. Ale když je možnost hodit SIMku do něčeho, co by vám více vyhovovalo, tak nechápu, proč Vodafone toto záměrně blokuje. Asi je lepší, když zákazník skočí pro SIMku k O2, kde cizí zařízení neblokují.

 

A ano, některé TP-Link Archery by údajně měly fungovat (Vodafone neblokuje jejich IMEI), ale to znamená koupit další router dle diktátu operátora. Ale neřeší to podstatu problému, že chci využít router/modem, který již mám. Stejně tak bych si za to ZTE mohl zapojit další router nebo switch, který by vytvořil vnitřní síť, ale proč bych měl zase kupovat další zařízení, když by bylo snazší použít to, co již mám?

 

Ale že se rozčiluju, cestou z práce jsem to vzal přes O2, kde jsem dostal levnější tarif, neomezenou rychlost a x-násobek dat. A světe div se - internet běží hned po strčení SIMky do modemu. Takhle si představuju, že poskytovatel služby jde na ruku zákazníkům (narozdíl od Vodafonu).

 

Mějte se všichni fajn,

Martin

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi má VF svoje důvody, proč podporuje jenom některá zařízení (a to nejspíš ta, která sám otestoval) - což se ale pak hodí zákazníkům při případných reklamacích. U O2 je naopak obvyklé, že je jim to jedno, a když si někdo stěžuje, tak má smůlu a všechno je akorát chyba zákazníka.
  • -
  • -
  • -
  • -
  • -
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hm, to beru - asi má nějaké důvody.
Ale je to na hlavu. To je jako by vám diktovali, že si můžete vložit SIMku pouze do jediného telefonu ZTE, který mají v nabídce. A že žádný jiný telefon z desítek dalších vám nedovolí připojit, i když ty telefony mají stejné parametry pro síť. 
 

Jak to bude u O2, se uvidí. Ale jestli nebude problém v tímhle přenosným internetem, tak tam přenesu všechny smlouvy, které mám zpátečníků z Vodafonu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přidat se ke konverzaci

Přispívat můžete okamžitě a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se a přispívejte pod Vaším účtem.
Poznámka: Váš příspěvek vyžaduje před zobrazením schválení moderátorem.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložit jako upravený text.   Obnovit formátování

  Pouze 75 emotikon je povoleno.

×   Váš odkaz byl automaticky vložen.   Místo toho zobrazit jako odkaz

×   Váš předchozí obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Nahrajte nebo vložte obrázky z URL adresy.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...