Přejít na obsah

Vysoký ping


Návštěvník pgoc

Doporučené příspěvky

Návštěvník pgoc

Dobrý den,

již delší dobu (několik měsíců) řeším problém s internetovým připojením (tarif 300/20Mb). Někdy je to ok, někdy katastrofa. Zatím jsem nevysledoval nějaké zákonitosti 🙂 Problém je ve vysokém pingu a tím pádem problematická funkčnost on-line aplikací (on-line hry, videohovory, ...). Zkoušel jsem klasické postupy, HW reset modemu, komunikace s podporou (zapnuli nějaké sledování na své straně a podle nich je vše ok).  

 

Jsem připojen přes modem Compal CF7465, který pracuje v režimu Bridge. Za ním přes LAN napojen router Synology RT2600. Provádím měření na PC, které je k routeru připojeno přes LAN. Přikládám obrázek z pingplotteru v čase, kdy je to špatné. Když je vše ok, tak pingplottrer vykazuje průměrný ping do 20ms. 

 

Při posledním hovoru s podporou mi ještě poradili měření provádět bez routeru. Tj. PC připojit rovnou na modem. Měření jsem tak zkoušel během několika předchozích dnů a je pravda, že pokud provádím měření bez routeru, tak se připojení zdá stabilnější, než když potom připojím PC přes router. Ale během té krátké doby jsem zatím nenarazil na čas, kdy to bylo opravdu špatné, takže těžko říct ...

 

Moje otázky:

1) možná neumím vyhodnotit měření z pingplotteru, ale pokud se podívám na obrázek (viz. příloha) tak ping na můj router je vždy ok. K výraznějšímu zpoždění dochází až na serverech Vodafone. Nebo to tak není?

2) může to být routerem nebo modemem? Samo mě technik na infolince nabízel pronajmout nový modem (stávající modem mám odkoupený), že by to mohlo být tím. Na infolince padla i domněnka, že by to mohlo být routerem. Což by trochu i potvrzovalo měření z posledních dní. Ale zase si říkám, že router je celkem výkonný a i při pohledu na záznam z pingplotteru mi přijde, že zpoždění nastává jinde.
 

PS: ještě doplním, že dříve (při stejné konfiguraci sítě) jsem neměl žádný problém.

 

Díky za rady 🙂

pingplotter.JPG

Upraveno uživatelem pgoc
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už hned na výchozí bránu, tedy CMTS máš vysokou odezvu a ztráty paketů, takže buďto bude problém ve špatném signálu a nebo může zlobit ten tvůj router.

Takže začni tím že se podíváš do webového rozhraní modemu do záložky

Pokročilá nastavení/Nástroje/Stav sítě/ Downstream , a Upstream 

A tam zkontroluj jak to vypadá s úrovní, kvalitou a chybovostí signálu na kanálech pro  download a upload, asi těm hodnotám nebudeš rozumět tak udělej screenshot a dej ho sem a pokud možno ho udělat v době kdy to zlobí.

Také se mrkni kdy byl naposled restartován tvůj modem, aby ty hodnoty byly možné časově porovnat, najdeš to v záložce

Administrace/Informace/Doba běhu systému

  • Kabel 150 Mb/s
  • -
  • Komfort
  • Compal VF, VTV box, CA modul
  • Brno
  • Speedtest
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po 2 týdnech...

Přidat se ke konverzaci

Přispívat můžete okamžitě a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se a přispívejte pod Vaším účtem.
Poznámka: Váš příspěvek vyžaduje před zobrazením schválení moderátorem.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložit jako upravený text.   Obnovit formátování

  Pouze 75 emotikon je povoleno.

×   Váš odkaz byl automaticky vložen.   Místo toho zobrazit jako odkaz

×   Váš předchozí obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Nahrajte nebo vložte obrázky z URL adresy.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...