Přejít na obsah

Podpora 5G sítí na zařízeních Pixel 6


Návštěvník Kurisko2
Přejít na řešení Vyřešil Ondra - Vodafone,

Doporučené příspěvky

(Je tady nějaký znalý OnePlusák?) Tak teď mi prosím přibližte jednu věc, nejsem odborník přes update -  mám přes rok OnePlus Nord od VF (žádná šedivka), žena má čerstvě Nord2 z CZ distribuce. Můj telefon z počátku 5G neměl, pak "se to samo" nějak zaktivovalo (první SIMku mám od VF). Zpočátku OnePlus slibovalo horydoly, aktualizace minimálně na tři roky (sem tam něco proběhlo). U ženy jsem si zatím nevšiml, že by jí nějaké 5G naskakovalo.

 

Teď nějakou dobu na Norda nechodí nic, ani bezpečnostní aktualizace. Jestli jsem pochopil, tak jednak OnePlus byl nějak schramstnut Oppem a dostane zřejmě možná na jaře Opácký systém (už nebude Oxygen, uživatelé jsou z toho rozladěni). Vyšla snad nějaká aktualizace poslední Oxygenu, ale nenabízí se mi. Navíc někteří uživatelé reportují problémy s baterií u této aktualizace, někomu se to snad po pár dnech samo usadilo.

Hlavní otázka ale je, jestli tady u OnePlus aktualizace pouští VF,  když je telefon od nich, nebo jestli to nějak uvolňuje OnePlus a údajně to pouští dle vlastního uvážení, to znamená ne všem telefonům najednou. V podstatě je více než měsíc po vydání poslední bezpečnostní aktualizace a stále nic. Vím, že bych mohl stáhnout nějakou apku pro rychlejší aktualizaci, ale nechci jít touhle cestou a taky je otázka, jestli si nechat tuto aktualizaci, pokud se mi nabídne, stáhnout a instalovat, kvůli možným problémům s baterií.

  • Premium
  • -
  • Základní
  • Vodafone Station
  • KrPole
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

telefony oneplus sou pro lidi, co si s tim telefonem chtějí hrát, protože spoléhat na aktualizace od tohohle výrobce se nedá 🙄 google vydává bezpečnostní aktualizace začátkem každýho měsíce, ale poslední aktualizace od oneplus pro telefon nord je z června 2021 https://www.oneplus.com/cz/support/softwareupgrade/details?code=PM1596593883414 a to byl ještě android 11 🙄

lepší je tam hodit třeba pixelexperience https://download.pixelexperience.org/avicii a každej měsíc normálně aktualizovat

  • -
  • -
  • -
  • -
  • -
  • Speedtest
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 22 minutami, Adolf.Shitler napsal:

Mobilní sítě v EU by měly být technologicky v podstatě shodné, a to už kvůli roamingu. S 5G pak třeba T-Mobile nemá problém ani v ČR a ani v okolních státech, takže není důvod, aby tomu u VF bylo jinak.

Ono to u Pixelů ale opravdu nefunguje, dokud tam člověk s oprávněním roota nepřidá řádek do konfigurace...

 

A přitom Google zase tvrdí, že na jeho straně není žádný problém a musí ten daný telefon "podporovat" operátor (ať už to znamená cokoliv). Jednoznačných informací se člověk nedobere.

  • -
  • -
  • -
  • -
  • -
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když si koupíte telefon od VF, je dost pravděpodobné, že bude mít vlastní upravený Android, kdežto ten, co je určen pro volný trh, má nějaký univerzální Android a tak je možné, že tam nebude součástí konfigurace pro české operátory.

Oppo, OnePlus, Vivo a Realme jsou vlastněny stejným investorem, tedy BBK Electronic. Je to s nimi stejné jako se značkami, spadající pod Mi - Xiaomi, Redmi, Pocophone, Black Shark ...

  • Super
  • Premium 5G
  • 18+
  • Vodafone Station WiFi 6
  • Brüx
  • Speedtest
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Centrum péče
před 58 minutami, janmichaelvincent napsal:

A přitom Google zase tvrdí, že na jeho straně není žádný problém a musí ten daný telefon "podporovat" operátor (ať už to znamená cokoliv). Jednoznačných informací se člověk nedobere.

Naše vyjádření je k tomu jasné a myslím, že to i dává logiku. Mobilní operátor přece nemůže ovlivnit to, co je obsahem firmwaru telefonu a přidat do něj nastavení pro svou síť, když ten telefon vůbec neprodává. Toto může udělat jedině výrobce, který firmware a jeho aktualizace vydává. 

Výhodou telefonů prodávaných operátorem je to, že firmware v naprosté většině operátoři před vydáním testují a tím i můžou zajistit kompatibilitu všech služeb se svou sítí.

Samozřejmě jsou tu i specifické situace, jako to je třeba u Applu, kdy si iPhone stahuje operátorské nastavení podle vložené SIM, ale to není tento případ.

  • Super Fibre
  • Premium 5G
  • ALLinONE
  • Set-top box Premium
  • Pardubice
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Ondra - Vodafone Takže se dá vlastně říct, že je to omezení Androidu, který tu konfiguraci musí mít zadrátovanou v operačním systému, i když to jde zjevně jinak a lépe...

 

Jinak samozřejmě vyjádření Vodafone dává smysl, když víme, že se správnou modifikací firmwaru to zprovoznit lze. Škoda, že je to pro výrobce takový problém.

  • -
  • -
  • -
  • -
  • -
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Centrum péče
před 12 hodinami, sodekcz napsal:

Hlavní otázka ale je, jestli tady u OnePlus aktualizace pouští VF,  když je telefon od nich, nebo jestli to nějak uvolňuje OnePlus a údajně to pouští dle vlastního uvážení, to znamená ne všem telefonům najednou. 

Hezké ráno,

aktualizace vždy vydává výrobce, to jen pro upřesnění 🙂 Je ale pravda, že aktualizace pro tento model (OnePlus Nord) testujeme a schvalujeme. Poslední jsme schválili v prosinci a má označení C2003_14_211203 (11.1.7.7.AC01AA). Teď už je jen na výrobci, kdy ji uvolní ke stažení do telefonů. 

  • Super Fibre
  • Premium 5G
  • ALLinONE
  • Set-top box Premium
  • Pardubice
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To vyjádření VF poněkud kulhá, protože když má někdo pevnou linku, tak si k ní také může připojit libovolný přístroj a nejenom ten dodávaný operátorem. Naprosto totéž mobilní síť, kde jsou (a musí být) standardy a je-li přístroj homologován pro použití v ČR (EU), pak není důvod, aby v síti VF nefungoval. Jiná věc je nastavení, kdy přístroj dodaný operátorem má pro danou síť již vše připravené a uživatel tak nemusí sám nic řešit, ale toto také není úplně nutné, protože většina přístrojů na trhu právě dle vložené SIM zjistí parametry sítě a nastaví vše sama (nejenom iPhone). Jinak přístroje dodané operátorem mají také některé zásadní nedostatky, např. obvykle nepodporují dual SIM, někdy dokonce mají i blokování jenom pro použití ve své síti a aktualizace firmware (nebo oprav/záplat) musí projít přes operátora, což může oproti běžné aktualizaci od výrobce trvat déle.
  • -
  • -
  • -
  • -
  • -
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Centrum péče

@Adolf.Shitler Hezké ráno, funkci dual SIM u žádného mobilu neblokujeme a nikdy jsme ani neblokovali telefon na použití v naší síti. Někde se to možná může stávat, ale u nás toto určitě ne. A k těm aktualizacím - to se nedá takto jednoznačně říct. Někdy se dokonce stane, že aktualizace na telefon koupený u operátora přijde dříve. Ale samozřejmě chápu, že někdo má raději telefon z volného trhu...

No a ohledně toho, jak to je s podporou 5G - ono to nekulhá, je to realita. A není to něco, co by snad platilo pro Vodafone a pro jiné operátory ne. Podobné to je u podpory VoLTE nebo Wi-Fi volání. Osobně si myslím, že to je dané hodně tím, že jde o relativně nové služby nebo technologie a celosvětově nedošlo k takové domluvě a nastavení standardů, aby tyto služby mohly jednoduše fungovat s jakýmkoliv telefonem.

  • Super Fibre
  • Premium 5G
  • ALLinONE
  • Set-top box Premium
  • Pardubice
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přidat se ke konverzaci

Přispívat můžete okamžitě a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se a přispívejte pod Vaším účtem.
Poznámka: Váš příspěvek vyžaduje před zobrazením schválení moderátorem.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložit jako upravený text.   Obnovit formátování

  Pouze 75 emotikon je povoleno.

×   Váš odkaz byl automaticky vložen.   Místo toho zobrazit jako odkaz

×   Váš předchozí obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Nahrajte nebo vložte obrázky z URL adresy.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...