Zdravím, jsem bývalý zákazník UPC, přechod k Vodafone proběhl v lednu 2021. Současně jsem si samozřejmě musel nechat vyměnit původní Mediabox od UPC za jejich VTV STB za měsíční pronájem ve výši 120 Kč. Teprve teď jsem zjistil, že zhruba dva měsíce poté (březen 2021) začal Vodafone oficiálně nabízet dva druhy STB - obyčejný za měsíční pronájem 70 Kč a prémiový za 120 Kč. Žádná oficiální informace o této změně ze strany Vodafone mi nikdy sdělena nebyla a jejich stránky podrobně neprolézám (možná moje chyba).
Minulý týden jsem řešil s jejich technikem stabilitu připojení internetu a technik se mi při té příležitosti podíval do papírů a potvrdil, že mám od nich celou dobu pronajatý obyčejný STB (konkrétně VTV set-top box 2G_A) a nechápal, jak je možné, že mi pořád účtují 120 Kč/měsíc odpovídající pronájmu jejich prémiového STB. Při následné telefonické komunikaci s operátorkou, kdy jsem požadoval vysvětlení proč mi nikdy nenabídli výměnu STB za prémiový nebo automaticky nesnížili cenu za pronájem a na otázku na návrh řešení této situace včetně případné kompenzace, mi bylo řečeno, že tenkrát pouze přejali mé platby za pronájmy zařízení z dob UPC a dál se o to již nestarali (???) a pokud chci platit méně, musí nejprve dojít k výměně mého současného STB v podstatě za ten úplně samý (???), jinak mi budou i nadále účtovat cenu prémiového zařízení. Nárok na kompenzaci takto neoprávněně účtovaných poplatků za pronájem mám prý jenom za dobu posledních dvou měsíců. Delší reklamace prý neuznávají. Chápete někdo vůbec tento postup, když chci pouze, aby mi konečně začali účtovat správnou cenu za pronájem jako to už několik let udělat měli a samozřejmě bez nutnosti výměny zařízení, která nedává smysl a zároveň se k tomu postavili pokud možno čelem a nabídli nějakou adekvátní kompenzaci (napadá mě třeba nabídka neúčtování služeb po nějakou přechodnou dobu, nebo cokoliv jiného, když už jsem jejich letitý zákazník)? Předpokládám, že ceny za pronájmy jejich zařízení jsou fixní a pro všechny stejné a nejsou předmětem individuálních dohod jako u jejich služeb.
Ještě bych se chtěl zeptat, zda má vůbec cenu pořizovat ten jejich prémiový set-top-box, pokud připojení STB s TV přes WIFI spíše nevyužiji? Jako jeho jediná přidaná hodnota už zbývá pouze to inzerované hlasové ovládání. Je tato funkce vůbec k něčemu dobrá, resp. je spolehlivá tak, jak ukazovali ve svém propagačním videu? Nikde jsem se o této funkci, co se týče praktických zkušeností nedočetl.
Moc děkuji za radu, jak mám v tomto případě postupovat. Nejde mi tak ani o ty peníze (i když za dva roky jsem již takto přeplatil 1200 Kč), ale o princip jejich přístupu k takto neoprávněnému účtování vyšších částek za nadstandard, který jsem nemohl nikdy využívat a ani mi nikdy nebyl nabídnut.