Přejít na obsah

OnePlus Nord N10 5G - v menu nenabízí 5G


Doporučené příspěvky

Dobrý den,

telefon OnePlus Nord N10 5G mi v menu „Preferovaný typ sítě“ vůbec nenabízí 5G (viz obrázek). Zkusil jsem SIM od O2 a ta 5G v OnePlus telefonu nabízí v pořádku. Stejně tak jsem zkoušel svou Vodafone SIM vložit do modelu od Samsungu a tam to připojilo k 5G hned. Prolezl jsem tedy veškerá fóra na forums.oneplus.com a jeví se tyto možnosti:
1) Něco pohnojili přímo ve OnePlus při dělání updatů Oxygen OS, protože se různě po zeměkouli najdou lidé, kterým to dělá to samé, a to i v mnohem dražších modelech OnePlus telefonů. Obecně se to děje prý po updatu z Android 10 na 11, ale někdy i po menších patchích. Dal jsem OnePlus začátkem roku komplet feedback, logy z telefonu atp., ale poslední březnový patch to stejně neopravil. Jiným lidem prý ano, ale jsou z jiných zemí v Evropě i mimo ni. Prosím, máte někdo zkušenosti s OnePlus a Vodafone 5G v ČR?

2) Také jsem našel tvrzení, že pomáhá specificky v telefonu nastavit APN pro internet. Hrál jsem si s tím, ale bezvýsledně. Máte někdo zkušenosti?

3) Zkoušel jsem také blbnutí s appkami typu "5G Switch", ale nepřineslo to užitek. 5G (tj. NR) sice lze v interním menu tzv. povolit, ale opět, na menu telefonu to vliv nemá, stejně tak na schopnost telefonu připojit se k 5G síti. Někomu to prý zabralo, ale opět, máte někdo jiné zkušenosti?
4) Někteří lidé jsou názoru, že existují telefony, které operátor prostě vyjme z jakéhosi seznamu povolených zařízení a ty mají pak potíže s některými službami. Nechce se mi tomu moc věřit, protože tento telefon s přídomkem 5G je běžně prodávané zboží v ČR a navíc i samotný Vodafone míval verzi OnePlus Nord ve své nabídce, dokonce pro tarif s 5G: https://www.vodafone.cz/telefony/oneplus/oneplus-nord/

5) Ad tarify Vodafone, ptal jsem se na helplajně a bylo mi sděleno pracovníkem Vodafone, že všechny tarify podporují možnost se normálně připojit k 5G síti. Sám mám firemní RED+ a členy, tarif již nějakou dobu není v nabídce, tak mne to zajímalo, jestli pes není zakopán tam. Ale tedy prý není. SIMku mám zcela novou, byla z tech. důvodu vyměněna nedávno, ale opravdu se chová k nabídce 5G zcela odmítavě. Když ji vyjmu, tak menu telefonu zešedne, ale objeví se v něm text komplet včetně 5G. Jakmile SIM zasunu, menu se aktivuje, ale všechny zmínky o 5G zmizí.

Prosím, pokud by měl někdo nějaký nápad, budu moc rád... 🥴

pic.jpg

  • 200 Mb/s
  • Jiná služba
  • -
  • MODEM COMPAL CH7465VF ED3.0 WIFI EMTA
  • Praha
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a zkoušels systém od někoho jinýho než od oneplus? 🤔 co tak koukám na xda developers forum, tak pro tenhle telefon z nějakýho důvodu nikdo neudělal android 12, v tom případě zkus aspoň starej pixel experience, ten bejvá dobrej 🙂 https://forum.xda-developers.com/t/rom-11-aosp-pixelexperience-for-oneplus-nord-n10-5g-unofficial-billie.4392019/

  • -
  • -
  • -
  • -
  • -
  • Speedtest
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, dík za link! Jinak, XDA jsem taky prolejzal, pročítal rady a tak, někdo tam nedá dopustit třeba na Lineage OS, od tebe mám teď link na tohle atd. Ale to má jeden háček:

Dycky tam jsou lidi, který píšou, že jim to prostě blbne, nechce se to instalovat, trávěj tím pak spoustu času, když to nakonec nainstalujou, tak jim zas blbne něco jinýho... do toho sem nešel. Jo, v ofiko fórech OnePlus si lidi na support stěžujou, ale pořád je pravda, že ten poslední Oxygen OS 11 na mým telefonu jede v pořádku, zdá se odladěnej dobře. Ta věc s 5G je zjevně nějaká zapeklitá a obecně to nepotřebuju nějak nutně, že jo, když mi v Praze 4G+ jede klíďo 150 Mb/s 🙂 V regionech většinou 4G taky v pohodě. Jen mě mrzí, že jsem nikdy neviděl při ztrátě 4G signálu jinou ikonku (a rychlost), než nepoužitelné E, což je v podstatě život bez internetu. Protože takový HSPA byl už docela použitelnej internet v mobilu, ale k tomu jsem se nepřipojil už hodně dlouho, když teda 4G někde není, pokrytí HSPA se prostě zaseklo dost brzo a to vlastně celý 3G po světe tak nějak úplně vypínaj. Takže počítám, že budeme stále v loji i v dobách, kdy všichni pojedem 5G, ale v místech bez něj bude opět jen děsivé E 🙃 (předpokládám, že 5G překryje časem zcela pokrytí 4G a místa bez lepšího signálu budou stále bez, protože pokrytí 4G se s nástupem 5G zastaví a ta bílá místa na mapě asi dost zůstanou, ale nevím, jaká je strategie...)

Takže můj dotaz je takovej ten brouček, co hlodá, technicky mě to zajímá, když si člověk koupí 5G telefon - byť levnější - tak proč vlastně 5G nemá. U VF jsem jinak velmi spokojen. A nevím, jestli se to nakonec vyřeší patchem od OnePlus, nebo jestli VF začne provozovat 5G na dalších frekvencích a tím se to nějak upraví, ale byl bych rád, člověk si 5G telefon kupuje tak trochu do budoucna. Tady jsem se zajímal o vhled do celé věci, stejný problém s 5G jsem na jiných fórech zahlédl i na telefonech jiných značek...

Upraveno uživatelem Štěpán Barták
  • 200 Mb/s
  • Jiná služba
  • -
  • MODEM COMPAL CH7465VF ED3.0 WIFI EMTA
  • Praha
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

co sem tak pročítal xda ohledně mýho telefonu, tak tam často lidi psali, že jim nějaká funkcionalita nefunguje v síti operátora X v zemi Z, takže s největší pravděpodobností to bude tim systémem 🤔 ale na 5G bych zatim dlabal, kde neni 4G, neni ani 5G a to 5G stejně neni standalone, takže pořád je to víc 4G než 5G 🤭 jinak právě pixel experience je super systém, já ho používám už x let, ale taky asi záleží na tom, kdo a jak moc pečlivě ho dělá 🤔

  • -
  • -
  • -
  • -
  • -
  • Speedtest
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No taky sem se dočet, že 5G SA maj u nás zatím jen v Praze v laborce ČVUT 😀 A právě proto, že 4G je samo o sobě v pohodě, souhlasím, tak je to spíš formální zájem. Instalnul sem si NetMonster, ten ukazuje všechny vysílače v Praze jako 4G (i když dle mapy VF tam je 5G), tak jsem poslal dotaz tomu týpkovi, co appku dělal, jestli to ukazuje to, co umí můj telefon, nebo to, co umí potenciálně ten vysílač. Ale zatím mi nenapsal, ani na svým Twitteru moc nekomunikuje, jsem koukal: https://twitter.com/mroczis
Tak snad to v OnePlus opravěj v nějakým patchi, i když zrovna pro můj telefon tam ten support skončí letos úplně, tak mám trochu strach, abych dřív nevypad úplně z jejich updejtovacího kalendáře...

před 10 minutami, Adolf.Shitler napsal:

Zkusil bych autorizovaný servis VSP DATA. Pokud je to systémový problém, tak se s tím jistě již setkali a snad poradí co dál.

Děkuju moc, zkusím jim napsat dotaz a případně sem dám vědět, co oni na to 👍

Před hodinou, Adolf.Shitler napsal:

Zkusil bych autorizovaný servis VSP DATA. Pokud je to systémový problém, tak se s tím jistě již setkali a snad poradí co dál.

Odpověď od VSP DATA:

„Problémem ve většině případů není podpora 5G u zařízení jako takového, ale u samotného operátora, kterého využíváte. Pokud SIM od jiného operátora funguje na 5G síti, 5G modul v zařízení je funkční. Obdobný problém bývá u funkcí jako třeba VoLTE, kdy zařízení funkci podporovalo, ale operátor pro daný model funkci nezpřístupnil. Operátoři vždy primárně řeší modely a značky, které sami prodávají a jak vidím na stránkách Vodafone, tak aktuálně žádný model od značky OnePlus neprodává, dle odkazu který jste zaslal níže Vodafone prodával model Nord, který se od modelu Nord N10 značně liší. Co se týče možných změn při změně verze Androidu nebo jiném upgradu operačního systému, tak při takových updatech může dojít i k změnám, které je zapotřebí provést i v nastavení ze strany operátora. Z toho důvodu se může stát, že některé zařízení po takovém updatu přestane "ladit" s nastavením operátora a přestane nějaké funkce závislé na operátorovi podporovat. Takové situace nám ale nebyly hlášeny a žádné podobné případy v našich končinách neevidujeme.“
 

Tak počítám, že nezbývá, než čekat. Anebo nechat prověřit můj konkrétní model telefonu u Vodafone a tam jsem si tak trochu sliboval, že mi odpoví někdo od VF zde 😉

Upraveno uživatelem Štěpán Barták
  • 200 Mb/s
  • Jiná služba
  • -
  • MODEM COMPAL CH7465VF ED3.0 WIFI EMTA
  • Praha
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Centrum péče

Hezké odpoledne, Štěpáne,

odpověď od VSP Data je v zásadě správná. Podporu 5G vám můžeme zaručit jen u modelů, které máme v nabídce a můžeme tedy ovlivnit to, jestli výrobce do firmwaru přidá podporu pro naši síť. Cíleně žádné telefony neblokujeme (využití 5G v nich), ale pokud nejsou kupované u nás, nemusí na nich 5G fungovat. Takže pokud výrobce do vašeho modelu v rámci aktualizace přidá podporu pro naši síť, tak vám 5G fungovat bude, ale toto my nemůžeme nijak ovlivnit.

  • To se mi líbí 1
  • Děkuji 1
  • Super Fibre
  • Premium 5G
  • ALLinONE
  • Set-top box Premium
  • Pardubice
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přidat se ke konverzaci

Přispívat můžete okamžitě a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se a přispívejte pod Vaším účtem.
Poznámka: Váš příspěvek vyžaduje před zobrazením schválení moderátorem.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložit jako upravený text.   Obnovit formátování

  Pouze 75 emotikon je povoleno.

×   Váš odkaz byl automaticky vložen.   Místo toho zobrazit jako odkaz

×   Váš předchozí obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Nahrajte nebo vložte obrázky z URL adresy.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...