Přejít na obsah

Žebříček nejlepších uživatelů

Oblíbený obsah

Zobrazení obsahu s nejvyšší popularitou 24.11.2022 ve všech oblastech

  1. Doporučuji zkusit "zavolat" * # * # 86583 # * # *
    2 body
  2. Zdravím všechny, potřeboval bych se na zdejší fórum obrátit kvůli "chronickým" výpadkům internetu - i když nijak častým (oproti jiným vláknům tady na fóru, co jsem koukal), ale otravným. Předem se omlouvám za komplexnost příspěvku. Jednou za pár dní se stane, že se modem Compal sám zrestartuje - t.j. výpadek cca na 5 minut. Někdy (jednou, dvakrát měsíčně) se stane jiná věc, že internet pár hodin funguje špatně (www stránky se načtou, nenačtou; mezitím už blbnou i příchozí spojení na veřejnou IP - webserver, a pro mě RDP) a pak to vygraduje tím, že přestane fungovat úplně a je nutno fyzicky zrestartovat modem. Občas, z rozmaru, třeba v pátek odpoledne udělám restart jen tak, abych byl jakousi jistotu, že to ještě během pondělka bude ok 🙂 Modem je v bridge módu a je za tím mikrotik - RBD52G. Když to funguje, tak to funguje 🙂 Většinu času je rychlost down i up jaká má být podle tarifu. Když to "přestává" fungovat (viz výše), už se většinou nejde připojit na webovou administraci modemu (192.168.100.1). Jak mi poradili na podpoře, při výpadcích se notebook připojený přímo ke Compalu UTPčkem (resp. internet na něm) chová stejně /špatně/, jako router. (Když zapojím notebook při "začínajícím" výpadku, trvá i pár minut, než dostanu veřejnou ip adresu, jinak je to hned). V budově je mnoho uživatelů tohoto připojení (a v budově jiný Compal není). Dovoluji si říct, že nějakým "přetížením" to není. Nebývám tam každý den, jen některé dny v týdnu. Problém už jsem řešil s podporou a technici byli za poslední rok na místě asi šestkrát. Každý vždy tu a tam něco poopravili (shnilá Fková spojka, měřili vedení od přívodu z rozvodné krabice do technické místnosti a do modemu, doporučili úplně vyřadit starý Fkový rozbočovač, později dodali nový rozbočovač, byla i výměna modemu), ale základní problém pořád zůstává. Je to možná lokalitou a tzv. "specifickou instalací" - je to samostatně stojící budova s vlastním koax přívodem, rozvodnice je na střeše a přívod do ní je koaxem z ulice ze země. Po poslední návštěvě technika se po pár dnech neohlášeně zjevil jiný technik, a vyměnil koaxový zesilovač na té střeše, ale u toho jsem osobně nebyl. Onehdy se jeden technik podivil, že z ulice přichází velmi silný signál. Zkoušel se pak Fkový útlumový prvek před modem, kterých jsem si pak nakoupil pár vlastních, ale žádná kombinace nepřinesla zlepšení. Technik přislíbil, že to projedná s ostatnými, zda ten velmi silný signál nemůže dělat problémy nebo by nešel snížit, ale zpětnou vazbu nemám. Co se týče modemu, občas se v logu objeví chyba T3 timeout. Také, co si myslím, že není dobře, se načítají počítadla Post RS Errors. Po cca 16 hodinách od restartu jsou v celém sloupci hodnoty od 287 do 916, průměr všech je cca 600, naskakují tak nějak průběžně, ne skokově. Power je +- cca 14dBmV, SNR a RxMER cca 37dB. Power upstreamu je 24dBmV. Tak nějak doufám, že tyhle hodnoty k nečemu někomu budou 🙂 od všeho můžu případně poslat screen. Problémy se vpodstatě začaly objevovat před dvěma lety, od doby přechodu z historického tarifu 300/20 na 500/50 a z Cisco modemu na... ten aktuální 😞 . Problém zde prezentuji hlavně z toho důvodu, aby byly fakta pohromadě. Jak jsem se už párkrát ptal, technik dostane od podpory jen zběžný popis problému a nemá k dispozici žádnou historii (problémů, a dosavadních řešení). Poslední technik se mě (po sérii měření vedení s kladnými výsledky) smutně zeptal, co s tím má ještě zkusit udělat... a přiznám se, že dokola odříkávat tyto odstavce na podpoře mě již též nenaplňuje 🙂 (snad jen perlička, kdy jsem se pak od slečny dozvěděl, že jsem si můj (DOCSIS) modem špatně nastavil... 🙂 ). Jednim dechem ale dodám, že chápu, že je to prostě takový systém zákaznické podpory. Dle jiných příspěvků se tu můžou objevit zajímavé a třeba i trochu zákulisní informace :-). Nerad bych předával identifikaci veřejně, ale s nějakým číslem smlouvy bych asi problém neměl, snad to nikdo zneužít nemůže. Případně rád pošlu do SZ. Nebo kdo by snad měl možnost si to dohledat, Config file modemu je 54675101360e_74608bcddbf2de75c2c49ad473749325.cm. Za úspěšné vyřešení nabízím láhev lihoviny.
    1 bod
  3. Terminátor jako takový umí, otázka je samozřejmě bonding, kdy je to opravdu jen u OneNetu, u běžných "domácích" přípojek poskytován není. Terminátor bez bondingu zas tak extrémně dobré zařízení prý není a dají se sehnat zařízení s lepšími parametry nebo stejnými za nižší cenu.
    1 bod
  4. Pokud vím, tak Vodafone Terminator od Cetinu neumí. * Takže dočetl jsem se, že to umí pouze u OneNETu, takže záleží.
    1 bod
  5. Taky mám net 350, a když se kouknu na web na svoji adresu, tak je pouze max. 150. Asi už není další kapacita, tak se prostě vyšší rychlosti nenabízejí.
    1 bod
  6. DNS od VF nepoužívám už dávno a jinak změna DNS nemá na výše uvedený problém vůbec žádný vliv.
    1 bod
  7. @Medvěd Zajímavé, že to ukazuje jen 150, ale jak tu někteří píšou, Vodafone pokračuje v tom, v čem UPC a to je aktivní sledování vytíženosti sítě a reálná možnost poskytovat smluvenou rychlost v dnešní době se dá říct nad rámec požadavků ČTÚ. Vnitřně to mělo i UPC postavené výše a Vodafone to ještě posunul, takže i když by mohli spoustu z nás odpálkovat, že poskytované parametry služby jsou dle legislativy v pořádku, snaží se udržovat standard vyšší. Nejvíce to jde vidět na tarifech pro živnostníky a malé podniky (SoHo), kdy člověk na některý tarif co má vedlejší byt či kancelář v dané době nedosáhne. Samozřejmě se to časem mění v závislosti na množství uživatelů na uzlu a prakticky neustále dochází ke zkapacitňování sítě, kdy se jeden uzel rozdělí na dva, tedy dvojnásobná kapacita, navyšování páteřní kapacity, zakruhování linek (nevím český výraz) pro rozložení kapacity a zálohu při výpadku jedné trasy, mnohem vyšší a lepší zálohu elektrické energie na kritických místech, a tak by se dalo pokračovat. Tam, kde někdy stačil jeden uzel pro celou čtvrť / sídliště jsou nyní třeba desítky optických nodů. Někdy jsou ve stejném prostoru vedle sebe, jindy se na jiném místě budují jiné. Vždy je to o nějaké výhodnosti/poměru výkon vs. cena, jelikož je takový NOD aktivní technologie vyžadující napájení, tak jen zřízení nového odběrného místa atd. je náklad "navíc". I tak mi přijde, že je 150 málo. Na webu to také ukazuje jen 150? Předem díky za ověření.
    0 bodů
  8. terminátor se dává akorát na bonding, ale můžeš si "terminátor" alias zyxel normálně koupit
    0 bodů
  9. Tady je to na rozvodech cetinu, s "vystrcenym" d-slamem. Ale uz nam taky potvrdili, ze terminator nedostaneme, pouze modem.
    0 bodů
  10. 2 Adolf.Shitler: Aha, to mě nenapadlo, že dochází všechny ty internety. Tak to máme kliku, že jsme byli rychlí! :-) Měl jsem vzít tu nabídku lepiče plakátů Vodafone, mohl jsem mít to Giga...:-)
    0 bodů
  11. Nefunguje jeden nebo více placených kanálů. Nejprve ověřte, že se nejedná o nahlášený výpadek. Kdyby šlo o známý výpadek, počkejte na jeho odstranění, následně by mělo vše automaticky znovu fungovat. V ostatních situacích postupujte podle rad níže. Nejčastěji se na obrazovce zobrazí hlášení No access, status code…, Zakódovaný signál apod., případně je černá obrazovka. Mezi příčiny patří: Ukončení vysílání nebo promo nabídky / úprava vaší smlouvy - v samoobsluze Můj Vodafone ověřte aktuální nastavení tarifu a doplňkových balíčků u vaší smlouvy a zkontrolujte, jestli program patří do vámi používané TV nabídky. Změna řazení nebo frekvence kanálu - aktuální nastavení najdete ve frekvenčním přehledu stanic. Návod na nové ladění najdete na této stránce. Úprava programové nabídky krátce po instalaci služeb - během prvních dnů mohou fungovat i programy, které nemáte předplacené. Slabý signál - může se jednat o chybu v zapojení koaxiálního kabelu, jeho poškození, nedostatečné zapojení apod. Ověřte zapojení kabelu a to, zda není poškozený. Doporučujeme vyzkoušet jiný koaxiální kabel. Signál zeslabuje také použitý rozbočovač, zkuste TV napřímo zapojit do účastnické zásuvky. Podívejte se na další informace ke kabelům a rozbočovačům. Nefungují žádné placené programy, pouze volně šiřitelné. Nejprve ověřte, že se nejedná o nahlášený výpadek. Kdyby šlo o známý výpadek, počkejte na jeho odstranění, následně by mělo vše automaticky znovu fungovat. V ostatních situacích postupujte podle rad níže. Nejčastěji se v takovém případě objeví chybové hlášky na TV (Zakódovaný signál, No access, status code…, Chyba karty, Nenalezen modul CI, Ověření nebylo úspěšné apod.) nebo programy zcela chybí v seznamu kanálů. Mezi příčiny patří: Nezaplacené Vyúčtování po splatnosti - programovou nabídku vám obnovíme automaticky do 24 hodin poté, co dostaneme vaši platbu. Stav plateb můžete vidět v samoobsluze Můj Vodafone. Úprava vaší smlouvy - zrušení placené TV nabídky - v samoobsluze Můj Vodafone v sekci Služby ověřte aktuální nastavení tarifu a doplňkových balíčků u vaší smlouvy a zkontrolujte, jestli máte aktivní některou z TV nabídek Klasik, Komfort nebo Komplet. Porucha CA modulu - postupujte podle kroků v rozbalovací části "Jak řešit chybu CA modulu (zakódovaný přístup, chyba karty, no access apod.)?". TV není kompatibilní s CA modulem - TV musí mít CI+ slot a podporovat DVB-C. Chybně naladěná TV nabídka - návod na nové ladění najdete na této stránce. Na dekódovací kartě není správně nahraná programová nabídka - obnovení programové nabídky najdete v samoobsluze Můj Vodafone v sekci Služby, kde uvidíte možnost Obnovit programovou nabídku. CA modul a dekódovací karta k sobě nepatří - Informace o evidovaných číslech dekódovací karty a CA modulu ověříte v samoobsluze Můj Vodafone v sekci Služby. Pokud podle údajů v samoobsluze zjistíte, že nemáte odpovídající kartu v žádném svém přijímači, kontaktujte nás.
    0 bodů
  12. Na jiném diskuzním v fóru včera několik lidí hlásilo stejný problém.
    0 bodů
  13. Přiznávám, bylo to dost strohé/ubohé a nic neříkající (my fault, better safe than sorry). Klasika, že je vše vyvíjeno pro X trhů a ČR je relativně malý trh, tak něco prosadit je těžší, jelikož větší priorita je to, co pálí větší část trhů. To samé bylo i za UPC, kdy ČR měla např. malý vyhrazený bandwith traffic, který nedostačoval a z toho plynulo X měsíců opakující se problém s Horizon Go a to nemluvím o tom, že se LGI rozhodlo na trzích, kterých se chtěla zbavit, nezprovoznit aplikaci pro Android TV a spousta dalších rozhodnutí, které až po oznámení prodeje daly smysl (hlavně z ekonomického hlediska). Těch případů, o kterých zprostředkovaně vím je spoustu. Do toho máme přechod na jiný HW a SW, u Vodafone (nemyslím tím přechod z HZN Go na Vodafone TV, ale přechod z jedné verze Vodafone TV na jinou) jelikož globálně nebyl Vodafone spokojen se stávajícím stavem / vývojem (to jsou věci, které nejdou vidět), ale spolknou spoustu "man days" / peněz. Pak můžeme spekulovat, zda v závislosti na velké inflaci a poklesu příjmů/zisku, nedošlo ke snížení priorit některých věcí, aby se nemuselo zdražovat. Ač se to nezdá, tak Vodafone investuje jen na ČR trhu spoustu energie a miliónů Kč do zlepšování služeb/sítě s výhledem do budoucna, něco oproti plánům LGI urychlila, jelikož mají mnohem vyšší interní standardy - např. kvalita/dostupnost služeb či zabezpečení, což je pro nás uživatele občas až na škodu / obtěžující, jiné věci logicky upozadila. Paradoxem je, že každá změna k lepšímu je "lemována" krátkodobým snížením uživatelského prožitku (viz celkový upgrade sítě, který prostě nejde dělat / není povolen v hluboké noci). Tak jako tak, zastoupení vedení Vodafone ČR je jedním z největších "připomínkovačů resp. stěžovatelů" na Vodafone televizi v rámci celé skupiny a na posledním mezinárodním setkání Vodafone to bylo dost slyšet. Za ten rok toho bylo uděláno mnoho, hlavně v pozadí, snad se brzy dočkáme i slibovaných věcí, které více pocítíme. Na jednu stranu můžeme Vodafone obdivovat, že některé nové věci nepustí, když s nimi není spokojen, na druhou stranu zcela oprávněně můžeme brblat, že to prostě trvá dlouho. Viz výše, občas jsou nám souvislosti skryté. A ačkoliv jsme je schopni pochopit z nějakého nadhledu, stále to neznamená, že z toho osobního se s tím smíříme a jsme ochotni ho brát v potaz (což je na jednu stranu dobře, popoháníme vývoj kupředu). Z makro hlediska chce každý růst, při každé změně je třeba počítat s odchody, ale musí být nižší jak zisk (a teď nemyslím nutně finanční). A i v korporátu se nedá dlouho přežít v případě, kdy by to bylo tak jak píšeš/píšete. Vždy se najde časem někdo, kdo je schopen lepšího poměru cena/výkon.
    0 bodů
  14. Ano, ty platíte vždy. A u placené televize jde část platby na fond kinematografie nebo jak se to jmenuje.
    0 bodů
  15. Když se mně nějaký program nelíbí, tak ho prostě z předvoleb v televizoru smažu (nebo ho ani neladím) a je po problému, ne? Jinak odchodem někam jinam by si člověk fakt pomohl, když všichni mají prakticky totéž (vyjma nějakých sportů) :D
    0 bodů
Tento žebříček nejlepších uživatelů je nastaven na Praha/GMT+02:00
×
×
  • Vytvořit...