Přejít na obsah

Problémy s WiFi


Návštěvník alishka

Doporučené příspěvky

Návštěvník alishka

Dobrý den, 

můžete mi někdo poradit, zda s tím jde udělat něco, co by pomohlo?
Máme modem Compal, připojujeme dva počítače v domácnosti - notebook a pevný pc. Připojeni jsme od listopadu 2019. Sem tam internet vypadl, ale buď to byl velký místní výpadek a nebo to bylo pár vteřin. Ale nyní pár dní to tedy fest blbne...

Přes kabel je připojení ok, ale wifi poslední dva dny blbne.

Mám notebook, který se připojuje jen přes to 5Ghz pásmo. A běžně jsem měla rychlost 150Mb/s (máme tarif 300), ale poslední dny mi běží v rozmezí 0,5 - 20Mb. Pak to chvíli skočí nahoru a pak zas klidně po pár hodinách opět dolů.

Problém je, že pracuji jako telefonní operátor a na noční směně jsem v kuchyni, když manžel v pokoji spí, kam nemáme natažen kabel a jsem odkázána na wifi.

Když se včera v neděli stalo, že najednou vypadl na chvíli net celkově, tak už jsem volala na technickou podporu.

Samozřejmě, že mi bylo nakázáno udělat xy úkonů, které radí všem - tzn. odpojit koaxály, restartovat modem, dát ho do továrního nastavení, zkusit pak ručně změnit kanál wifi.


No takže koaxály odpojit nejdou - jsou na obou koncích tak fest utaženy, že jsme se s manželem báli, že to urveme. Nicméně modem jsme restartovali - nic.

Modem jsme přivedli do továrního nastavení - běhalo to asi hodinu dobře a pak zase rychlost spadla.

Teď jsem si hrála s těmi kanály - měli jsme nastaven před tím automatický výběr vysílacího kanálu.

Stáhla jsem si v microsoft store program na analýzu sítě a dle něj zkoušela měnit ručně kanály, ale ani na tom nejméně obsazeném se to nemění. Resp od půlnoci do teď to jelo kolem 10Mb a nyní poprvé za tu dobu mám 250 Mb/s.

Když jsem nechala automatický výběr, tak mi program ukazoval, že modem připojil kanál 136, což by měl být ten DFS kanál, na který se nemá připojovat, protože se může tlouct s radary.

Volala jsem tedy znovu na technickou podporu, byla tam nyní nějaká paní. A ta mi narovinu řekla, že jsem udělala vše, co se udělat dalo, že ona vidí, že modem je v pořádku a že to takhle prostě u wifi signálu a kor na sídlištích, kde bydlíme, je, že se může navzájem rušit a pak je rychlost špatná.

A že si mám do kuchyně natáhnout kabel, kde jedině jde zaručit ta garantovaná rychlost internetu, kterou máme ve smlouvě...

To mě ale dost rozladilo :(, netušila jsem, že je to takhle zlé, opravdu se to nedá nějak ještě ovlivnit?

Kabel jsem si už teda objednala, protože takhle dlouhý nemáme, naštěstí těch směn, co musím být jen na wifi, tolik není, ale i tak mě to docela štve...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Wifi 5 GHz má menší propustnost přes překážky než 2.4 GHz - ještě bych zkusil pokud jste to už nezkoušela nastavit na pevno šířku pásma na 20 MHz. To máte v okolí takovou obsazenost že by se nenašel volný kanál na 5 GHz ? na mém bílém Compalu je výběr 16 kanálů.  

  • 150 Mb/s
  • -
  • Klasik
  • 2 x CA modul 2 x Dreambox DM920
  • Teplice
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník alishka

No co jsem koukala na nabídku kanálů, tak ty kanály, které nejsou DFS, měly na sobě minimálně již jednu síť... Vybrala jsem číslo 40, kde mi to ukazovalo pouze jednoho účastníka a to ještě se slabým signálem. 

Bydlím v paneláku, kolem je hodně bytů, bohužel..

Jinak analyzér mi ukazuje, že jedu na tom pásmu 20MHz...

Teď to třeba ukazuje, že kanál 40, na kterém jsem ručně nastavená, je nejlepší a i mi jede rychlost 252 Mb/s.

 

Je to zvláštní, fakt jsem s tím nemívala problém. No, natažení síťového kabelu to holt jistí 😕 Ale bude to děs, protože to budu táhnout přes pokoj a chodbu do kuchyně, tak to nebude moc estetické.

Ještě jsem tedy ručně nastavila na pevno těch 20MHz, měla jsem tam tu variantu 20/40/80..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník alishka

No je to ytong mezi kuchyní a pokojem.
Jinak bohužel to nepomohlo, už mi od té doby 2x vypadl internet.. a i když mám nastaveno, že si volím kanál ručně, tak mi to stejně modem přendal ze 40 na 36, což nechápu, jak je možné..

Musím být nyní připojena přes mobilní hotspot, abych mohla pracovat, protože díky výpadkům se mi neustále odpojoval firemní systém 😞

Je to fakt šílený, během noci jsem zkusila ručně přehazovat kanály (stejně se mi to měnilo na jiné, asi ta jejich funkce chytré wifi, která nejde vypnout), nastavila jsem tam na nějakou dobu jen 20MHz pásmo, pak zpátky 20/40/80, nic nepomohlo...

Když se připojím na 5Ghz wifi, jede to do 10Mb, spíše 1-3 Mb/s.

2,4 Ghz mi notebook vůbec nechce připojit, přitom jeho wifina by měla fungovat na obou pásmech...

Tak jedu přes mobil 😕

Nechápu, co se s tím stalo... X měsíců to jelo normálně...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Slamb změnil název na Problémy s WiFi
Návštěvník pubso

Zdravím, mám presne problém ako popisujete. Už som to riešil vo vlákne, ktoré uviedol v príspevku sodekcz vyššie. Ako niekto radil, skúste úplne vypnúť 5GHz pásmo a vysielať na 2,4Ghz. Váš notebook musí podporovať určite aj toto pásmo. Alebo potom vypnúť wifi na Compali úplne a pripojiť vlastný wifi router.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník alishka

Já jsem zkusila připojit notebook i na to druhé pásmo, protože v nastavení síťové karty vidím, že by měla brát obě pásma, ale nepřipojí se mi... Zkouší se připojit a pak to napíše, že k síti se připojit nejde, přitom třeba mobil se k te 2,4Ghz připojí v pohodě.

Dneska to graduje - dopoledne nám vypadl internet na 40 minut úplně, blikaly na modemu obě kontroly zeleně... Než jsem se dovolala na podporu, uběhla půl hodina, paní že vidí, že nám to od noci snad 10x vypadlo.. A že nám tedy pošle technika, nejbližší termín je ve středu, tak jsem zvědavá...:-/

Fakt si říkám, že to třeba bude tímto modemem, kdo ví..

Ještě schválně hážu log z modemu, protože před chvílí to zase vypadlo úplně i kabel. Rozumíte tomu někdo?

Čas Priorita Popis
15-02-2021 14:13:11 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.0.234];CM-MAC=90:5c:44:94:1f:94;CMTS-MAC=00:17:10:a0:44:07;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-02-2021 14:13:05 notice GUI Login Status - Login Fail from LAN interface; client ip=[192.168.0.234];CM-MAC=90:5c:44:94:1f:94;CMTS-MAC=00:17:10:a0:44:07;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-02-2021 14:08:54 notice REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=90:5c:44:94:1f:94;CMTS-MAC=00:17:10:a0:44:07;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-02-2021 14:08:37 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:94:1f:94;CMTS-MAC=00:17:10:a0:44:07;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-02-2021 14:08:29 warning MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=90:5c:44:94:1f:94;CMTS-MAC=00:17:10:a0:44:07;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:02:39 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=192.168.0.143 MAC=04:D4:C4:7E:89:83;CM-MAC=90:5c:44:94:1f:94;CMTS-MAC=00:17:10:a0:44:07;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:01:20 notice Cable Modem Reboot - due to reset button;CM-MAC=90:5c:44:94:1f:94;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-02-2021 14:00:33 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=192.168.0.143 MAC=04:D4:C4:7E:89:83;CM-MAC=90:5c:44:94:1f:94;CMTS-MAC=00:17:10:a0:44:07;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-02-2021 14:00:20 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:94:1f:94;CMTS-MAC=00:17:10:a0:44:07;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-02-2021 13:59:31 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=192.168.0.234 MAC=2C:F0:5D:64:BA:AF;CM-MAC=90:5c:44:94:1f:94;CMTS-MAC=00:17:10:a0:44:07;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-02-2021 13:59:18 critical Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=90:5c:44:94:1f:94;CMTS-MAC=00:17:10:a0:44:07;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-02-2021 13:59:17 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=192.168.0.143 MAC=04:D4:C4:7E:89:83;CM-MAC=90:5c:44:94:1f:94;CMTS-MAC=00:17:10:a0:44:07;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-02-2021 13:59:14 critical Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=90:5c:44:94:1f:94;CMTS-MAC=00:17:10:a0:44:07;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-02-2021 13:59:13 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=192.168.0.143 MAC=04:D4:C4:7E:89:83;CM-MAC=90:5c:44:94:1f:94;CMTS-MAC=00:17:10:a0:44:07;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-02-2021 13:58:48 critical Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=90:5c:44:94:1f:94;CMTS-MAC=00:17:10:a0:44:07;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-02-2021 13:58:48 critical Ranging Request Retries exhausted;CM-MAC=90:5c:44:94:1f:94;CMTS-MAC=00:17:10:a0:44:07;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-02-2021 13:58:48 critical Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=90:5c:44:94:1f:94;CMTS-MAC=00:17:10:a0:44:07;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-02-2021 13:58:48 critical Ranging Request Retries exhausted;CM-MAC=90:5c:44:94:1f:94;CMTS-MAC=00:17:10:a0:44:07;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-02-2021 13:58:47 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:94:1f:94;CMTS-MAC=00:17:10:a0:44:07;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

A jelikož nám teď padá každých pár minut, zkusila jsem znovu zavolat na linku, zda tam není nějaká hláška o výpadku a hle - v Kralupech globální výpadek a opraveno to snad budou mít do 20hod. Tak to nakonec třeba ani našim modemem nebude

Zajímavé je, že ani na mojeupc ani na webu s výpadky nic psáno není, ach jo!😄

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přidat se ke konverzaci

Přispívat můžete okamžitě a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se a přispívejte pod Vaším účtem.
Poznámka: Váš příspěvek vyžaduje před zobrazením schválení moderátorem.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložit jako upravený text.   Obnovit formátování

  Pouze 75 emotikon je povoleno.

×   Váš odkaz byl automaticky vložen.   Místo toho zobrazit jako odkaz

×   Váš předchozí obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Nahrajte nebo vložte obrázky z URL adresy.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...