Přejít na obsah

Ztráta paketů


Návštěvník Axik

Doporučené příspěvky

Návštěvník Axik

Zdravím,

potřeboval bych poradit jak dále pokračovat. Od dubna řeším problémy se ztrátou paketů, které doposud nebyly vyřešeny.

První měsíce, kdy jsem tento problém řešil, tak mi od člověka, který se představil jako level 2 support bylo řečeno, že 20% packet loss je v pohodě a, že nikdy neviděl traceroute, který by měl na všech hopech packet loss 0%.. popravdě jsem nevěděl, jestli se v daný moment smát nebo brečet..

V následujících měsících jsem tu měl technika asi 3x, kde naposledy vyměnil úplně všechny kabely v bytě a další možností, kterou mi navrhl byla výměna kabelu z bytu do rozvodny...

Mimo jiné tu měl být několikrát proveden "velký servis".. Nikdy mi však nebyly sděleny výsledky  těchto "velkých servisů".

Před dvěma měsíci jsem volal na technickou podporu s dotazem ohledně řešení problému a zeptal jsem se na "velké servisy", které měly proběhnout. To, že proběhly mi bylo potvrzeno a jejich výsledek mi měli dodatečně oznámit do 3 dnů. Bohužel zase se nikdo neozval..

Nikdo se nenamáhá problém, který trvá již 8 měsíců řešit.

Přemýšlím o změně poskytovatele..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím co kde řešíš, ale pokud ti služba nefunguje jak má, tak doporučeným dopisem s dodejkou podat reklamaci. A co si kde poskytovatel bude vyměňovat za kabely nebo řešit za servisy, je v podstatě jeho věc. Tebe zajímá, aby služba byla v pořádku.

Upraveno uživatelem Adolf.Shitler
  • -
  • -
  • -
  • -
  • -
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím,

ten packet loss jste vyčetl z modemu nebo něčím měřil popřípadě čím (jen pro představu). 0% ztrátovost je sice mimo laboratoř utopie, ale 20% už je dost. Zlepší se to po restartu modemu? V průběhu doby (po těch servisech) bylo tam nějaké dílčí zlepšení? Kdyžtak mi do SZ zašlete číslo smlouvy o kterou se jedná, nechám prověřit min. výsledky proběhlých servisů sítě.

  • Super
  • Premium 5G
  • 18+
  • Vodafone Station WiFi 6
  • Brüx
  • Speedtest
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník TSY

Zdravím,

měl jsem podobný problém i jsem to tu i psal. Pokud jsou ty ztráty packetů i na IP Vodafonu, tak pak je jasné, že to v pořádku není. Packet lossy jsem měl malé, někdy to ani nebyla plná ztráta, jen částečná, takže v cmd se to projevilo jen jako zvýšení odezvy, místo time outu. Ve hře v grafu se to ale zobrazovalo normálně jako packet loss, byť ne 100% loss. Nebylo to nijak až tak obtěžující, takže jsem to potom tolik neurgoval. Na podporu jsem volal jen jednou asi cca týden od té doby, co to začalo - 20.8. a bylo mi doporučeno, abych zkusil přešroubovat coax, jak ze strany modemu, tak zásuvky, řekl jsem, že to zkusím, na problém to ale v podstatě nemělo žádný vliv, přetrvával, některé dny to bylo o něco lepší, některé horší, ale 100% ok to nebylo nikdy. Technik říkal, že tam dochází k poklesu signálu, proto se to asi stává a že tam zapnul nějaký podrobnější monitoring, který měl trvat cca týden a z toho by poznali víc.

Obvykle to bylo nějakých 10-100 zrát z 5000, někdy to bylo lepší, někdy horší, ukládal jsem si cmd logy + do toho ty částečné ztráty výskoky pingu, kterých bylo víc.

Jakmile nastal loss, tak to vždy vypadalo takto time out - odezva - time out - odezva. 1x-4x za sebou takto:

Reply from 77.75.74.176: bytes=1000 time=7ms TTL=56
Reply from 77.75.74.176: bytes=1000 time=8ms TTL=56
Request timed out.
Reply from 77.75.74.176: bytes=1000 time=11ms TTL=56
Request timed out.
Reply from 77.75.74.176: bytes=1000 time=11ms TTL=56
Request timed out.
Reply from 77.75.74.176: bytes=1000 time=191ms TTL=56
Request timed out.
Reply from 77.75.74.176: bytes=1000 time=100ms TTL=56
Reply from 77.75.74.176: bytes=1000 time=11ms TTL=56
Reply from 77.75.74.176: bytes=1000 time=8ms TTL=56
Reply from 77.75.74.176: bytes=1000 time=8ms TTL=56
 

Celkově to ale byla ztrátovost mezi cca 0-2%:

Ping statistics for 77.75.74.172:
    Packets: Sent = 5000, Received = 4915, Lost = 85 (1% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 7ms, Maximum = 311ms, Average = 8ms

Ve hře ty částečné ztráty vypadaly nějak takto:

image.png.261479afd75f12e3b9afdf29554c697b.png

Můžete tam vidět ty 2 výskoky packet loss, není to zrovna příkladná fotka a není to vidět celé, protože jsem fotil něco jiného, ale jako ukázka to stačí.

Potom jsem se ale na podporu už neozval a 28.10., když jsem zapnul PC, tak mi nešel internet, DNS_PROBE_FINISHED_NO_INTERNET a v diagnostice, že ethernet nemá platnou konfiguraci protokolu IP, byl jsem připojen z modemu (bridge mode), druhý kabel do PC mi vede z routeru, tak jsem se připojil přes něj a normálně to fungovalo asi by bývalo stačilo restartovat modem a chytlo by se to hned. Jde o to, že od té chvíle problém přestal a je to už zas 100% ok beze ztrát, jako dřív, akorát ještě potom asi 2-3 dny některé dny to trochu blblo, ale od té doby to už je čisté. Takže Vodafone někde asi musel změnit jakou konfiguraci na síti a to pomohlo. Chyba v kabelech u vás doma dost pravděpodobně nebude, ale až někde dál, co mají v režii oni. Mimochodem jsem také z Prahy 8.

Nyní - jako dříve:

Ping statistics for 77.75.75.176:
    Packets: Sent = 5000, Received = 5000, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 7ms, Maximum = 23ms, Average = 7ms

Mimochodem jsem si ale nyní všiml, když sem tam hodím speedtest na dobrý server, že mi rychlost downloadu klesá cca na cca 250 mbits (tedy polovinu) v zatíženějších hodinách, zatímco předtím to bylo téměř vždy těch 500 mbits. Po nějaké době zas vyskočí na 500 mbits a pak se zas srazí na polovinu. No dejme tomu, to je lepší, než ten packet loss. Asi byla síť nějak nastavená na víc, než co mohla zvládnout, nebo nevím. Trvalo to tedy 2 měsíce.

Upraveno uživatelem TSY
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@TSY Je možné, že díky tomu, že jsou všichni doma, je síť občas přetížená.

@Axik Nyní by při propojení napřímo mělo být vše OK. V roce 2019 byla vyměněna UZ a konektory u Vás doma. V červenci byla prošlá celá trasa od LB směrem ven, odstraněno rušení od několika klientů atp. Pak byl signál v LB v pořádku. Při dalším SC byla zjištěna závada na optickém přívodu a byla odstraněna. Po posledním SC u Vás opět zjištěn opakovaný problém a proběhl opět tzv. velký servis, tedy servis sítě, který trval pár dní a na jeho konci bylo provedeno měření (IPfer, Ping, ztrátovost ...) a vše OK jak v LB, tak na modemu, co máte doma.

Jak to tedy nyní vypadá?

  • Super
  • Premium 5G
  • 18+
  • Vodafone Station WiFi 6
  • Brüx
  • Speedtest
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Typický výkřik do tmy. Pokud někdo chce jít jinam, tak dávno šel a nebude to demonstrativně troubit kdesi na fóru. A GPON FTTH jak spása? No ona se kvalita připojení neřídí jenom poslední mílí, ale celkovým řetězcem a zejména tím, jak je na tom ISP se svojí technologií a jaké má smlouvy s dalšími subjekty...

  • -
  • -
  • -
  • -
  • -
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník Axik

@Marek-26 Dneska jsem zkusil si zahrát CODko. Po čtyřech disconnectech během hodiny jsem to vzdal.. Je pěkný jak se člověk najednou dozví i výsledky "velkých servisů", které tu proběhly. Dva měsíce jsem se snažil ten výsledek zjistit.. Minulý týden jsem volal znovu a paní mi slíbila, že mi do pátku (dneška) zavolá a sdělí mi výsledky. Nakonec se je dozvím tu.. 😄

 MTR vypadá nějak takhle..

image.png.b458c74c0b97d698ed89d061e5d3be52.png 

@Pagan Poda mi GPON nabízela 😄

Upraveno uživatelem Axik
update MTRka před spaním
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník Pagan

Jasně, lokální ISP nebude mít takovou konektivitu jako VF / O2 / TM. Obecně ale řeší problémy výrazně rychleji, někdy není třeba řešit vůbec. GPON mi přijde jako hezký typ připojení, když samozřejmě nechytnete na port vášnivého piráta 😄 

PODA... 😄 to je jako šlápnout do hnědé a pak to otřít do koberce

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník Axik

@Pagan 😂 Tak já doposud nemusel řešit kdo tu poskytuje internet. Navíc naposledy přišel pán z T-mobilu a letáčky poskytovatelů internetu nám strhl z nástěnky a nechal tam viset jen svůj 😄 

Uvidím, jestli se to nějak vyřeší.. Pokud ne, tak začnu přemýšlet nad něčím novým. Připojení k internetu tu máme ještě od dob Karnevalu. Ten problém, který teď řeším začal tenhle rok v dubnu. Zrovna v ten měsíc, kdy skončilo UPC a začal Vodafone, že by náhoda? Nevím... 😆

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přidat se ke konverzaci

Přispívat můžete okamžitě a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se a přispívejte pod Vaším účtem.
Poznámka: Váš příspěvek vyžaduje před zobrazením schválení moderátorem.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložit jako upravený text.   Obnovit formátování

  Pouze 75 emotikon je povoleno.

×   Váš odkaz byl automaticky vložen.   Místo toho zobrazit jako odkaz

×   Váš předchozí obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Nahrajte nebo vložte obrázky z URL adresy.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...