Jump to content

pgoc

User
  • Posts

    13
  • Joined

  • Last visited

Vodafone services

  • Vodafone fixed internet
    Kabel 300 Mb/s
  • Vodafone mobile services
    -
  • Vodafone television
    -
  • Vodafone devices
    Compal
  • Place of subscription of Vodafone services
    Brno

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

pgoc's Achievements

Level 2

Level 2 (2/14)

  • Collaborator
  • Week One Done
  • One Month Later
  • First Post
  • Conversation Starter

Recent Badges

1

Reputation

  1. Modem se do toho nepočítá, to je v těch podmínkách 😞 Ještě uvažuji, že zajdu na tu pobočku ...
  2. Velký rozdíl také asi je, pokud si žádá o změnu tarifu firemní zákazník. Můj příběh: Chtěl jsem změnu tarifu na 800/60, který mě to nabízí po zadání mojí adresy za 499,-. V současnosti mám 300/20 za 559,-. Požádal jsem o změnu přes nabídku, která se mě zobrazovala po přihlášení do "Můj Vodavone". Po telefonu se mě ozvala paní. Potvrdila, že je změna možná, potvrdila i cenu, podle řeči něco zadala do systému, ale že musím pro konečné potvrzení ještě zavolat na info linku, že na to nemá oprávnění (moc nechápu, proč vám volá člověk, který to s vámi nemůže vyřešit, ale budiž). Takže hovor na infolinku. Tam mi paní sdělila, že změna na tento tarif je možná, ale cena pro mou lokalitu pro tento tarif je 625,- (+ 100,- za pronájem modemu, modem mám odkoupený, ale s tím jsem trochu počítal, že budu muset vyměnit). Když jsem se potom díval do obchodních podmínek pro firemní zákazníky (https://www.vodafone.cz/podminky/nabidky-a-akce/podminky-nabidky-slev-k-nove-nabizenym-tarifum-pev/), tak tam je uvedeno, že přejít je možné, ale jen pokud dojde k navýšení ceny 🙂 Takže se vším všudy hodina strávená vyřizováním a pak se dozvíte, že vás pěkně nachytali pěnou nabídkou, ale skutek utek 😞
  3. Dobrý den, již delší dobu (několik měsíců) řeším problém s internetovým připojením (tarif 300/20Mb). Někdy je to ok, někdy katastrofa. Zatím jsem nevysledoval nějaké zákonitosti 🙂 Problém je ve vysokém pingu a tím pádem problematická funkčnost on-line aplikací (on-line hry, videohovory, ...). Zkoušel jsem klasické postupy, HW reset modemu, komunikace s podporou (zapnuli nějaké sledování na své straně a podle nich je vše ok). Jsem připojen přes modem Compal CF7465, který pracuje v režimu Bridge. Za ním přes LAN napojen router Synology RT2600. Provádím měření na PC, které je k routeru připojeno přes LAN. Přikládám obrázek z pingplotteru v čase, kdy je to špatné. Když je vše ok, tak pingplottrer vykazuje průměrný ping do 20ms. Při posledním hovoru s podporou mi ještě poradili měření provádět bez routeru. Tj. PC připojit rovnou na modem. Měření jsem tak zkoušel během několika předchozích dnů a je pravda, že pokud provádím měření bez routeru, tak se připojení zdá stabilnější, než když potom připojím PC přes router. Ale během té krátké doby jsem zatím nenarazil na čas, kdy to bylo opravdu špatné, takže těžko říct ... Moje otázky: 1) možná neumím vyhodnotit měření z pingplotteru, ale pokud se podívám na obrázek (viz. příloha) tak ping na můj router je vždy ok. K výraznějšímu zpoždění dochází až na serverech Vodafone. Nebo to tak není? 2) může to být routerem nebo modemem? Samo mě technik na infolince nabízel pronajmout nový modem (stávající modem mám odkoupený), že by to mohlo být tím. Na infolince padla i domněnka, že by to mohlo být routerem. Což by trochu i potvrzovalo měření z posledních dní. Ale zase si říkám, že router je celkem výkonný a i při pohledu na záznam z pingplotteru mi přijde, že zpoždění nastává jinde. PS: ještě doplním, že dříve (při stejné konfiguraci sítě) jsem neměl žádný problém. Díky za rady 🙂
  4. Tak nakonec jsem modem přepnul do režimu bridge, viditelnost portu si řeším na vlastním routeru a vše je vyřešeno.
  5. Tak nakonec jsem Router a STB propojil přes ten powerline. Pořídil jsem TP link TL-WPA4226KIT, který podporuje jen 600 Mbps, tj. ten slabší co TP link nabízí. Neměřil jsem skutečnou rychlost, kterou powerline dosahuje v aktuálních podmínkách, ale pro provoz STB je to dostatečné 🙂 Vše pracuje ok.
  6. No na Compalu to běží na 5Ghz, což moje AP neumí. Router mám Synology RT2600, takže asi ok 🙂 Ten Powerline mě taky napadl a dnes jsem ho objednal, takže pak napíšu výsledek 🙂
  7. Jasně, wifi se také vyhýbám když to jde, ale tady je to složitý 🙂 Spíš je problém, že přes wifi modemu od Vodafone to jede bez problémů, ale s mým AP to má problém. A třeba načtení TV programu z STB mě nepřijde nějak datově náročná operace a stejně se to nepodaří. Přitom když se ze stejného místa připojím k wifi třeba telefonem, tak se zdá vše ok. Tak jsem se chtěl zeptat, jestli s tím má někdo zkušenosti. Pokud pořídím nějaké jiné AP (nechci do toho dávat zase horu peněz), aby se mi to podařilo rozjet ...
  8. Kabelem samozřejmě AP a TV-STB propojit nejdou 🙂 Jsou sice kousek od sebe, ale propojení je dispozičně složité ...
  9. Dobrý den, měl bych dotaz. Aktuálně mám připojen TV set-top box přes wifi k modemu Compal CH7465, který pracuje v režimu router. Modem jsem chtěl přepnout do režimu bridge a používat vlastní router. Wifi z routeru má ale u Set-top boxu slabý signál, proto jsem použil pomocné AP od TP-Linku TL-WR810N, které je s routerem propojeno pomocí LAN, je jen pár metrů od set-top boxu a má na něj přímou viditelnost. Signál wifi by tak měl být ok. Set-top box se mi podařilo k AP (TL-WR810N) přes wifi připojit, ale set-top box se chová jako by bylo pomalé spojení. TV program se načte neúplný, pokud dám zpětné přehrání tak se nic nespustí i po minutě čekání ... Chtěl jsem se zeptat, jestli musí zařízení ke kterému se set-top box připojuje nějaké spec. parametry. AP od TP-Linku TL-WR810N umí jen síť 2.4 GHz a rychlost max. 300 Mbps je to pro set-top box málo? Nebo je možné, že si set-top box s AP nerozumí? Počítám, že lze připojit set-top box přes wifi i k jinému zařízení, než je modem od Vodafone.
  10. v Administrace/ Informace mám Stav IPv6 DS-lite: Vypnuto.
  11. Na infolinku jsem samozřejmě volal a dostal odpověď, že se nic neměnilo 🙂 Webové rozhraní modemu mě přijde stejné. Ale naposledy jsem do něho koukal před lety, tak těžko říct 🙂
  12. IP adresu mám správnou. Ověřeno na více místech (mojeip.cz, přímo v konfiguraci modemu nebo po přihlášení přes stánky správy účtu na vodafone.cz). Chtěl jsem si jen u někoho ověřit, že by ten ping měl jít. Že to třeba neblokuje přímo modem (v konfiguraci modemu jsem nic na toto téma nenašel). Nejsem si na 100% jistý, ale podle mě jsem to v minulosti zkoušel a šlo to. Večer zkusím ještě ten HW reset. Klasický reset jsem zkoušel a ten nepomohl.
  13. Dobrý den, mám modem Compal CF7465 v módu router s přidělenou dynamickou ipv4 adresou. Pravděpodobně po HW restartu modemu (nejsem si jistý přesně dobou) přestaly být viditelné otevřené porty. Moje otázky: 1. pokud provedu ping na venkovní IP adresu modemu, měl bych dostat odpověď? Já dostávám Request timed out. 2. pokud mám na modemu v port forwarding definováno pravidlo pro daný port, musí být viditelný, např. přes webovou aplikaci https://www.scan.cz/port-scanner? Nechápu čím by to mohlo být, že přestal být port viditelný? Zkoušel jsem opakovaný restart modemu i vypnutí firewallu na modemu. Děkuji
×
×
  • Create New...